تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آذر 1400 - 14:20
کد خبر : 86016

آزادسازی بخشی از مطالبات قایل توجه ایران از یک کشور اروپایی در آینده نزدیک

آزادسازی بخشی از مطالبات قایل توجه ایران از یک کشور اروپایی در آینده نزدیک

آرمان شرق- کشورهای دیگر هستند که رقم‌های بالاتری است و الان مذاکره شده و به نتایج خوبی رسیده است. در سفری که به اروپا داشتم مذاکراتی با آن کشور داشتیم و کشور مقابلی که باید این آزادسازی را انجام دهد و می‌توانیم بزودی آزادسازی خوبی داشته باشیم، اما رقمش را نمی‌توانم اعلام کنم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از آزادسازی بخشی از مطالبات ایران از یکی از کشورها در آینده نزدیک خبر داد.

«مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی از آزادسازی بخشی از مطالبات ایران از یکی از کشورها در آینده نزدیک خبر داد.

وی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، در این باره اظهار داشت: اخیرا سه و نیم میلیارد دلار از این مطالبات آزاد شد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۴ آبان ماه سال جاری در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که گفته شده سه و نیم میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران در یکی از کشورها آزاد شده است، عنوان کرد: در شرایط تحریمی اطلاعات ریزی نمی‌دهیم و اگر بانک مرکزی مصلحت بداند باید از بانک مرکزی سؤال کنید. منابع متعددی در خارج از کشور داشتیم و داریم و در حال آزادسازی تدریجی آنها هستیم و به صورت تدریجی وارد چرخه اقتصاد شدند و همین که امروز کالاهای اساسی وارد می‌شود یعنی همه به تدریج خارج می‌شوند و تنها هم از یک منبع نبودند. (اینجا بخوانید)

معاون وزیر خارجه به ارتباط‌‌ خوب با عراق نیز اشاره و درباره دارایی‌های ایران در دیگر کشورها عنوان کرد: کشورهای دیگر هستند که رقم‌های بالاتری است و الان مذاکره شده و به نتایج خوبی رسیده است. در سفری که به اروپا داشتم مذاکراتی با آن کشور داشتیم و کشور مقابلی که باید این آزادسازی را انجام دهد و می‌توانیم بزودی آزادسازی خوبی داشته باشیم، اما رقمش را نمی‌توانم اعلام کنم./ فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.