تاریخ انتشار : سه شنبه 22 خرداد 1403 - 8:51
کد خبر : 154358

خط تخریب پزشکیان توسط تندروها/پزشکیان هراسی نتیجه عکس می دهد

خط تخریب پزشکیان توسط تندروها/پزشکیان هراسی نتیجه عکس می دهد

آرمان شرق-گروه سیاست:مسعود پزشکیان یکی از نامزدهایی است که پاکدست است، سابقه روشنی دارد، اصلاح‌طلب است، شفاف و صریح‌الهجه است و مبتنی بر شعارهای عدالت‌گرایانه توجه مردم را جلب کرده است. جریان رقیب به دلیل ضعف خود به تخریب رقیب اقدام کرده است. البته تجربه ثابت کرده که این رفتارها نتیجه‌بخش نخواهد بود. جایگاه پزشکیان بین مردم توسعه پیدا کرده و با نزدیک‌تر شدن به موعد رای‌گیری بیشتر هم می‌شود.

خط تخریب پزشکیان توسط تندروها/پزشکیان هراسی نتیجه عکس می دهد

آرمان امروز، گروه سیاسی: پس از اینکه با تایید شورای نگهبان یک چهره اصلاح‌طلب را تایید کرد موجی در رسانه‌ها و فضای مجازی ایران شکل گرفت که واکنش‌های زیادی را به‌همراه داشت که بخشی از این واکنش‌ها توسط جناح رقیب بود که در ادامه له آنها اشاره‌ای خواهیم کرد. روزنامه جوان در گزارشی نوشت: اگر کسی با اصلاح‌طلبان آشنا باشد می‌داند که آن‌ها نه‌فقط از این اقدام شورای نگهبان بسیار خشنودند، بلکه به‌خاطر ردصلاحیت رئیس‌جمهور نهم و دهم خشنودی مضاعفی دارند . شورای نگهبان در تأیید نامزد اصلاح‌طلبان(پزشکیان) نیز به‌نظر می‌رسد بدون نگاه سیاسی و مهندسی عمل کرده است. نه به موضع‌گیری‌های او در آشوب ۱۴۰۱ توجه کرد، نه به ضعف‌های دوره وزارت او مانند برخی پرونده‌های مهم ملی و نیز پرونده تقلب در آزمون دستیاری.
امروز ایده و ادعای اصلی اصلاح‌طلبان در دو دهه گذشته باطل و میدان انتخابات کاملاً رقابتی شد. شرط انصاف آن است که اگر اصلاح‌طلبان شکست خوردند، آن را به گردن تقلب و تخلف نیندازند و اگر پیروز شدند، رأی مردم را نشانه مطالبه تغییرات اساسی نپندارند. صندوق رأی به هیچ ایده واحدی، تقلیل‌پذیر نیست. اگر اصولگرایان هم پیروز انتخابات شدند، باید همین رویه را در پیش بگیرند و از تعبیر نتیجه صندوق‌ها به ایده شخصی خودشان بپرهیزند.
«حمید رسایی»، نمانیده تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتخابات نوشته است: «پزشکیان رقیب قالیباف نیست بل رفیق اوست. پزشکیان، حامی ریاست قالیباف در مجلس و قالیباف، به صورت غیرقانونی پیگیر تأیید اعتبارنامه تاج‌گردون اصلاح‌طلب بود. پزشکیان فقط یک لولوی جذاب، برای ترساندن بدنه و اجماع همه پشت سر کسی است که ۲۰ سال است می‌خواهند رئیس جمهور شود، ولی مردم نمی‌خواهند.»
«علیرضا زاکانی»، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با فارس گفت: «بنده نماینده بودم و یکی از آقایان نامزدهای کنونی وزیر بهداشت بود. متوجه خطا در آزمون دستیاری شدم و درخواست اطلاعات کردم، پاسخ ناقص دادند و مجبور به تحقیق و تفحص شدیم. معلوم شد آن زمان سوالات آزمون دستیاری را نفری ۳۰ میلیون تومان فروخته بودند و ۲۱ نفر در دادگاه محکوم شدند، اما آقای وزیر یا بی‌اطلاع بود یا از یک بی‌عدالتی محض دفاع می‌کرد.»

پزشکیان هراسی از تخریب‌ها ندارد

اسماعیل گرامی مقدم

«حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت/آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت…» برنامه‌های رقبا برای تخریب پزشکیان نشانه چیست و مردم چه واکنشی به این دامنه وسیع تخریب‌ها خواهند داشت؟ این پرسشی است که این روزها و پس از مشخص شدن نامزد تایید صلاحیت شده جریان اصلاحات در محافل سیاسی و رسانه‌ای مطرح می‌شود. اگر از من بپرسید می‌گویم که این تخریب‌ها نشانه قدرت مسعود پزشکیان و ضعف رقباست. جریان اصولگرا برای اینکه نمی‌تواند پاسخگوی عملکرد خود باشد و عملکردش طی ۳سال اخیر در قوه مجریه باعث وارد شدن خسارت‌های بسیاری به زندگی و معیشت شهروندان شده است، نگران بی‌اعتنایی مردم نسبت به گفتمان خود هستند. از سوی دیگر نامزدی به عنوان رقیب در برابر آنها ایستاده که گفتمانی متفاوت دارد. بنابراین طبیعی است که عنان اختیار از کف داده و اقدام به رفتارهای تخریبی کرده‌اند. پزشکیان با طرح ایده‌هایی چون مردمسالاری، تنش‌زدایی، مدارا، به رسمیت شناختن سبک زندگی جوانان، توجه به مطالبات زنان، بهبود وضعیت معیشتی مردم و افزایش قدرت خرید مردم و… روی کار آمده است. این گفتمان و برنامه‌های مکمل آن، باعث بروز نگرانی‌های جدی در میان اصولگرایان شده است. به این دلیل است که به جای تشریح برنامه‌های خود و پاسخگویی به عملکرد ۳ساله، اقدام به تخریب رقیب می‌کنند.
کافی است نگاهی به شبکه‌های ارتباطی و فضای مجازی کنید تا متوجه شوید چه حجم انبوهی از تهمت‌ها، تخریب‌ها و فضاسازی‌ها علیه مسعود پزشکیان به عنوان نامزد جریان اصلاحات شده است.
این رویکرد اساسا شایسته اخلاق انتخاباتی و فعالیت‌های سیاسی نیست. کار طیف‌های اصولگرا در خصوص تخریب رقبا به جایی رسیده که حتی واکنش رهبر انقلاب را نیز در پی داشت و ایشان نسبت به این نوع رفتارها در انتخابات مجلس دوازدهم تذکار دادند. معتقدم جریان اصولگرا با جای تخریب رقیب باید به عملکرد نامناسب خود در دولت و مجلس پاسخ دهند.

مسعود پزشکیان یکی از نامزدهایی است که پاکدست است، سابقه روشنی دارد، اصلاح‌طلب است، شفاف و صریح‌الهجه است و مبتنی بر شعارهای عدالت‌گرایانه توجه مردم را جلب کرده است. جریان رقیب به دلیل ضعف خود به تخریب رقیب اقدام کرده است. البته تجربه ثابت کرده که این رفتارها نتیجه‌بخش نخواهد بود. جایگاه پزشکیان بین مردم توسعه پیدا کرده و با نزدیک‌تر شدن به موعد رای‌گیری بیشتر هم می‌شود. این تخریب‌ها نه تنها پزشکیان و جریان اصلاحات را از هدفی که دارند باز نمی‌دارد بلکه عزم آنها برای اصلاح امور و بهبود وضعیت کشور را جزم‌تر می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.