تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 - 16:04
کد خبر : 68881

بیانیه اتحادیه اروپا درباره جزئیات نشست امروز کمیسیون مشترک برجام

بیانیه اتحادیه اروپا درباره جزئیات نشست امروز کمیسیون مشترک برجام

ارمان شرق- نشست روز چهارشنبه (١٩ مه) کمیسیون مشترک به صورت حضوری و به ریاست انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی برگزار می‌شود و در آن نمایندگان انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و ایران حضور خواهند داشت.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام تصریح کرد که شرکت کنندگان درخصوص بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و بررسی چگونگی تضمین اجرای کامل و مؤثر این توافق رایزنی خواهند کرد.

اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری دور دیگری از نشست کمیسیون مشترک برجام در وین، پایتخت اتریش بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن به ارائه جزئیاتی درباره جلسه امروز (چهارشنبه) این کمیسیون پرداخت.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه آمده است که نشست روز چهارشنبه (١٩ مه) کمیسیون مشترک به صورت حضوری و به ریاست انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی برگزار می‌شود و در آن نمایندگان انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، چین و ایران حضور خواهند داشت.

همچنین در این بیانیه آمده است: شرکت کنندگان در این نشست به رایزنی‌های خود درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و بررسی چگونگی تضمین اجرای کامل و مؤثر توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهند داد.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان درباره این رایزنی‌ها اظهار داشت: در طول دو هفته گذشته و در جریان برگزاری دور چهارم مذاکرات وین پیشرفت‌های خوبی در جریان مذاکرات انجام شده است و چند موضوع کلیدی باقی مانده که نیاز به بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری در پایتخت‌ها است.

وی در ارتباط با نشست امروز کمیسیون مشترک نیز گفت: امروز بعد از پایان بیش از دوهفته مذاکرات نشست جمع‌بندی خواهیم داشت و مجدداً هیئت‌ها جهت انجام مشورت‌های بیشتر به پایتخت‌های سیاسی خود مراجعه می‌کنند.

عراقچی افزود: این مذاکرات در سطح کارشناسی و در سطح بنده انجام شد و در طول این بحث‌ها تلاشی داشتیم که در مورد موضوعات مورد اختلاف به جمع بندی برسیم، اختلافات را رفع کنیم و یا کمتر کنیم و نتیجه آن این است که اکنون در موقعیتی قرار داریم که می‌توانیم یک جمع‌بندی کلی داشته باشیم.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات وین همچنین تصریح کرد: چند موضوع کلیدی باید حل وفصل شود. در مورد بقیه موارد توافق وجود دارد. متن نگارش خوبی صورت گرفته و زمان آن است که یک رجوعی به پایتخت‌ها داشته باشیم تا مشورت‌های آخر صورت بگیرد و بعد انشاءالله مذاکرات را ادامه می‌دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.