تاریخ انتشار : جمعه 14 خرداد 1400 - 12:04
کد خبر : 70367

دیکتاتوری از طریق انتخابات در ایران از قاجاریه تا پهلوی

دیکتاتوری از طریق انتخابات در ایران از قاجاریه تا پهلوی

ارمان شرق- در این گزارش به سابقه انتخابات در ایران از دوره قاجاریه تا پایان دوره پهلوی پرداخته شده و نشان داده‌ایم که چگونه هربار نقش مردم کمرنگ‌تر و کمرنگ‌تر شده است؛ تا جایی که در دوره‌هایی پادشاه به مصداق جمله مشهور «وطن عبارت است از من، و من عبارت است از وطن» به شکل مستبدانه‌ای برای همه تصمیم گرفته است، بی آنکه پاسخگوی کسی باشد.

در این گزارش مستند درباره تاریخ انتخابات در ایران از دوره قاجار تا پایان دوره پهلوی نشان داده که چگونه همواره نقش مردم روز به روز کمرنگ‌تر شده است.

رویداد۲۴ از سال ۱۲۸۵ که نخستین انتخابات در ایران انجام شد، همواره حکومت‌ها به دنبال راهی بودند تا بتواند نقش مردم را در تصمیم‌گیری را بکاهند؛ این در حالی است که در آسیا، ایران پیشروترین کشور در برگزاری انتخابات بوده و از ترکیه و حتی ژاپن سابقه بیشتری داشته است. در این گزارش به سابقه انتخابات در ایران از دوره قاجاریه تا پایان دوره پهلوی پرداخته شده و نشان داده‌ایم که چگونه هربار نقش مردم کمرنگ‌تر و کمرنگ‌تر شده است؛ تا جایی که در دوره‌هایی پادشاه به مصداق جمله مشهور «وطن عبارت است از من، و من عبارت است از وطن» به شکل مستبدانه‌ای برای همه تصمیم گرفته است، بی آنکه پاسخگوی کسی باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.