تاریخ انتشار : دوشنبه 21 خرداد 1403 - 8:22
کد خبر : 154278

سیر تا پیاز نقل‌وانتقالات پرسپولیس و استقلال

سیر تا پیاز نقل‌وانتقالات پرسپولیس و استقلال

آرمان شرق-گروه ورزش:هر سال کسب افتخار برای باشگاه‌های ما در آسیا سخت‌تر از سال قبل می‌شود، اما امسال با ورژن جدیدی که قرار است این مسابقات برگزار شود، سخت‌تر هم خواهد شد. تیم‌های مختلف کشورهای آسیایی با تمام قوا در لیگ نخبگان آسیا شرکت خواهند کرد و با توجه به اینکه پرسپولیس و استقلال هم به مالکان جدیدی واگذار شدند، انتظار می‌رود در کنار توجه به بازیکنان جوان و مستعد از جذب بازیکنان باتجربه و مفید هم غافل نشوند.

سیر تا پیاز نقل‌وانتقالات پرسپولیس و استقلال

در فصلی که پشت سر گذاشتیم دو تیم پرسپولیس و استقلال رقابت نزدیکی برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ داشتند. از این دو تیم پرطرفدار پایتخت همیشه این انتظار می‌رفت که برای قهرمانی با یکدیگر رقابت کنند، اما در چند فصل گذشته جز یکی، دو مرتبه این اتفاق رخ نداد. در دهه هشتاد و تا قبل از شروع توفانی پرسپولیس در درو کردن جام‌ها یک‌سال حال استقلال خوش نبود و پرسپولیس شرایط خوبی داشت و سالی دیگر روزگار پرسپولیسی‌ها تار بود و استقلالی‌ها در عرش! اما در فصلی که سپری کردیم این دو تیم یادآور خاطره خوب‌شان در دهه‌های پنجاه و شصت و هفتاد بودند. یک رقابت‌ شانه به شانه که در نهایت‌ قهرمانی لیگ در دقیقه ۸۷ در هفته پایانی و به لطف یک امتیاز بیشتر به پرسپولیس رسید.

انتظار بجای هواداران دو تیم‌ این است که با توجه به مالکیت جدید وضعیت تیم‌شان در بازار نقل و انتقالاتی مشخص شود. اما فعلا فقط بازار شایعات داغ است! هر روز یک خبر از بازیکنان می‌شنویم که به یکی از این دو تیم لینک شده آن هم در شرایطی که هنوز وضعیت کادر فنی‌شان به‌طور قطعی مشخص نیست! فعلا فوج فوج بازیکن ملی‌پوش و مستعد و خوشنام به این دو تیم اضافه می‌شوند، اما در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها وگرنه در واقعیت نه قراردادی روی کاغذ ثبت شده و نه خبر قطعی است. در ادامه به آخرین وضعیت کادر فنی و همچنین بازار نقل و انتقالاتی و پیرامون آن پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

وضعیت مبهم نیمکت سرخابی‌ها

تا این لحظه تکلیف سرمربیگری دو تیم نامشخص است. البته از این نظر وضعیت برای استقلال کمی بهتر است، چرا که جواد نکونام هنوز با این تیم قرارداد دارد و خودش هم دوست دارد به کارش ادامه دهد، اما بعضی از پیشکسوتان اعتقاد دارند او توانایی رهبری این تیم را ندارد و البته مدیران این باشگاه و به خصوص مدیران هلدینگ خلیج‌فارس تا این لحظه موضع‌گیری شفافی در این خصوص نداشتند. بعضی از افراد نزدیک به مدیران ارشد هلدینگ ‌خلیج‌فارس در جلسات غیررسمی گفتند احتمال ادامه همکاری با نکونام کم است و آنها به دنبال یک مربی خارجی بزرگ و با کارنامه هستند .‌ البته این خبر‌ نه از جانب نکونام‌ و نه از طرف مدیران هلدینگ تایید یا تکذیب نشده است.

