تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1402 - 19:09
کد خبر : 134648

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در ساغند اردکان

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در ساغند اردکان

آرمان شرق-گروه اقتصاد:مدیرعامل فولاد مبارکه از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی در ساغند اردکان و اشتغال آفرینی مستقیم و غیرمستقیم برای صد‌ها نفر خبر داد.

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در ساغند اردکان

سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در ساغند اردکانیاسر طیب نیا در آیین آغاز عملیات بهره‌برداری آنومالی ۱۱ مجتمع معدنی و صنعتی سپهبد شهید سلیمانی ساغند اردکان که با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشور برگزار شد گفت: تولید فولاد همتراز با پیشرفت‌های تکنولوژیک کشور است.
وی افزود: با توسعه‌های انجام‌شده به لحاظ ذخایر سنگ آهن با محدودیت‌هایی مواجه هستیم، بنابراین نیاز است که در حوزه اکتشاف، استخراج معادن عمیق، کم‌عیار و هماتیتی، سرمایه‌گذاری جدی انجام گیرد که فولاد مبارکه سعی کرده در این حوزه پیشتاز باشد و فرصت فراهم شده برای اکتشاف و استخراج معادن سنگ آهن قابل تقدیر است.
مجتمع معدنی و صنعتی سپهبد شهید سلیمانی ساغند اردکان با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه به مدت ۱۵ سال در ۳ مرحله تکمیل اکتشافات، پیش‌باطله‌برداری، استخراج کانسنگ و باطله و فرآوری انجام می‌شود. مساحت این معدن حدود ۷ کیلومتر مربع در مرحله مقدماتی و حدود ۱.۲۸ کیلومتر مربع در مرحله نیمه‌تفصیلی و ذخیره زمین‌شناسی آن حدود ۱۸ میلیون تن است که سالیانه ۱.۵ میلیون تن کانسنگ با متوسط عیار ۴۶ برای تولید حدود یک میلیون کنسانتره از آن استخراج می‌شود.
میزان برآورد باطله‌برداری این آنومالی حدوداً ۱۶۵ میلیون تن در مراحل پیش‌باطله‌برداری و باطله‌برداری حین استخراج کانسنگ تخمین زده می‌شود. از محاسن سرمایه‌گذاری در این معدن سنگ‌آهن می‌توان به تأمین پایدار مواد اولیه فولاد مبارکه و تأمین سنگ با کیفیت اشاره کرد.
با راه‌اندازی معدن زغال سنگ ساغند اردکان به واسطه فعالیت‌های اکتشاف، استخراج و فرآوری برای ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال‌زایی مستقیم ایجاد خواهد شد و با به‌کارگیری ظرفیت‌های خالی تولید کنسانتره استان یزد، امکان سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در طراحی و ساخت واحد‌های جدید در استان فراهم می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.