تاریخ انتشار : یکشنبه 19 بهمن 1399 - 7:15
کد خبر : 61391

لغو حجاب اجباری در مدارس اندونزی

لغو حجاب اجباری در مدارس اندونزی

به گزارش دویچه‌وله، دولت اندونزی با صدور قانونی اجبار دختران به گذاشتن حجاب در کلیه مدارس عمومی این کشور را ممنوع اعلام کرد. دولت به مدارس ۳۰ روز برای اجرای قانون جدید مهلت داده است. این مدارس در صورتی که از پیروی از فرمان جدید سرپیچی کنند، با مجازات مواجه خواهند شد. اندونزی، کشور ۲۷۰

به گزارش دویچه‌وله، دولت اندونزی با صدور قانونی اجبار دختران به گذاشتن حجاب در کلیه مدارس عمومی این کشور را ممنوع اعلام کرد. دولت به مدارس ۳۰ روز برای اجرای قانون جدید مهلت داده است. این مدارس در صورتی که از پیروی از فرمان جدید سرپیچی کنند، با مجازات مواجه خواهند شد. اندونزی، کشور ۲۷۰ میلیون نفری که ۹۰ درصد جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. ندیم مکارم، وزیر آموزش اندونزی در این باره گفت دولت می‌تواند بودجه مدارسی را که از قانون جدید تخطی می‌کنند کاهش دهد. وی افزود: «پوشش مذهبی یک انتخاب فردی است و مدارس نمی‌توانند آن را اجباری کنند».

قانون جدید پس از آن تصویب می‌شود که یک دانش‌آموز مسیحی در شهر پادانگ در استان سوماترای غربی اندونزی برای گذاشتن حجاب در مدرسه تحت فشار قرار گرفت. والدین این دانش‌آموز که از گذاشتن حجاب خودداری کرده بود، مخفیانه ویدئویی از جلسه مشترک با مقامات مدرسه ضبط کردند که در آن مدیر مدرسه اصرار می‌کرد طبق قوانین مدرسه همه دختران بدون در نظر گرفتن دین و مذهب‌شان باید حجاب بر سر بگذارند. در پی انتشار این فیلم جنجالی مدرسه مجبور به عذرخواهی رسمی شد، با این حال با فروکش نکردن اعتراض‌ها دولت ممنوعیت اجبار به حجاب را در مدارس عمومی این کشور اعلام کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.