تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 8:55
کد خبر : 152581

حکم حبس،شلاق و جزای نقدی برای «محمد رسول اف»

حکم حبس،شلاق و جزای نقدی برای «محمد رسول اف»

آرمان شرق-گروه سیاست:«محمد رسول‌اف» نویسنده و کارگردان سرشناس سینمای ایران و جهان، به هشت سال زندان، شلاق، جزای نقدی و ضبط مال محکوم شد.

حکم حبس،شلاق و جزای نقدی برای «محمد رسول اف»تایید حکم حبس، شلاق و جزای نقدی برای «محمد رسول اف»

شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، «محمد رسول‌اف»، نویسنده و کارگردان شناخته‌شده ایرانی را به هشت سال زندان، شلاق، جزای نقدی و ضبط مال محکوم کرده است.

«بابک پاک‌نیا» وکیل محمد رسول‌اف، روز چهارشنبه «۱۹ اردیبهشت ماه»، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق)، اعلام کرد که موکلش به موجب حکم صادره از شعبه‌ ۲۹ دادگاه انقلاب اسلامی، به تحمل هشت سال حبس (پنج سال قابل اجرا)، شلاق، جزای نقدی و ضبط مال محکوم شده است.

«بابک پاک‌نیا»، وکیل «محمد رسول‌اف» در صفحه شخصی خود، در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «این حکم در شعبه‌ ۳۶ دادگاه تجدیدنظر، عینا تایید و اکنون پرونده به اجرای احکام ارسال شده است.»

پاک‌نیا در ادامه  گفته است که دلیل اصلی صدور این حکم، امضای بیانیه‌ها و ساخت فیلم و‌ مستند است که از نظر دادگاه، این اقدامات مصداق «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» محسوب می‌شود.

محمد رسول اف

جشنواره فیلم کن روز سوم اردیبهشت ماه، اعلام کرد فیلم جدید رسول‌اف، در کنار دو اثر دیگر، به بخش مسابقه اصلی دوره پیش روی این رویداد افزوده شده است.

محمد رسول‌اف در سال‌های گذشته، با فیلم‌های «به امید دیدار»، «دست‌نوشته‌ها نمی‌سوزند» و «لِرد» در بخش نوعی‌نگاه و با فیلم «جزیره آهنی» در بخش دو هفته کارگردانان جشنواره کن حضور داشت. او با «لِرد» جایزه بهترین فیلم بخش نوعی نگاه جشنواره کن را به دست آورده بود.

منبع: امتداد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.