تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 23:57
کد خبر : 153552

شناسایی ۱.۹ همت خالص درآمد کارمزد وتجارت در اردیبهشت

شناسایی ۱.۹ همت خالص درآمد کارمزد وتجارت در اردیبهشت

آرمان شرق-گروه اقتصاد: بانک تجارت در اردیبهشت نیز همانند فروردین نتوانست درآمد تسهیلاتش را به اندازه هزینه سپرده‌ها افزایش دهد و به اندازه ۲۴۲ میلیارد تومان، هزینه سپرده بیشتری نسبت به درآمد تسهیلات خود پرداخت کرد. این وضعیت عمدتا به دلیل افزایش نرخ بهره در بازار بوده که سبب تبدیل سپرده‌های قرض‌الحسنه بانک به سپرده‌های بلندمدت سه ساله شده و درنتیجه هزینه بیشتری متحمل بانک شده است.

۱۰:۰۰

شناسایی ۱.۹ همت خالص درآمد کارمزد وتجارت در اردیبهشتشناسایی 1.9 همت خالص درآمد کارمزد وتجارت در اردیبهشت

به گزارش خبرنگار اخباربانک، سود عملیاتی ناشی از تمامی درآمدهای بهره‌ای و غیربهره‌ای با کسر هزینه‌ها در این ماه به ۱،۳۶۴ میلیارد تومان رسید. این سود در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته ۴۶ درصد کاهش داشته ولی به نسبت فروردین رشد خوبی داشت که علت این امر شناسایی ۱.۹ همت خالص درآمد کارمزد دراین ماه بوده است.

بخش منابع بانک در این ماه به اندازه ۲.۴ درصد رشد داشته که از محل سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک بوده و وزن سپرده‌های هزینه‌زا یک درصد افزایش ثبت کرده است. در بخش مصارف نیز رقم تسهیلات بانک با یک درصد رشد همراه بوده است.

وتجارت در ۲ ماهه ابتدای سال مجموعا ۱،۵۸۴ میلیارد تومان درآمد خالص حاصل کرده که عملکرد بسیار ضعیفی برای بانک به شمار می‌رود. به طوری که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، درآمد بانک با ۷۱ درصد کاهش همراه شده است.

نرخ میانگین تسهیلات اعطایی وتجارت در اردیبهشت با افزایش ۰.۳ واحد درصدی نسبت به فروردین، به ۱۱.۱ درصد رسید و در کنار آن نرخ میانگین هزینه سپرده‌ها با افزایش ۰.۲ واحد درصدی به ۹.۹ درصد رسیده است. درنتیجه اسپرد عملیاتی بانک در این ماه با افزایش ۰.۱ واحد درصدی همراه بوده و به ۱.۲ درصد رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.