اما وضعیت نیمکت پرسپولیس برای فصل آینده کمی پیچیده‌تر است! اوسمار پس از کسب عنوان قهرمانی با این تیم به بهانه رسیدگی به بیماری همسرش به برزیل سفر کرد و قرار بود تا اواخر هفته گذشته مشخص کند که برای فصل بعد هم در پرسپولیس می‌ماند یا خیر، اما مدیران باشگاه می‌گویند تا این لحظه پاسخ مشخصی نداده است! براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار «اعتماد» این موضوع یک معادله دومجهولی است! در واقع یا اوسمار با تیم تایلندی به توافق رسیده و مدیران باشگاه هم به صورت پنهانی و به دور از هیاهوی رسانه‌ها در حال مذاکره با گزینه‌های دیگر هستند یا اینکه هنوز کورسوی امیدی برای بازگشت اوسمار وجود دارد و او به زودی برای ادامه‌ کار به تهران سفر می‌کند.

‌یکی از مسوولان باشگاه پرسپولیس در همین خصوص به «اعتماد» گفت: اوسمار فعلا جواب قطعی نداده و مذاکره با مربی دیگر از جمله اسکوچیچ صحت‌ندارد.

در این وضعیت باید صبر کرد و دید که آیا مدیران سرخابی با همین مربیان فصل قبل ادامه می‌دهند یا دست به تغییرات خواهند زد.

میانگین سنی دو تیم کمتر می‌شود؟

در پرسپولیس بازیکنانی مثل علیرضا بیرانوند (۳۲ سال)، میلاد سرلک (۲۹ سال)، مسعود ریگی (۳۴سال)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (۳۰سال)، گئورگی گولسیانی (۳۳ سال)، سعید صادقی (۳۰ سال)، علی نعمتی (۲۸ سال)، دانیال اسماعیلی‌فر (۳۱سال) و مهدی ترابی (۳۰سال) و در استقلال سید حسین حسینی (۳۲سال)، روزبه چشمی (۳۱ سال)، مهرداد محمدی (۳۱ سال)، کوین یامگا (۲۸ سال)، آرش رضاوند (۳۱ سال)، مهدی مهدی‌پور (۳۰سال) و بلانکو (۳۳سال) بازیکنانی هستند که جزو مهره‌های ثابت بودند که در نیم فصل هم بازیکنانی همچون آل‌کثیر و عبدالکریم و اورونوف پرسپولیسی شدند و ماشاریپوف و سیلوا هم استقلالی. در ترکیب هر دو تیم بازیکنان جوانی هم هستند که آینده‌شان را تامین خواهد کرد. ابوالفضل جلالی و خدابنده‌لو از این دست بازیکنان هستند‌. با این حال اضافه شدن بازیکنان جوان باید همراه با اعتماد مربیان باشد. جوانانی که جذب خواهند شد اگر قرار بر عدم استفاده از آنها باشد یا به اصطلاح لیست پرکن باشند کمکی به بهبود کیفیت فنی آن بازیکن و باشگاه نخواهد کرد. بارها در فوتبال ما به خصوص پرسپولیس و استقلال دیدیم که مربیان مزد استفاده از جوان‌ها را گرفتند. مثل محمد عمری که پدیده فصل پیش لقب گرفت. به هر ترتیب با توجه به میانگین سنی دو تیم، مخصوصا پرسپولیس انتظار می‌رود کم‌کم تغییراتی برای جوان‌تر کردن تیم صورت بگیرد.

