تاریخ انتشار : شنبه 13 مرداد 1397 - 20:51
کد خبر : 33902

استیضاح وزیر کار چه توجیه ملی و اقتصادی دارد؟

استیضاح وزیر کار چه توجیه ملی و اقتصادی دارد؟

آرمان شرق: نماینده های مجلس اواخر سال گذشته را به استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذراندند، کاری که انتقادهایی به همراه داشت و در نهایت با رای اعتماد به علی ربیعی خاتمه یافت. حالا که استیضاح ربیعی یک بار دیگر اعلام وصول شده است، منتقدان بیشتری هم دیده می شوند. به گزارش آرمان

آرمان شرق: نماینده های مجلس اواخر سال گذشته را به استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذراندند، کاری که انتقادهایی به همراه داشت و در نهایت با رای اعتماد به علی ربیعی خاتمه یافت. حالا که استیضاح ربیعی یک بار دیگر اعلام وصول شده است، منتقدان بیشتری هم دیده می شوند.

به گزارش آرمان شرق،حسین حسینی شاهرودی، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس که در دور پیشین استیضاح هم از مخالفان این کار بود، این بار هم بر مخالفتش تاکید می کند و می گوید: «الان آقایانی که به دنبال استیضاح وزیر کار هستند باید اعلام کنند که در شرایط فعلی مملکت این موضوع چه توجیه ملی و اقتصادی دارد؟»

او ادامه می دهد: «در همه بخش ها کاستی هایی دیده می شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم از آن مستثنی نیست اما باید ببینیم اتفاقات خوبی که در این وزارت خانه افتاده بیشتر بوده یا نکات منفی؟ به اعتقاد من اگر منصفانه به موضوع نگاه کنیم می بینیم که عملکرد آقای ربیعی چنان نبوده که ایشان را چهار بار استیضاح کنیم.»

حسینی شاهرودی به گستردگی فعالیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره می کند و می گوید: «باید به این موضوع دقت کنیم که سه وزارت خانه با هم ترکیب شده اند و در یک واحد به آقای ربیعی سپرده شده اند. اداره چنین مجموعه ای واقعا کار دشواری است. اگر بپذیریم که کار از عهده یک نفر و یک مجموعه واحد برنمی آید باید فکر دیگری کنیم و اگر هم نپذیریم، باید هر کس که آمد را استیضاح کنیم.»

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس  ادامه می دهد: «باید دید هدف از استیضاح آن هم در شرایط کنونی کشور چیست، وقتی به عملکرد آقای ربیعی نگاه می کنیم می بینیم که نقاط روشن زیادی وجود دارد مانند تامین منابع مورد نیاز صندوق های بازنشستگی و دفاع از حقوق چند میلیون بازنشسته فعلی و آینده کشور. این کار کمی نیست و موارد مشابه دیگری هم وجود دارد. بنابراین شخصا ار عملکرد آقای ربیعی دفاع می کنم و فکر می کنم در حال حاضر کارهای واجب تری نسبت به استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد.»

او به زمان باقی مانده از عمر دولت هم اشاره می کند و می گوید: «آقای ربیعی ۵ سال گذشته را در وزارت خانه عریض و طویل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده اند و در این جایگاه تثبیت شده اند، اینکه ما دولت را در شرایط حساس فعلی وادار به انتخاب فردی جدید برای این وزارت خانه کنیم، آن هم در شرایطی که زمان چندان زیادی از عمر دولت باقی نمانده به صلاح نیست. تا فرد جدید در وزارت خانه ای با این ابعاد جا بیفتد و زمام امور را به دست بگیرد، عمر دولت تمام شده است.»

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.