تاریخ انتشار : دوشنبه 12 شهریور 1397 - 12:35
کد خبر : 38217

تلاش انگلستان و ژاپن برای دور زدن تحریم های آمریکا

تلاش انگلستان و ژاپن برای دور زدن تحریم های آمریکا

آرمان شرق:رسانه های انگلیسی گزارش کرده‌اند که مقامات دولتی این کشور برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران با مقامات ژاپنی تبادل نظر کرده‌اند. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا ،انگلیس از آمریکا در خواست کرده است که از برخی تحریم های این کشور علیه ایران معاف شود. گفته می شود که مقامات

آرمان شرق:رسانه های انگلیسی گزارش کرده‌اند که مقامات دولتی این کشور برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران با مقامات ژاپنی تبادل نظر کرده‌اند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا ،انگلیس از آمریکا در خواست کرده است که از برخی تحریم های این کشور علیه ایران معاف شود. گفته می شود که مقامات انگلیسی خواستار روابط بانکی محکمی با ایران و همچنین واردات نفت از این کشور هستند.

حالا با بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران پس از خروج این کشور از توافق هسته‌ای، برخی رسانه‌های گزارش‌هایی منتشر کرده‌اند که حاکی از تلاش انگلیس برای همکاری با ژاپن در راستای جلوگیری از برخی تحریم ها علیه ایران است. ژاپن در گذشته قادر بود که بدون پیروی از تحریم های آمریکا با ایران توافق نفتی و تجاری امضا کند.

تحریم های جدید آمریکا هر شرکت خارجی که با ایران در ارتباط باشد را تحت تمهیدات تنبیهی خود قرار می دهد و آنان را از تجارت در آمریکا منع می کند. این تهدید هم اکنون موجب شده که بیش از ۵۰ کسب و کار غربی، فعالیت های خود در ایران را توقف کنند. از جمله این شرکت‌ها می توان به رنو، پژو، شرکت نفتی توتال، شرکت راه آهن دویچه بان و دویچه تلکام اشاره کرد.

وزرای انگلیسی ابراز امیدواری کرده اند که در زمینه واردات نفت و روابط بانکی و همچنین بیمه کشتی های حمل و نقل نفتی، از تحریم های آمریکا علیه ایران معاف شوند، با این حال مقامات انگلیسی در خصوص وضعیت میدان گازی در ۳۸۶ کیلومتری ابردین که مالکیت مشترک آن در دست شرکت نفت بی پی و شرکت نفت دولتی ایران است، ابراز نگرانی کرده
اند.

وزارت امور خارجه انگلیس بیانیه ای را درباره مذاکره با مقامات ژاپنی در خصوص جلوگیری از این تحریم ها علیه ایران منتشر کرده است. در بیانیه آمده است که دیپلمات ها در حال همکاری با اروپا و سایر شرکا هستند تا بهره‌مندی ایران را از مزایای کاهش این تحریم ها تضمین کنند. بر اساس این بیانیه، ایران باید به تعهدات خود بر مبنای توافق هسته‌ای پایبند باشد.

اتحادیه اروپا در راستای حفظ روابط مالی خود با ایران اقداماتی را برای مقابله با تحریم‌های آمریکا از جمله منع شهروندان و کسب و کارهای اروپایی از پیروی از این تحریم ها صورت داده است.

کمیسیون اروپا اعلام کرده است که پیروی از این تحریم‌ها بدون مجوز رهبری اتحادیه اروپا در بروکسل برای شرکت‌های اروپایی ممنوع است. با این حال بسیاری ازاین شرکت‌ها نگران از دست دادن تجارت‌های خود در آمریکا هستند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.