جذب بازیکنان بزرگ برای آبروداری در لیگ ‌نخبگان آسیا

هر سال کسب افتخار برای باشگاه‌های ما در آسیا سخت‌تر از سال قبل می‌شود، اما امسال با ورژن جدیدی که قرار است این مسابقات برگزار شود، سخت‌تر هم خواهد شد. تیم‌های مختلف کشورهای آسیایی با تمام قوا در لیگ نخبگان آسیا شرکت خواهند کرد و با توجه به اینکه پرسپولیس و استقلال هم به مالکان جدیدی واگذار شدند، انتظار می‌رود در کنار توجه به بازیکنان جوان و مستعد از جذب بازیکنان باتجربه و مفید هم غافل نشوند. در حال حاضر و با در نظر گرفتن سقف بودجه برای باشگاه‌ها دست مالکان جدید برای بریز و بپاش احتمالی بسته می‌شود، اما منافع فوتبال کشورمان در آسیا هم باید لحاظ شود. شاید با گذاشتن قانونی که در آن تیم‌هایی که در لیگ نخبگان شرکت می‌کنند، آزادتر بتوانند در نقل‌وانتقالات حاضر شوند، بشود شرایط بهتری برای نمایندگان کشورمان در این بازی‌های مهم فراهم شود. البته که باید نظارت دقیقی در دخل و خرج تمام تیم‌ها صورت بگیرد. نباید اجازه داد به بهانه تقویت سرخابی‌ها در آسیا عده‌ای سودجو به منافع خودشان دست پیدا کنند. با این حال جذب بازیکنان ممتاز و کارآمدی مثل عبدالکریم و اورونوف و ماشاریپوف و بلانکو نشان داد با هزینه‌های کم هم می‌شود ستاره‌های خوب خارجی را جذب کرد.

ورودی و خروجی‌های احتمالی

در پرسپولیس با اینکه تکلیف بازگشت اوسمار هنوز مشخص نیست و مدیر باشگاه پرسپولیس هم با محرومیت ۲۰ روزه مواجه است، اما اخبار نقل و انتقالات پیرامون این باشگاه همیشه وجود دارد. پرسپولیس به عنوان پرافتخارترین تیم ایران همیشه مورد توجه بازیکنان دیگر قرار دارد و اکثرا علاقه دارند روزی در این تیم یا استقلال بازی کنند. اما خبر از بازگشت سرلک و عبدی و علیپور به پرسپولیس است و آقایی‌پور و زنده‌روح و تیکدری و فرشاد احمدزاده و یکی، دو ملی‌پوش هم در فهرست اوسمار قرار دارند. هنانوف را باید اولین بازیکن جدا شده از قرمزها بدانیم و اورونوف با اینکه قرارداد دارد، اما پیشنهاد مالی خوبی از تیم‌های خارجی به دستش رسیده است. شنیده شد گولسیانی و ترابی و کنعانی‌زادگان هم از تراکتور پیشنهادات مالی خوبی دارند و احتمال جدایی علی نعمتی و سعید صادقی هست.

اما احتمال اینکه استقلالی‌ها تغییرات زیادی داشته باشند، بالاست. فخرالدینی و رمضانی و بابایی و خالدآبادی و سلمانی از مهره‌های سرشناسی هستند که احتمال جدایی آنها از استقلال کم نیست . رضاوند هم که قراردادش با استقلال به پایان رسیده با پیشنهاد از تیم‌های سپاهان و تراکتور مواجه شده که البته اولویت او ماندن در استقلال است. یامگا هم هنوز وضعیت سلامتی چشمش مشخص نشده و احتمالا ادامه همکاری استقلالی‌ها با این ستاره فرانسوی به روند درمان او منوط خواهد شد. اما جواد نکونام خواهان مهره‌هایی همچون قایدی و لیموچی و آقایی‌پور و روبرتو تورس و آلوز و دانشگر و آغاسی است که فعلا به این دو نفر آخر نزدیک‌تر از سایر بازیکنان هستند. قدوس و صیادمنش هم به پیشنهاد نکونام پاسخ منفی دادند. گودرزی و زکی‌پور و اسلامی هم از نام‌هایی هستند که این روزها اطراف باشگاه استقلال زمزمه می‌شود! اما استقلالی‌ها برای جذب بازیکنی مثل قایدی که با باشگاه اماراتی قرارداد دارد، کار دشواری خواهد داشت. البته تاکید می‌کنیم هنوز هیچ چیزی قطعی نیست و باید در نظر داشت با توجه به حضور سرخابی‌ها در لیگ نخبگان مالکان جدید دو تیم حاضر می‌شوند برای بستن تیم قوی سرکیسه را شل کنند یا خیر؟/اعتماد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.