تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهریور 1397 - 17:12
کد خبر : 37454

تفاوت جالب گران‌ترین و ارزان‌ترین نرخ مسکن در تهران/جدول

آرمان شرق: بانک مرکزی میزان افزایش قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران را طی ۵ ماه نخست سال جاری برابر با ۶۲ درصد اعلام کرد . به گزارش آرمان شرق به نقل از خبرآنلاین، افزایش قابل توجه قیمت مسکن در سال جاری، این بازار را در تیررس رصد هر روزه افکار عمومی قرار

آرمان شرق: بانک مرکزی میزان افزایش قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران را طی ۵ ماه نخست سال جاری برابر با ۶۲ درصد اعلام کرد .

به گزارش آرمان شرق به نقل از خبرآنلاین، افزایش قابل توجه قیمت مسکن در سال جاری، این بازار را در تیررس رصد هر روزه افکار عمومی قرار داده است . بررسی ها نشان می دهد، متوسط قیمت مسکن رد تهران در مرداد ماه امسال به حدود هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به مدت شمابه سال قبل افزایشی ۶۲ درصدی را نشان می دهد . .

 بر این اساس با افزایش قابل توجه قیمت ها، حجم معاملات کاهش یافت و  تعداد معاملات انجام شده در این ماه ۱۲ هزار فقره بود که نسبت به مردادماه سال ۱۳۹۶ معادل ۲/۳۳ درصد کاهش دارد. در پنج ماهه نخست سال ۱۳۹۷ نیز تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به ۶۴.۶ هزار واحد مسکونی بالغ گردید که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۷.۳ درصد کاهش نشان میدهد. همچنین بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سه ۴۴.۳ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. در این ماه شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۴.۱ و ۱۱.۸  درصد رشد نشان می‌دهد.

جدول معاملات مسکن در مرداد

 گران ترین منطقه چقدر گران شد؟

برآوردها نشان می دهد منطقه یک به عنوان گرانترین منطقه تهران در این دوره زمانی افزایش قیمتی برابر با ۵۹.۳ درصد را تجربه کرده است . متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه یک برابر با ۱۵ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بوده است .

کمترین قیمت نیز در تهران به منطقه ۱۸ تعلق دارد . متوسط قیمت مسکن در این منطقه به ۳ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی برابر با ۳۷.۴ درصد را تجربه کرده است.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک متر مربع در مردادماه سال ۱۳۹۷ حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی “۳۰ تا ۴۰ “میلیون ریال به ازای هر متر مربع با ۴/۱۲ درصد، بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده و دامنه “۴۰ تا ۵۰ “و “۵۰ تا ۶۰ “میلیون ریال به ترتیب  با سهم های ۱۲ و ۱۰.۳  درصدی در رتبه های بعدی قرار گرفته‌اند.

 

جدول قیمت مسکن در مرداد

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.