تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 شهریور 1397 - 17:03
کد خبر : 38757

بحران سوریه پیچیده تر شد/ تهدید مستقیم به حمله نظامی از سوی فرمانده ارتش فرانسه

بحران سوریه پیچیده تر شد/ تهدید مستقیم به حمله نظامی از سوی فرمانده ارتش فرانسه

آرمان شرق: فرمانده ارتش فرانسه با ایراد اتهاماتی علیه دولت سوریه، از تهدید دمشق به اقدام نظامی سخن گفت. فرانسوا لیکونتره، فرمانده نیروهای مسلح فرانسه گفت که نیروهای تحت امرش برای حمله به اهداف سوریه در صورت استفاده از سلاح‌های شیمیایی در حملات نیروهای دولتی برای بازپس‌گیری استان ادلب، آماده شده‌اند. به نوشته رویترز، لیکونتره

آرمان شرق: فرمانده ارتش فرانسه با ایراد اتهاماتی علیه دولت سوریه، از تهدید دمشق به اقدام نظامی سخن گفت.

فرانسوا لیکونتره، فرمانده نیروهای مسلح فرانسه گفت که نیروهای تحت امرش برای حمله به اهداف سوریه در صورت استفاده از سلاح‌های شیمیایی در حملات نیروهای دولتی برای بازپس‌گیری استان ادلب، آماده شده‌اند.

به نوشته رویترز، لیکونتره همچنین گفت که انتظار می‌رود آخرین باقی‌مانده‌های داعش در خاک عراق و سوریه تا اواخر ماه نوامبر از بین بروند.

مقامات انگلیسی، فرانسوی و آمریکایی طی هفته اخیر به کرات با وارد کردن اتهاماتی در زمینه احتمال استفاده از تسلیحات شیمیایی از سوی ارتش سوریه، تهدید کرده‌اند که در صورت وقوع چنین حملاتی، اهداف دولت سوریه را مورد حمله قرار می‌دهند.

سوریه به شدت این ادعاهای کشورهای غربی را رد می‌کند. اخبار حاکی از آمادگی نظامیان سوری و متحدان آن برای حرکت به سوی استان ادلب و پاکسازی آن از حضور عناصر تروریستی است.

دولت روسیه نیز با رد ادعاهای کشورهای انگلیس، فرانسه و آمریکا، شواهد غیرقابل انکاری را درباره آمادگی گروه‌های تروریستی برای صحنه‌سازی وقوع یک حمله شیمیایی در استان ادلب در اختیار سازمان ملل قرار داده است.

طبق شواهدی که مسکو به سازمان ملل ارائه کرده است، گروه‌های تروریستی که برخی از آن‌ها از سوی انگلیس آموزش دیده‌اند، تلاش دارند مقدمات صحنه‌سازی وقوع یک حمله شیمیایی را فراهم کنند، مسئله‌ای که می‌تواند دستاویز خوبی برای حملات غربی‌ها علیه پایگاه‌ها و نیروهای نظامی ارتش سوریه شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.