تاریخ انتشار : شنبه 17 شهریور 1397 - 11:07
کد خبر : 38922

اظهار نظر نماینده مجلس در مورد حقوق کارمندان

آرمان شرق:نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در پرداختی حقوق کارمندان عادلانه عمل نمی‌کنیم و خیلی از سازمان‌ها در حقوق‌ها دست می‌برند تا زیادتر پرداخت کنند. به گزارش آرمان شرق حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حقوق پایین بازنشستگان و متناسب نبودن این حقوق با نرخ تورم

آرمان شرق:نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در پرداختی حقوق کارمندان عادلانه عمل نمی‌کنیم و خیلی از سازمان‌ها در حقوق‌ها دست می‌برند تا زیادتر پرداخت کنند.

به گزارش آرمان شرق حجت الاسلام سیدصادق طباطبایی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حقوق پایین بازنشستگان و متناسب نبودن این حقوق با نرخ تورم و گرانی‌ها، اظهار کرد: قانون بازنشستگی و اختلاف در پرداخت‌ها به دلیل اختلاف دریافتی است که بازنشستگان در زمان کارکردشان داشته‌اند. متأسفانه در پرداختی حقوق کارمندان عادلانه عمل نمی‌کنیم و خیلی از سازمان‌ها در حقوق‌ها دست می‌برند تا زیادتر پرداخت کنند و برخی دیگر مانند آموزش پرورش توانایی پرداختی بالایی ندارد.

وی افزود: سازمان‌ها و نهادهای دولتی به فراخور کاری که انجام می‌دهند و اقتصادی که دارند پرداختی‌هایی دارند و این باعث تغییر پرداختی به کارمندان دولت شده است. قانون بازنشستگی مبنای پرداختی‌اش به گونه‌ای است که هنگام دریافت حقوق از آنان کسر می‌شود و هر چه بیشتر کسر شود طبیعتاً هنگام بازنشستگی بیشتر می‌توانند حقوق دهند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: باید رفع تبعیض در پرداخت حقوق نهادهای دولتی داشته باشیم. اگر چه برخی مشاغل نیاز به فناوری خاصی دارند که حتماً باید پرداختی بیشتری هم داشته باشند، اما تفاوت نباید به گونه‌ای باشد که برای مثال معلمی که خیلی زحمت کشیده است دریافتی حقوقش حداقل حقوق یک کارگر باشد.

طباطبایی نژاد گفت: این اشکال قدیمی و مشکل پرداختی بازنشستگان از قبل انقلاب هم وجود داشت که متأسفانه بعد از انقلاب هم برای رفع آن قدمی برداشته نشد. تفاوت بین پرداختی‌ها قبل از انقلاب هم وجود داشت. از ابتدا که در ایران شغل کارمندی به وجود آمد این مشکل وجود داشت و همیشه تفاوت پرداخت‌ها بالا بود. برای مثال معلمان حقوق پایینی دریافت می‌کردند و هم‌اکنون نیز این روال ادامه دارد.

وی ادامه داد: در مجلس نگاه کلی این است که به آموزش و پرورش کمک شود، اما چون ریشه کار خوب بسته نشده، هر کاری هم که بکنند جوابگوی مشکلات نیست. در موضوع پرداخت به شکل ریشه‌ای و شجاعانه باید دولت وارد شود هر چند که پرداخت‌های نابرابر از گذشته وجود داشته است.

نماینده مردم اردستان و زواره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه امسال مجلس در افزایش حقوق بازنشستگان کمک خوبی کرد، گفت: نرخ تورم را باید اقتصاددانان بررسی کنند، اما بعد از فروردین امسال تورم روند خیلی بدی داشته است. نظام واحد بازنشستگی نداریم، اما به بازنشستگان باید به عنوان کسانی که بهترین لحظات زندگی‌شان را در اختیار کشور و دولت قرار دادند نگاه کرد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.