تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 شهریور 1397 - 22:00
کد خبر : 39706

تصویری جالب از اقدام جوانان عراقی در کنسولگری ایران در بصره

آرمان شرق: گروهی از جوانان بصره در حرکتی نمادین و به منظور نشان دادن عمق برادری دو ملت، محل هجوم آشوب گران در ساختمان قبلی کنسولگری ایران را آب و جارو کردند. به گزارش آرمان شرق به نقل از  ایرنا از رسانه های محلی بصره، گروهی از جوانان و مردم بصره روز چهارشنبه با حضور

آرمان شرق: گروهی از جوانان بصره در حرکتی نمادین و به منظور نشان دادن عمق برادری دو ملت، محل هجوم آشوب گران در ساختمان قبلی کنسولگری ایران را آب و جارو کردند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از  ایرنا از رسانه های محلی بصره، گروهی از جوانان و مردم بصره روز چهارشنبه با حضور در ساختمان قبلی کنسولگری جمهوری اسلامی که عصر جمعه مورد هجوم عوامل اجیر شده توسط کنسولگری آمریکا قرار گرفت، در حرکتی نمادین اقدام به آب و جاروی آن کردند.
این جوانان همچنین با برافراشته کردن و نصب پرچم جمهوری اسلامی و نیز تصاویر بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی در نقاط مختلف این ساختمان، همبستگی خود را با دولت و مردم ایران به نمایش گذاشتند.
حرکت امروز جوانان بصره در حالی است که پیشتر کمیته برگزار کننده تظاهرات در این شهر در بیانیه ای از اقدام اغتشاشگران در حمله به مراکز دولتی، بسیج مردمی و نیز کنسولگری جمهوری اسلامی ایران اعلام برائت کرده
و گفته بود عده ای نفوذی وابسته به حزب بعث و داعش اقدام به کارهای تخریبی کردند و این اقدامات از سوی معترضان اهل بصره نبوده است.
اقدام امروز جوانان بصره همچنین یک روز پس از افتتاح محل جدید کنسولگری ایران در بصره با حضور ‘ایرج مسجدی’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و مسئولان محلی صورت می گیرد.
سفیر ایران درمراسم افتتاح محل جدید کنسولگری تاکید کرد که روابط ایران و عراق بقدری ریشه دار و مستحکم است که اقدام عده ای نفوذی نمی تواند آن را تضعیف کند.
مسجدی درخصوص افتتاح محل جدید کنسولگری ایران گفت: تاکید ما این است که حتی یک روز نیز خدمات رسانی کنسولی به شهروندان و برادران و خواهران عراقی تعطیل نشود.
خدمات کنسولی جمهوری اسلامی ایران در بصره از هفته آینده از سر گرفته خواهد شد.
گفتنی است: پیشتر منابع مختلفی در عراق از نقش مستقیم کنسولگری و سرکنسول آمریکا در آشوب های اخیر بصره از جمله حمله به کنسوگری ایران در کنار حمله به دهها مرکز دولتی و حزبی و همچنین مراکز الحشد الشعبی در این شهر سخن گفته اند و علاوه بر شخصیت ها و شیوخ عشائر بصره، ‘ابومهدی المهندس’ نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق نیز تاکید کرد که اسناد، مدارک و شواهدی که این امر را ثابت می کند، بزودی در اختیار مقامات مسوول گذاشته خواهد شد.
در این میان کاربران فضای مجازی عراق نیز تصاویر متعددی از برخی فعالان اعتراضات اخیر بصره در کنار سرکنسول آمریکا در این شهر و نیز تصویر فرمانده سابق ستاد مشترک بصره با وی منتشر کرده اند امری که مورد استناد و اعتراض نمایندگان پارلمان در نشست اخیر این مجلس با حضور حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.