تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 6:26
کد خبر : 152503

بازگشت استثنایی استقلال با دو ستاره خارجی

بازگشت استثنایی استقلال با دو ستاره خارجی

آرمان شرق-گروه ورزش:آخرین دیدار هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر با پیروزی فوق العاده شیرین استقلال به لطف گل ثانیه‌های پایانی گوستاوو بلانکو به پایان رسید و شاگردان نکونام موفق شدند بازی یک بر صفر باخته را با پیروزی شیرین دو بر یک عوض کرده و مجددا صدر جدول را از پرسپولیس پس بگیرند.

بازگشت استثنایی استقلال با دو ستاره خارجی

استقلال 2 - ذوب‌آهن 1: این تیم قهرمانی می‌خواهد

 “ورزش سه”- آخرین دیدار هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر با پیروزی فوق العاده شیرین استقلال به لطف گل ثانیه‌های پایانی گوستاوو بلانکو به پایان رسید و شاگردان نکونام موفق شدند بازی یک بر صفر باخته را با پیروزی شیرین دو بر یک عوض کرده و مجددا صدر جدول را از پرسپولیس پس بگیرند.

بازی با یک شوک عجیب و غیرمنتظره به استقلال آغاز شد. روی اشتباه بزرگ روزبه چشمی و محمدحسین مرادمند، این مجید علیاری بود که از زمین خودی و با دزدیدن توپ، در موقعیت تک به تک با حسینی قرار گرفت و با ضربه‌ای چیپ، گل نخست را به ثمر رساند.

در ادامه استقلالی‌ها به‌جز یک کرنر تمرین شده و شوت مهرداد محمدی که از بالای دروازه به بیرون رفت. آبی‌ها نتوانستند در سایر دقایق بازی موقعیت خطرناکی خلق کنند تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر ذوب آهن به پایان برسد.اما در نیمه دوم ورق بازی برگشت. پس از ارسال جلالی به روی دروازه، مرادمند روی توپ اثر گذاشت و آن را برای ماشاریپوف فرستاد که ضربه تماشایی این بازیکن به زیر طاق دروازه، گل تساوی آبی‌ها را به دنبال داشت.

در ادامه نیز دو تیم موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند که از جمله آن می‌توان به شوت دیدنی آذرباد اشاره کرد که از کنار دروازه به بیرون رفت. اما در ثانیه‌های پایانی ورق بازی برگشت.

ارسال میلاد فخرالدینی در دقیقه ۳+۹۰ با دفع ناقص مدافعان ذوب همراه بود. در ادامه سماجت جعفر سلمانی و پاس طلایی او به گوستاوو بلانکو با شلیک مهارنشدنی و تماشایی این مهاجم آرژانتینی همراه شد که توپ دور از دسترس فروزان به طاق دروازه چسبید تا بازی دو بر یک شود.

در نهایت استقلال موفق شد با این پیروزی شیرین، دوباره صدر جدول را از پرسپولیس بگیرد تا ماراتن جذاب سرخابی‌ها در هفته‌های باقیمانده ادامه داشته باشد.


🏆بازی از هفته بیست و ششم، بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر ایران
🗓چهارشنبه: ۱۴۰۳/۲/۱۷ ؛ ساعت: ۲۰:۳۰
🏟 ورزشگاه: آزادی تهران/ ۳۰ هزار تماشاگر
👕گروه داوری: کوپال ناظمی/ کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده، محمدعلی پورمتقی؛ داور چهارم: علی بای/ ناظر: محمدرضا ابوالفضلی


🔵ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی، صالح حردانی، محمدحسین مرادمند (۸۶- پیمان بابایی)، روزبه چشمی، ایمان سلیمی (۴۲-میلاد فخرالدینی)، مهرداد محمدی (۷۷- آرمان رمضانی)، زبیر نیک‌نفس (۸۶- امید حامدی‌فر)، گوستاوو بلانکو، ابوالفضل جلالی (۸۶- جعفر سلمانی)، جلال الدین ماشاریپوف و آرش رضاوند
سرمربی: جواد نکونام

