تاریخ انتشار : شنبه 15 خرداد 1400 - 23:42
کد خبر : 70519

اصل مشکل اقتصاد ایران برای کاندیداها روشن نیست

اصل مشکل اقتصاد ایران برای کاندیداها روشن نیست

ارمان شرق- متاسفانه اقتصاد ایران با مشکلات زیرساختی بسیار عمیقی روبروست، کسری بودجه، مشکل رشد فزاینده نقدینگی و تورم دیرپا و بحران نظام بانکی و مالیاتی و … همگی مشکلاتی هستند که اقتصاد ایران را سال‌هاست درگیر کرده‌اند اما شعارهای کاندیداها به صورتی است که نشان می‌دهد اصل مشکل برای آنها روشن نیست.

کامران ندری در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: متاسفانه اقتصاد ایران با مشکلات زیرساختی بسیار عمیقی روبروست، کسری بودجه، مشکل رشد فزاینده نقدینگی و تورم دیرپا و بحران نظام بانکی و مالیاتی و … همگی مشکلاتی هستند که اقتصاد ایران را سال‌هاست درگیر کرده‌اند اما شعارهای کاندیداها به صورتی است که نشان می‌دهد اصل مشکل برای آنها روشن نیست.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: خلق نقدینگی یا به زبان ساده‌تر چاپ پول، سبب شده است تورم موجود در کشور طی سال‌های طولانی استمرار پیدا کند و همه این شعارها نیز باز بر استفاده از منابع بانکی و خلق پول و رشد تورم استوار هستند.

مهمترین بحران اقتصاد ایران چیست؟/ ندری: اصل مشکل اقتصاد ایران برای کاندیداها روشن نیست

او گفت: این شعارها یعنی اگر فردا فروش نفت ایران از سر گرفته شود، باز هم پول نفت خرج امروز روزمره خواهد شد. او گفت: این حرف‌ها نشان می دهد فکری نو در میان کاندیداها وجود ندارد و درمان اصلی دردها برایشان روشن نیست.

ندری گفت: با این دست شعارهای اقتصادی انتظار رشد اقتصادی از پس یک دهه رشد منفی را ندارم چرا که حتی اگر صادرات نفت از سر گرفته شود و تحریم برداشته شود، باز هم اتفاق بنیادینی رخ نخواهد داد و نگرانی بزرگ همین‌جاست. به گفته وی وقتی همه شعارها معطوف به مساله اقتصاد است باید مشاوران اقتصادی کاندیداها معرفی شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.