تاریخ انتشار : شنبه 26 خرداد 1403 - 7:49
کد خبر : 154561

روسیه خشمگین از کاندیداتوری پزشکیان!

روسیه خشمگین از کاندیداتوری پزشکیان!

آرمان شرق-گروه بین الملل:اقدام روسیه همزمان با تایید صلاحیت اقای پزشکیان درست بودن راه اصلاحات را به خوبی نشان داد . امروز ما که ناراضی از دخالتهای روسیه و چین در امور ایران هستیم باید این اقدام روسیه را نشانه ای از انتخاب درست آقای پزشکیان بدانیم . شعار اصلی جمهوری اسلامی ایران که بر سر در وزارت خارجه حک شده است ، نه شرقی و نه غربی است که مبتنی بر روابط متوازن با دنیا بر اساس منافع ملی است

روسیه خشمگین از کاندیداتوری پزشکیان!

آرمان امروز -️رضا ولدبیگی: در انتخابات ۱۴۰۰ روسیه با استقبال خاص از رئیسی و مواضع جانبدارانه خبرگزاری اسپوتنیک در آن زمان چنان پر رنگ بود که‌ در بسیاری تحلیلهای شبکه های معتر موضوع منعکس میشد و نگارنده در میانه انتخابات ۱۴۰۰ یادداشتی با عنوان ” آقای پوتین از جان ملت ایران چه می خواهی ” منتشر کرد . روسیه نشان داد ضمن دخالت در امور داخلی ایران ضعیف ترین و پر حاشیه ترین فرد را برای انتخابات ریاست جمهوری ترجیح می دهد .
در مراودات دیپلماتیک با کشورهای خارجی ضعف شخصی مقامات تبدیل به نقطه ضعف و عامل امتیازدهی در مذاکرات و توافقات دیپلماتیک می شود . دنیا با خاتمی به عنوان مبدع نظریه گفتگوی تمدن‌ها مواجه می شد و تکریم می‌کرد . پس از مشخص شدن صحنه انتخابات ایران و حضور یک فرد قوی دانشگاهی و پاکدست اصلاح طلب به نام پزشکیان ، روسیه برنامه های خود را برای به زیر سلطه درآوردن او بر اب می بیند .با تایید پزشکیان روسیه در اقدامی شتابزده و مغایر با عرف دیپلماتیک توافق جامع ایران و روسیه را تعلیق و دلیل آن را مشکلات داخلی مقامات ایران نامید. هر چند محتوای آن توافق هرگز در اختیار افکار عمومی قرار نگرفت ولی عبارت تعلیق و بیان اعتراض گونه نوعی باج خواهی از مقامات ارشد را تداعی می‌کند.
اقدام روسیه همزمان با تایید صلاحیت اقای پزشکیان درست بودن راه اصلاحات را به خوبی نشان داد . امروز ما که ناراضی از دخالتهای روسیه و چین در امور ایران هستیم باید این اقدام روسیه را نشانه ای از انتخاب درست آقای پزشکیان بدانیم . شعار اصلی جمهوری اسلامی ایران که بر سر در وزارت خارجه حک شده است ، نه شرقی و نه غربی است که مبتنی بر روابط متوازن با دنیا بر اساس منافع ملی است ولی افراط در گرایش به شرق کشور را از بسیاری مزایای ارتباط با دنیای غرب محروم نموده است. این واقعیت که کشور ایران کره شمالی نیست و و فضای فرهنگی مردم ایران کمتر قرابتی با فرهنگ کشورهایی چون چین و روسیه دارند قابل انکار نیست. تغییر قیمت روبل و یوان در ایران هرگز به اندازه تغییر قیمت دلار مورد توجه ایرانیان قرار نگرفته و بر فضای کسب و کار تاثیر نمی‌گذارد. اگر کارخانجات ماشبن سازی اراک و ذوب اهن اصفهان در زمان شوروی سابق خدمت بزرگی به ایران بود ولی امروز سرمایه داری گانگستر روسیه و تکنولوژی عقب مانده و فساد گسترده الیگارشی روسی هیچ نفعی برای ملت ایران ندارد . دست درازی روسیه به دریای خزر و تشکیک در مالکیت ایران بر جزایر خلیج فارس همیشه مورد نفرت ایرانیان بوده است .بگذار روسیه ناخشنود از اقای پزشکیان باشد ولی ملت ایران با انتخاب درست، نخواهد گذاشت خواب روسیه برای انتخاب رئیس جمهوری ضعیف و قابل تطمیع تعبیر شود . ملت ایران ضمن باور به حسن همجواری با روسیه ، خواستار تنش زدایی با غرب و سایر همسایگان و برقراری روابط متوازن مبتنی بر منافع ملی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.