تاریخ انتشار : جمعه 8 تیر 1403 - 19:57
کد خبر : 155376

آغاز موج دوم مشارکت مردم در انتخابات و تشکیل صف‌های طولانی/ روند رای دادن تصاعدی شد

آغاز موج دوم مشارکت مردم در انتخابات و تشکیل صف‌های طولانی/ روند رای دادن تصاعدی شد

آرمان شرق-گروه سیاست:مطابق روال انتخابات در سال‌های پیشین هرچه به پایان زمان رأی‌گیری نزدیدک‌تر می‌شویم، موج حضور مردم در شعب اخذ رأی نیز بیشتر می‌شود. از این‌رو انتظار می‌رود شاهد تمدید مجدد زمان اخذ رأی باشیم.

آغاز موج دوم مشارکت مردم در انتخابات و تشکیل صف‌های طولانی / روند رای دادن تصاعدی شد

آغاز موج دوم مشارکت در انتخابات/ تشکیل صف‌های طولانی در اکثر شعب اخذ رای کشور

تهران- ایرنا- مطابق روال انتخابات در سال‌های پیشین هرچه به پایان زمان رأی‌گیری نزدیدک‌تر می‌شویم، موج حضور مردم در شعب اخذ رأی نیز بیشتر می‌شود. از این‌رو انتظار می‌رود شاهد تمدید مجدد زمان اخذ رأی باشیم.

گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر کشور حاکی از آغاز موج دوم مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. بنابر این گزارش با فروکش کردن دمای هوا و گرمای تابستانی، از ساعت ۱۹ روز جمعه شعب اخذ رای سراسر کشور شاهد حضور گسترده رای‌دهندگان و تشکیل صف اخذ رأی به‌ویژه در تهران و کلان‌شهرها است، از این‌رو انتظار می‌رود شاهد تمدید مجدد زمان اخذ رأی احتمالا تا ساعت ۲۲ باشیم.

صف رای‌دهندگان مسجد لرزاده در بعدازظهر جمعه هر لحظه طولانی‌تر می‌شود:

آغاز موج دوم مشارکت در انتخابات/ تشکیل صف‌های طولانی در اکثر شعب اخذ رای کشور

زمان رأی گیری دو ساعت تمدید شد

تهران- ایرنا- سخنگوی ستاد انتخابات کشوراز تمدید ۲ ساعته مدت زمان اخذ رای در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: زمان اخذ رای، به مدت ۲ ساعت دیگر یعنی تا ساعت ۲۰ در سراسر کشور تمدید شد.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح امروز جمعه – هشتم تیرماه – در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در سراسر ایران آغاز شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار است.

همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده است.

برای برگزاری انتخابات امروز ، بیش از ۸۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم حضور فعال دارند که همگی آموزش های لازم را دیده اند و هر یک از نامزدهای انتخابات نیز می توانند دو نماینده مستقر در ستاد انتخابات کشور داشته باشند.

مدارک لازم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، تنها شناسنامه و کارت ملی است و در شعب اخذ رای خارج از کشور نیز رای گیری با گذرنامه قابل انجام است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات وزارت کشور در این انتخابات با توجه به محدودیت های که در قانون انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد، رای گیری تنها با تعرفه های کاغذی انجام می شود و همچنین در این دوره، احراز هویت به روال گذشته الکترونیکی است.

روند رای دادن تصاعدی شد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: روند رای دادن اکنون بصورت تصاعدی در آمده و انتظار می‌رود در ساعات آینده نیز با شدت بیشتری افزایش یابد.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: روند رای دادن اکنون بصورت تصاعدی در آمده و انتظار می‌رود در ساعات آینده نیز با شدت بیشتری افزایش یابد.

به گزارش ایلنا، عباس عبدی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از ساعت ۱۲ تا ۴ بطور طبیعی روند رای دادن کند شده بود ولی اکنون بصورت تصاعدی در آمده و انتظار می‌رود در ساعات آینده نیز با شدت بیشتری افزایش یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.