تاریخ انتشار : دوشنبه 13 بهمن 1399 - 13:18
کد خبر : 61057

متوسط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می شود؟

متوسط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می شود؟

ارمان شرف- طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قرار بود متوسط حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حدود ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد، اما به دلیل یک مشکل قانونی این اتفاق نیفتاد.

به گزارش کاماپرس، همسان سازی حقوق بازنشستگان با اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی را بیشتر کرده است، اما به گفته بیشتر آنها در مقایسه با افزایش حقوق ۶۰ تا ۷۰ درصدی بازنشستگان لشکری و کشوری خیلی کم و ناچیز است.

حقوق پایین و تبعیض در همسان سازی حقوقها،‌ باعث شد خیلی از بازنشستگان تامین اجتماعی در هفته های گذشته در تجمعاتی که در بیشتر شهرهای ایران برگزار شد، اعتراضشان را به گوشی مسئولین برسانند.

بازنشستگان تامین اجتماعی در این تجمعات اعلام کردند با این حقوق های پایین نمی توانند از پس هزینه های زندگی بر بیایند و خواهان رعایت عدالت در همسان سازی حقوق ها شدند. اما حالا محمد باقر نوبخت از متوسط سرانه حقوق بازنشستگان می گوید که قرار بوده حدود ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد،‌ اما به دلایلی این افزایش حقوق رخ نداده است.

مشکل حل شود حقوق بازنشستگان هم بیشتر می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در یک گفت و گوی اینستاگرامی درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت:« مدل اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی متفاوت بود.در ابتدا ۵۰ هزار میلیارد تومان برای این منظور اختصاص دادیم .

۱۸ هزار میلیارد تومان آن برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بازنشستگان لشکری و کشوری بود و ۳۲ هزار میلیارد تومان برای ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفراز بازنشستگان تامین اجتماعی در نظر گرفته شد.

همه مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان برای این منظور اختصاص داده شد؛ اما به دلیل یک مشکل قانونی فقط ۳۰ درصد مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شد. اگرچه متوسط سرانه بازنشستگان تامین اجتماعی باید ۸,۸ میلیون تومان می‎شد اما به دلیل این منع قانونی محقق نشد.»

به گفته نوبخت برای رفع این مشکل قانونی جلسات مختلفی با وزیر رفاه و تامین اجتماعی برگزار شده است. لایحه‌ای هم به مجلس شورای اسلامی ارسال شده است. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه گفت:« این اطمینان را می دهم که بودجه لازم برای این منظور در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است.»

معاون رئیس جمهور در ادامه این گفت و گوی اینستاگرامی اعلام کرد:« اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در سال آینده همچنان ادامه پیدا می کند. برای بازنشستگان تامین اجتماعی هم با این سازمان در حال گفت و گو هستیم تا یک مرحله دیگر این طرح را در سال جاری اجرایی کنند.»

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.