2019020

🟢ترکیب ذوب آهن:
محسن فروزان، امیرحسین جدی، محمد قریشی، محمدجواد محمدی (۶۵- محسن آذرباد)، کمال‌ کامیابی‌نیا (۶۵- عرفان معصومی)، گریگول چابرادزه، فریبرز گرامی، مجید علیاری (۷۸- امید لطیفی)، شایان مصلح، محمدحسین اسلامی، فردین یوسفی
سرمربی: محمد ربیعی


🟡اخطار ها:

🔵استقلال: 🟨ایمان سلیمی (۱) 🟨روزبه چشمی (۵۷) 🟨صالح حردانی (۶۹)

🟢ذوب آهن: 🟨مجید علیاری (۵۲) 🟨محمدجواد محمدی (۵۴) 🟨محمدحسین اسلامی (۵۷) 🟨فریبرز گرامی (۶۸) 🟨محسن فروزان (۸۹) 🟨کمال‌ کامیابی‌نیا(۴۸)


⚽️شرح گل ها:

🟢استقلال صفر – ذوب آهن یک (دقیقه ۶: مجید علیاری): در شرایطی که استقلال در فاز حمله بود، روی اشتباه عجیب چشمی و مرادمند در مرکز میدان، مجید علیاری با یک ضربه به توپ در موقعیت تک به تک با حسینی قرار گرفت و توانست با ضربه‌ای چیپ، گل نخست بازی را به ثمر برساند.

🔵استقلال یک – ذوب آهن یک (دقیقه ۶۴: جلال الدین ماشاریپوف): ارسال ابوالفضل جلالی به روی دروازه با سایش و ضربه سر مرادمند همراه شد و توپ به ماشاریپوف رسید که این بازیکن با یک شلیک دیدنی و تماشایی، توپ را به طاق دروازه فروزان کوبید و پس از برخورد توپ به زیر تیرک دروازه، به گل تساوی آبی پوشان تبدیل شد.

🔵استقلال ۲ – ذوب آهن یک (دقیقه ۴+۹۰: گوستاوو بلانکو): ارسال میلاد فخرالدینی به روی دروازه، قبل از اینکه به آرمان رمضانی برسد، توسط مدافعان ذوب آهن دفع شد. توپ در پشت محوطه جریمه به جعفر سلمانی رسید و سماجت این بازیکن باعث شد توپ به گوستاوو بلانکو برسد که شلیک تماشایی و روی پای این بازیکن به گوشه دروازه رفت تا آبی پوشان در آخرین ثانیه‌های بازی به پیروزی دست پیدا کنند.


⏱لحظات حساس:

دقیقه ۱۲: روی یک کار تمرین شده و ارسال کرنر زمینی جلالی، توپ با عبور از زبیر نیک نفس به مهرداد محمدی رسید که شوت محکم این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۹: مهرداد محمدی در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد که شوت بسیار بد او راهی اوت شد.

دقیقه ۲۵: ارسال نیک نفس و ضربه سر بلانکو از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸: شوت خودخواهانه محمدحسین اسلامی با فاصله از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲: ارسال ماشاریپوف از میانه‌های میدان در محوطه جریمه به سلیمی رسید و ضربه سر این بازیکن نیز از بالای دروازه به بیرون رفت.

2019021

دقیقه ۴۸: روی یک ارسال به روی دروازه، استقلال توسط روزبه چشمی و روی اشتباه بازیکنان ذوب آهن به گل رسید ولی این گل به دلیل آفساید و هند محمدی مردود اعلام شد.

دقیقه ۶۰: شوت محکم و روی پای ابوالفضل جلالی از راه دور در مسیر ورود به دروازه بود که با ضربه سر قریشی، این شلیک برگشت داده شد.

دقیقه ۸۰: شلیک راه دور محمدعرفان معصومی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۰: سانتر خطرناک حردانی نزدیک بود که با اشتباه شایان مصلح به گل تساوی استقلال تبدیل شود که این توپ به شکل خطرناکی از مقابل دروازه ذوب آهن رد شد.

دقیقه ۸۱: ارسال گریگول چابرادزه با قطع توپ دیدنی و تماشایی حسینی همراه شد.

