تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 8:12
کد خبر : 141415

طبقه متوسط‌ها ۴ میلیاردی شدند

طبقه متوسط‌ها ۴ میلیاردی شدند

آرمان شرق-گروه اقتصاد:طبقه متوسط جهانی در تابستان امسال به چهار میلیارد نفر رسید و پیش‌بینی می‌شود تا هشت سال آینده یک میلیارد نفر به آن اضافه شود. افراد طبقه متوسط جهانی به عنوان اشخاصی که حداقل ۱۲ دلار در روز خرج می‌کند (بر اساس برابری قدرت خرید ۲۰۱۷ اندازه‌گیری شده است) تعریف می‌شوند؛

طبقه متوسط‌ها ۴ میلیاردی شدند

تجارت‌نیوز: طبقه متوسط جهانی در تابستان امسال به چهار میلیارد نفر رسید و پیش‌بینی می‌شود تا هشت سال آینده یک میلیارد نفر به آن اضافه شود. افراد طبقه متوسط جهانی به عنوان شخصی که حداقل ۱۲ دلار در روز خرج می‌کند (بر اساس برابری قدرت خرید ۲۰۱۷ اندازه‌گیری شده است) تعریف می‌شوند؛ این افراد معمولا در مناطق در حال توسعه مانند آسیا و آفریقا زندگی می‌کنند. به طور کلی، طبقه متوسط جهانی به گروه  رو به رشد در میانگین جمعیت کل در یک جامعه یا در جهان اطلاق می‌شود که متشکل از افرادی است که به سطح معینی از ثبات و آسایش اقتصادی دست یافته‌اند و به دنبال این هستند که از سبک مصرف طبقات متوسط غربی پیروی کنند. هیچ استاندارد مالی رسمی برای طبقه متوسط وجود ندارد، اما معیار قابل قیاس این طبقه بیشتر به استاندارد زندگی مربوط می‌شود؛ از جمله داشتن خانه، توانایی پرداخت هزینه تحصیل در دانشگاه برای فرزندان و داشتن درآمد قابل تصرف کافی برای گذراندن زندگی معمولی. طبقه متوسط به طبقه‌ای از افراد در میانه یک سلسله‌مراتب اجتماعی اطلاق می‌شود که اغلب با شغل، درآمد، تحصیلات یا موقعیت اجتماعی تعریف می‌شود. معنی طبقه متوسط جهانی به‌طور عمومی به یک گروه اجتماعی متشکل از افراد تحصیل‌کرده، مانند پزشکان، وکلا و معلمان اطلاق می‌شود که شغل خوبی دارند و فقیر نیستند، اما خیلی ثروتمند هم نیستند. طبقه متوسط رو به بالا تمایل به فعالیت در تجارت یا حرفه‌هایی با درآمد بالاتر از متوسط جامعه را دارد.

طبقه متوسط جدید از کجا می‌آیند؟

آزمایشگاه جهانی داده انتظار دارد ۱۱۳ میلیون نفر در سال ۲۰۲۴ به طبقه متوسط جهانی بپیوندند که بیشتر آنها از آسیا هستند. بر اساس این ارقام، می‌توان نتیجه گرفت که آسیا ۸۱ درصد از طبقه متوسط جهانی جدید را در سال ۲۰۲۴ خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود چین و هند دو کشور از بزرگ‌ترین منبع اضافه‌شدن به طبقه متوسط جهانی در سال ۲۰۲۴ باشند. هر دو کشور دارای جمعیت انبوه، افزایش سطح درآمد و نرخ بالای شهرنشینی هستند. اندونزی و بنگلادش هرکدام پنج میلیون مصرف‌کننده دارند. هر دوی این کشورها دارای یک هرم جمعیتی گسترده هستند، به این معنی که میانگین سنی نسبتا جوان و نیروی کار در حال رشد دارند. کشورهای ویتنام، فیلیپین و تایلند نیز برخی از سریع‌ترین بازارهای تجارت الکترونیک در حال رشد در جهان را در اختیار خود دارند. مصر و نیجریه تنها کشورهای منطقه آفریقا هستند که در سال ۲۰۲۴ بیش از یک میلیون ورودی جدید به طبقه متوسط جهانی خواهند داشت. یک بار دیگر، هر دو کشور با ظرفیت رشد بالا و نرخ زاد و ولد بالاتر از حد متوسط در این داده‌ها دیده می‌شوند. بانک آمریکایی گلدمن‌ساکس گزارش داده مصر و نیجریه تا ۵۵ دهه آینده، می‌توانند به پنجمین و هفتمین اقتصادهای بزرگ جهان تبدیل شوند و از رهبران اقتصادی سنتی مانند ژاپن، آلمان و بریتانیا پیشی بگیرند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.