تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 12:08
کد خبر : 35635

آخرین تحولات میدانی سوریه در روزهای اخیر

آخرین تحولات میدانی سوریه در روزهای اخیر

آرمان شرق:یگان‌های ارتش سوریه حمله شدید داعشی‌ها را ناکام گذاشتند. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، برخی منابع میدانی در صحرای سویدا اظهار داشتند، یگان‌های ارتش سوریه مستقر در منطقه تل الصفا حمله شدید داعشی‌ها به منطقه الرحبه را دفع کردند و در این درگیری ۱۰ داعشی

آرمان شرق:یگان‌های ارتش سوریه حمله شدید داعشی‌ها را ناکام گذاشتند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، برخی منابع میدانی در صحرای سویدا اظهار داشتند، یگان‌های ارتش سوریه مستقر در منطقه تل الصفا حمله شدید داعشی‌ها به منطقه الرحبه را دفع کردند و در این درگیری ۱۰ داعشی کشته شده و یکی از آنها به اسارت درآمد، همچنین یک سرباز ارتش سوریه کشته شده و دو تن دیگر از آنها در این درگیری زخمی شدند.

این منابع گفتند: نیروهای ارتش سوریه در دو روز گذشته پایگاه‌های خود را تثبیت کرده و داعشی‌ها را در منطقه محدودی در مرزهای اداری دو استان سویدا و ریف دمشق محاصره کرده و به بمباران پایگاه‌های داعش در منطقه البرک در اطراف تل الصفا، منطقه قبر شیخ حسین و منطقه الهباریه ادامه دادند.

منابع یاد شده افزودند، تعداد زیادی از داعشی‌ها در منطقه نفوذ کرده و پایگاه‌های ارتش سوریه در منطقه الرحبه را مورد حمله قرار دادند اما یگان‌های ارتش توانستند این حمله را خنثی کنند.

یگان‌های ارتش سوریه روز دوشنبه پس از تثبیت پایگاه‌های خود در منطقه برای مقابله با هر حمله یا تلاشی از طرف تروریست‌ها برای نفوذ و پاکسازی بیشتر صحرای شرقی سویدا تا مرزهای اداری آن با استان ریف دمشق در عمق صحرای سوریه، موفق به پاکسازی کامل دو منطقه قبر شیخ حسین و الهباریه واقع در نزدیکی مرزهای اداری دو استان سویدا و ریف دمشق و محاصره داعشی‌های باقی‌مانده در تل الصفا شدند.

نیروهای نظام سوریه در جریان سه هفته درگیری داعش را ناگزیر به عقب‌نشینی به صحرای ریف دمشق کردند و آنها در منطقه تلول الصفا در مرزهای اداری دو استان هستند و ارتش سوریه قصد پاکسازی تمامی روستاها و تپه‌ها و غارهای منطقه را دارد تا داعشی‌های فراری را بیابد.

این در حالی است که رامی عبدالرحمان مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، نهاد وابسته به مخالفان گفت، سرنوشت ربوده‌ شدگان سویدا نامشخص است و برخی اخبار ضد و نقیض وجود دارند مبنی بر اینکه آنها در دست نیروهای روس یا نزد عشایر بدوی منطقه هستند که با روس‌ها در ارتباطند.

وی افزود: عدم توافق بر سر انتقال بیش از ۱۵۰۰ داعشی از استان ریف دمشق به حومه حمص پرونده زنان ربوده شده را متوقف کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.