تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1403 - 17:25
کد خبر : 154109

بزرگترین ارتش‌های جهان در سال ۲۰۲۴/ جایگاه ایران؟

بزرگترین ارتش‌های جهان در سال ۲۰۲۴/ جایگاه ایران؟

آرمان شرق-گروه بین الملل: چین بزرگترین ارتش دائمی را با بیش از ۲ میلیون پرسنل فعال دارد. با افزایش هزینه‌های دفاعی طی دهه‌های گذشته، این کشور از نظر تعداد تانک‌ها در رتبه سوم و از نظر تعداد ناوهای هواپیمابر در حال خدمت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.با این حال، با احتساب پرسنل ذخیره، ارتش چین از ارتش ویتنام، هند، کره جنوبی و روسیه عقب تر است.

بزرگترین ارتش‌های جهان در سال ۲۰۲۴/ جایگاه ایران؟

بزرگترین ارتش‌های جهان در سال ۲۰۲۴/ ایران در جایگاه چندم است؟

ویتنام، هند و کره جنوبی بزرگترین ارتش های جهان را دارند

به گزارش عرشه آنلاین، چین بزرگترین ارتش دائمی را با بیش از ۲ میلیون پرسنل فعال دارد. با افزایش هزینه‌های دفاعی طی دهه‌های گذشته، این کشور از نظر تعداد تانک‌ها در رتبه سوم و از نظر تعداد ناوهای هواپیمابر در حال خدمت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

با وجود اینکه ایالات متحده قوی ترین نیروی نظامی جهان محسوب می شود، بزرگترین ارتش را از نظر پرسنل ندارد. اینفوگرافی زیر، ۱۰ کشور برتر را بر اساس پرسنل نظامی تا مه ۲۰۲۴ نشان می دهد که شامل پرسنل فعال و ذخیره و همچنین نیروهای شبه نظامی می شود.

ارتش

ویتنام، هند و کره جنوبی بزرگترین ارتش ها را دارند

چین بزرگترین ارتش دائمی را با بیش از ۲ میلیون پرسنل فعال دارد. با افزایش هزینه‌های دفاعی طی دهه‌های گذشته، این کشور از نظر تعداد تانک‌ها در رتبه سوم و از نظر تعداد ناوهای هواپیمابر در حال خدمت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

با این حال، با احتساب پرسنل ذخیره، ارتش چین از ارتش ویتنام، هند، کره جنوبی و روسیه عقب تر است.

ارتش های هان

نیروهای ویتنام شامل ۶۰۰,۰۰۰ پرسنل فعال و بیش از ۵ میلیون نفر ذخیره هستند. این تعداد نیرو به این دلیل است که ویتنام، مانند ایران، کره جنوبی و اسرائیل، یک سیاست ثابت برای به خدمت گرفتن جوانان برای سربازی دارند.

در این رتبه بندی با توجه به پرسنل نظامی فعال و ذخیره، ایران در جایگاه دهم قرار می گیرد.

جالب اینجاست که تهاجم روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ منجر به افزایش گسترده تعداد پرسنل نظامی اوکراین شد. پرسنل فعال از حدود ۱۷۰,۰۰۰ نفر در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۹۰۰,۰۰۰ نفر افزایش یافت.

علیرغم اینکه ایالات متحده بزرگترین ارتش را ندارد، تقریباً ۴۰ درصد از هزینه های نظامی جهان را به خود اختصاص داده است و مجموع هزینه های آن در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۸۷۷ میلیارد دلار بوده است.

چین با ۱۳ درصد دیگر از هزینه های نظامی جهان با ۲۹۲ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

منبع: روزیاتو

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.