تاریخ انتشار : شنبه 3 آذر 1397 - 13:38
کد خبر : 48997

اسامی برترین مربیان جهان اعلام شد / کیروش در بالای جدول

آرمان شرق:براساس گزارش آماری که فدراسیون فوتبال ایران درباره عملکرد «کارلوس کی‌روش» سرمربی تیم ملی منتشر کرده است او سومین مربی برتر دنیا محسوب می شود. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا، در این گزارش شرح مختصر فعالیت کی‌روش در دوران مربیگری اش به صورت مقایسه ای در ۴ تیم ملی پرتغال، امارات

آرمان شرق:براساس گزارش آماری که فدراسیون فوتبال ایران درباره عملکرد «کارلوس کی‌روش» سرمربی تیم ملی منتشر کرده است او سومین مربی برتر دنیا محسوب می شود.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایرنا، در این گزارش شرح مختصر فعالیت کی‌روش در دوران مربیگری اش به صورت مقایسه ای در ۴ تیم ملی پرتغال، امارات متحده عربی، آفریقای جنوبی و ایران منتشر شده است.
در ابتدا به پیروزی های او در میادین بین المللی اشاره شده که ۱۰۲ پیروزی در رده تیم های ملی و ۴ بار حضور در جام جهانی فوتبال است.
این موفقیت ها سبب شده کی‌روش پس از «ماریو زاگالو» (سرمربی اسبق برزیل) با ۱۲۳ برد از ۱۸۷ مسابقه و کسب میانگین ۶۵.۷ درصد برد و «یواخیم لو» (سرمربی فعلی آلمان) با ۱۰۸ برد از ۱۶۹ بازی و کسب میانگین ۶۴.۱ درصد برد در جایگاه سوم قرار بگیرد.
کارلوس کی‌روش در این مدت ۱۰۲ برد از ۱۸۰ بازی و کسب ۵۶.۶ درصد پیروزی کسب کرده است.
میلان ماچالا، کارلوس آلبرتو پرییرا، کلوده لی روی و بورا میلاتونوویچ در رده های چهارم تا هفتم پس از کی‌روش به قرار دارند.
کی‌روش در تیم های ملی پایه پرتغال نیز موفق بوده و از ۱۰۴ مسابقه، ۶۴ برد و ۲۶ تساوی و ۱۴ باخت کسب کرده است.
همچنین او در تیم ملی فوتبال پرتغال در ۴۹ مسابقه روی نیمکت سرمربیگیری این تیم نشست که ۲۶ پیروزی، ۱۶ تساوی و ۷ شکست برایش به همراه آورد.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در تیم ملی فوتبال امارات نیز در ۱۹ مسابقه مربیگری کرد که ۱۰ برد، ۲ مساوی و ۷ باخت برای او ثبت شد.
او که همراه تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی در جام جهانی ۲۰۱۰ حضور داشت در ۲۴ مسابقه به ۱۰ پیروزی، ۸ تساوی و ۶ باخت رسید.
اما آمار و ارقام کی‌روش در هشت سال حضورش در راس تیم ملی فوتبال ایران نیز جالب توجه است:
• تعداد مسابقات: ۸۸
• تعداد برد: ۵۶ و درصد برد ۶۴%
• تعداد تساوی: ۲۱ و درصد مساوی ها ۲۴%
• تعداد باخت: ۱۲ و درصد باختها ۱۲%
• تعداد گل های به ثمر رسیده: ۱۶۷ گل و میانگین ۱.۸۹ گل در هر مسابقه.
• تعداد گل های دریافت شده: ۶۱ گل و میانگین ۰.۶۹ گل در هر مسابقه.
از دیگر زوایای این گزارش اینکه تیم ملی برای نخستین بار در تاریخ فوتبال ایران پس از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به صورت پیاپی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کرد.
ملی پوشان ایران با رکورد ۱۲ بازی بدون شکست و بدون هیچ گل خورده ای (۱۱۰۸ دقیقه) به عنوان دومین تیم پس از برزیل به روسیه رسیدند.
همچنین در هفت سال گذشته تیم ملی فوتبال ایران همیشه در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا) تیم اول آسیا بوده است. (۶۵ جهان در آپریل ۲۰۱۱ و ۲۹ جهان در نوامبر ۲۰۱۸).
در سال ۲۰۱۱ دو بازیکن از تیم ملی فوتبال ایران لژونر بودند که این تعداد در سال ۲۰۱۸ به ۱۶ بازیکن شاغل در باشگاه های خارجی رسید.
در این گزارش به آمار تجمیعی همه مسابقاتی که کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی در کشورهای مختلف فعالیت کرده اشاره شده که به این شرح است:
۱- تعداد مسابقات: ۱۸۰ مسابقه
۲- تعداد برد: ۱۰۲ و درصد برد ۵۶.۶%
۳- تعداد تساوی: ۴۷ و درصد تساوی ۲۶.۱%
۴- تعداد باخت: ۳۱ و درصد باختها ۱۷.۳%
۵- تعداد گلهای به ثمر رسیده: ۲۹۸ گل و ۱.۶۵ گل به طور میانگین در هر مسابقه
۶- تعداد گلهای دریافت شده: ۱۴۳ گل و ۰.۷۹ گل به طور میانگین در هر مسابقه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.