تاریخ انتشار : دوشنبه 11 اسفند 1399 - 12:35
کد خبر : 63364

دموکراسی یا بمباران؛ کدام را باور کنیم؟

دموکراسی یا بمباران؛ کدام را باور کنیم؟

ارمان شرق- در همایش امنیت مونیخ در هفته گذشته جو بایدن گفت دیپلماسی، بازگشته است، اما آشکارا سوریه را بمباران می‌کند. کمی بیش از یک ماه، رئیس‌جمهوری آمریکا دست به بمب شد؛ دست کم ترامپ پس از چهار ماه چنین کرد.

«گاردین»، در گزارشی به رویکردهای بین‌المللی جو بایدن در زمینه دموکراسی پرداخته و نوشته است: در همایش امنیت مونیخ در هفته گذشته جو بایدن گفت دیپلماسی، بازگشته است، اما آشکارا سوریه را بمباران می‌کند. کمی بیش از یک ماه، رئیس‌جمهوری آمریکا دست به بمب شد؛ دست کم ترامپ پس از چهار ماه چنین کرد.

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو که هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

به گزارش ایسنا، برخی اخبار امروز (۱۱ اسفند ماه) روزنامه های جهان به شرح زیر است:

_«لوموند»، نشریه فرانسوی نوشته است: باز در نیس و دانکرک فرانسه به سبب همه‌گیری ویروس کرونا، اعمال محدودیت شد. هفته نخست محدودیت گذشت، اما به نظر می‌رسد بسیاری بی‌توجه به این محدودیت هستند. منتقدان می‌گویند که پس از گذشت یک سال به خانه اول برگشتیم. در نیس و دانکرک، مردم خواهان بازگشایی رستوران‌ها هستند.

_ رعایت پروتکل بهداشتی کاهش یافته است. فرانسویان با نقل لطیفه‌ها ویروس کرونا را به سخره گرفته‌اند. دانشمندان می‌گویند فرانسه هنوز برای اجرای کنسرت‌ها یا ورزش با تماشاگر، آماده نیست. خطر افزایش همه‌گیری در کمین است.

_ به نظر می‌آید بسیاری از گونه‌های ریزجثه از یخبندان تگزاس، جستند. سرمای بی‌سابقه و یخبندان آنها را از پا درنیاورد. این در حالی است که مردم در آستین پس از گذر یا فروکش سرما به سرکار بازگشتند.

_ «ال موندو»، نشریه اسپانیایی نوشته است: هائیتی چگونه می‌تواند خود را از چنگ دیکتاتور خود، رهایی بخشد؟ نیکسون بومبا از فعالان سیاسی می‌گوید در هائیتی، فساد ترور و بحران اقتصادی بیداد می‌کند. اعتراض هائیتی‌ها به جایی نرسیده است. معترضان دو گروه جدا از هم هستند و در دو سال گذشته راه به جایی نبرده‌اند.

_ «گاردین»، نشریه انگلیسی نوشته است: جو بایدن می‌گوید در آمریکا دیپلماسی بازگشته است و آن گاه دست به بمباران می‌زند. در همایش امنیت مونیخ در هفته گذشته جو بایدن گفت دیپلماسی، بازگشته است، اما آشکارا سوریه را بمباران می‌کند. کمی بیش از یک ماه، رئیس‌جمهوری آمریکا دست به بمب شد؛ دست کم ترامپ پس از چهار ماه چنین کرد.

* از حاشیه خبرها:

در بخش دانش روزنامه «لوفیگارو» نوشته شده است: اکنون، هنگامی است که به مدد یافته‌های عصر کرونا، بدن را آموزش بدهیم که خود را درمان کند. در اصل باید سلول‌های بدن انسان را وا داریم تا پروتئین‌های مورد نیاز برای درمان خود را تولید کند. شیوه درمان آر.ان.ای فراتر از واکسن کرونا باید به عنوان دارو برای درمان بیماری‌ها به کار گرفته شود. تولید به موقع واکسن کرونا امید یافتن واکسن یا درمان برای بسیاری از بیماری‌های دیگر چون ایدز و سرطان را افزایش داده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.