دقیقه ۸۲: شلیک فوق العاده خطرناک و زمینی محسن آذرباد به خطرناک ترین شکل ممکن از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.


⭕️حواشی:

* آرمین سهرابیان مدافع استقلال که در دو هفته اخیر به دلیل مصدومیت در ترکیب آبی‌پوشان حضور نداشت، به این بازی هم نرسید و از لیست ۱۸ نفره خط خورد.

* آتیلا حجازی سرپرست جدید استقلال مجوز نشستن روی نیمکت آبی‌پوشان را پیدا نکرد و از روی سکوها بازی دو تیم را تماشاگر بود.

* هواداران استقلال بارها به تشویق جواد نکونام سرمربی تیم‌شان پرداختند.

* نیما نکیسا مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن و فرشید سمیعی سرپرست باشگاه استقلال در جایگاه ویژه نظاره‌گر بازی بودند.

* زمانی که محمد ربیعی سرمربی ذوب‌آهن قصد رفتن به سمت نیمکت خود را داشت، از سوی هواداران استقلال هو شد.

* هواداران استقلال در شروع بازی با روشن کردن مواد آتش‌زا، نمای خاصی به ورزشگاه دادند.

* کوپال ناظمی، داور مسابقه که پیش از بازی حرف و حدیث‌هایی درباره قضاوتش در بازی رفت استقلال مقابل سپاهان مطرح شده و آبی‌ها از عملکرد او انتقاد کرده بودند، دیگر فردی بود که هو شد.

* زمانی که ذوب‌آهن به گل رسید، جواد نکونام به انتقاد از عملکرد شاگردانش پرداخت و به شدت عصبانی شد. خطاب او بیشتر محمدحسین مرادمند بود که در تقابل با مهاجم ذوب‌آهن جا ماند.

* آرش برهانی، مهاجم اسبق استقلال، گزینه مدیریت آکادمی این باشگاه، در ورزشگاه حاضر شد.

* هنگام ورود تیم‌ها به زمین، جواد نکونام به شدت تشویق شد. سرمربی استقلال نیز در پاسخ به ابراز احساسات هواداران، از سکوهای جنوبی ورزشگاه تشکر کرد. همچنین پیش از سوت آغاز بازی، آتش بازی زیبایی توسط هواداران استقلال روی سکوها انجام شد.

* دراواخر نیمه اول برخورد توپ به بازیکن ذوب آهن در محوطه جریمه این تیم، صدای اعتراض هواداران استقلال که اعتقاد به پنالتی داشتند را بلند کرد.

* پس از سوت پایان بازی در نیمه اول، نکونام به سمت تیم داوری در میانه زمین رفت و با کوپال ناظمی گفت‌وگو کرد.

* کوین یامگا با حضور روی سکو، تماشاگر تلاش آبی‌ها در زمین بود.

* ایمان سلیمی که به دلیل مصدومیت از ناحیه بینی اواخر نیمه اول جای خود را به فخرالدینی داد، پس از سوت پایان نیمه اول با سر و صورت پوشیده به رختکن رفت.

* پس از خروج تیم‌ها از زمین، هشت بازیکن استقلال در زمین به گرم کردن پرداختند که رافائل سیلوا مدافع برزیلی این تیم نیز جزء آن‌ها بود.

* محسن فروزان پس از رفتن به رختکن ذوب آهن، در زمان استراحت بین دو نیمه دوباره به زمین برگشت و توسط هواداران استقلال تشویق شد.

* امیرحسین صادقی مدافع اسبق استقلال نیز در ورزشگاه حاضر بود.

* پس از‌ گل مردود استقلال در اوایل نیمه دوم، هواداران این تیم علیه داور به شدت شعار دادند. همچنین نیمکت نشینان این تیم نیز به شدت اعتراض کردند. در این لحظه جواد نکونام دلیل مردود شدن این گل را از داور چهارم می‌پرسید.

* سیدمهدی سیدعلی داور بازنشسته فوتبال کشور در ورزشگاه حضور داشت. گفته می‌شود او مشاور داوری باشگاه ذوب آهن شده است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.