تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 - 0:18
کد خبر : 68521

عدالتخواهی پزشکیان، نظر مردم را جلب می‌کند؟

عدالتخواهی پزشکیان، نظر مردم را جلب می‌کند؟

ارمان شرق- اما آنچه پزشکیان را از بقیه اصلاح‌طلبان متمایز می‌کند تاکید او بر مسئله عدالت است. پزشکیان در مصاحبه هایی که اخیرا انجام داده است بر موضوع شفافیت مالی همه مردم برای حاکمیت که از آن با تعبیر «FATF داخلی» یاد می‌کند و هچنین توزیع مناسب و هدفمند یارانه انرژی تاکید کرده است.

سایت الف نوشت:مسعود پزشکیان از چهره‌های جالب توجه انتخابات است. پزشکیان هم‌اکنون برای چهارمین دوره نماینده تبریز در مجلس است. پزشکیان در دولت دوم خاتمی وزیر بهداشت و درمان بود. البته خودش می‌گوید در دار و دسته هیچ حزبی نبود و به دلیل عملکرد خوبش در ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تهران دعوت شده و در اواخر دولت اول خاتمی به معاونت درمان وزارتخانه رسیده است و پس از آن وزیر شده است.

پس از وزارت هم از سال ۸۷ تاکنون نماینده تبریز در مجلس است که در دوره دهم نایب رئیس مجلس هم بود.

پزشکیان در دسته‌بندی های سیاسی، اصلاح‌طلب به شمار می‌آید اما عنصر تشکیلاتی اصلاح‌طلب نیست. در مصاحبه های اخیر با رسانه ها وقتی با این پرسش مواجه می شود که اصلاح طلب است یا نه سخنانی می‌گوید که در واقع هم تایید اصلاح‌طلب بودن است و هم نفی تشکیلاتی بودن.

مثلا پزشکیان در گفتگو با اعتماد وقتی با این پرسش مواجه شده که «چرا در ابتدای مصاحبه ها از او درباره گرایش سیاسی پرسش می‌شود» تقریبا همان جوابی را که به بقیه داده به اعتماد داده و گفته است: «من از اول نگاه اصلاحات داشتم. به نظر من یک مسلمان نمی‌تواند اصلاحاتی نباشد؛ چون در قرآن هم تاکید شده که ایمان بدون عمل صالح معنی ندارد و ایمانی قابل‌قبول است که با عمل صالح توام باشد. درواقع انتخاب درست زمانی امکان‌پذیر است که تغییر در رفتار و قابلیت انعطاف در تغییر رفتار صورت گیرد و انسان برای بهبود رفتارش تلاش کند که بدون اصلاحات به هیچ عنوان نمی‌توان به جایی رسید.»

اما آنچه پزشکیان را از بقیه اصلاح‌طلبان متمایز می‌کند تاکید او بر مسئله عدالت است. پزشکیان در مصاحبه هایی که اخیرا انجام داده است بر موضوع شفافیت مالی همه مردم برای حاکمیت که از آن با تعبیر «FATF داخلی» یاد می‌کند و هچنین توزیع مناسب و هدفمند یارانه انرژی تاکید کرده است.

کمتر کسی از نامزدهای ریاست جمهوری بر این دو موضوع و آن هم به این شکل دست گذاشته است. طبیعتا اگر آنچه پزشکیان وعده می‌دهد اجرایی شود، حداقل بیشترشدن شکاف اجتماعی و اقتصادی جلوگیری می‌کند.

پزشکیان وقتی درباره ضمانت اجرا مورد پرسش واقع می‌شود کارنامه خود در زمان ریاست دانشگاه علوم پزشکی و وزارت را شاهد می‌آورد. کارنامه‌ای که در یاد عموم مردم نیست. هرچند مردم تبریز حتما از او راضی بوده‌اند که چهار دوره پیاپی برای نمایندگی وی را انتخاب کرده اند.

در مجموع به نظر می رسد پزشکیان در صورت تایید صلاحیت بتواند با مزیت گفتمانی عدالتخواهی رقیبی جدی حداقل در درون ارد.گاه اصلاح طلبان باشد. چرا که مانند بقیه نامزدهای اصلاح طلب به دولت کنونی هم مرتبط نیست و به همین جهت رای منفی کمتری دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.