تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور 1397 - 18:50
کد خبر : 39677

تلاش عربستان برای حمله به شاهرگ حیاتی ایران

آرمان شرق: مجموع تولید نفت کشورهای عضو اوپک در آستانه تحریم‌های آمریکا علیه ایران افزایش داشته است. نکته ای که نشان از اقدامات ضد ایرانی و خصمانه دولت های عربی و در راس آن عربستان، علیه ایران می دهد و آنان عزم جزم کرده اند تا با همراهی آمریکا مهم ترین شاهرگ حیاتی ایران یعنی

آرمان شرق: مجموع تولید نفت کشورهای عضو اوپک در آستانه تحریم‌های آمریکا علیه ایران افزایش داشته است. نکته ای که نشان از اقدامات ضد ایرانی و خصمانه دولت های عربی و در راس آن عربستان، علیه ایران می دهد و آنان عزم جزم کرده اند تا با همراهی آمریکا مهم ترین شاهرگ حیاتی ایران یعنی تولید نفت آن را نشانه بروند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایلنا، مجموع تولید نفت کشورهای عضو اوپک در ماه گذشته افزایش یافته است. این نشان‌دهنده تمایل جدی این کارتل بین‌المللی به افزایش تولید در فصل تابستان، بعد از بیش از یک‌سال کاهش تولید است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت کشورهای عضو اوپک ۲۷۶ هزار بشکه نفت در ماه آگوست افزایش داشته است. این افزایش تولید به دلیل افزایش تولید لیبی، عراق و نیجریه بوده است.

اوپک اعلام کرده که تولید عربستان ۳۸ هزار بشکه در روز افزایش داشته است. اما بر اساس آمار رسمی سعودی‌ها به اوپک، تولید آنها ۱۲۴ هزار بشکه در روز در ماه گذشته افزایش داشته است. این شکاف نشان‌دهنده تفاوت داده‌های رسمی تولید عربستان با آمارهایی است که توسط آژانس‌های خارجی جمع‌آوری می‌شود.

افزایش تولید سعودی و مجموع تولید کشورهای اوپک در پی تصمیم اواخر ماه ژوئن توسط این کارتل و متحدانش، در آستانه تحریم‌های ایران رخ داده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.