تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 شهریور 1397 - 12:04
کد خبر : 38552

اظهار نظر وزیر امور خارجه فرانسه در رابطه با توافق هسته ای

آرمان شرق:وزیر امور خارجه فرانسه با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای با ایران از بین نرفته است، گفت که امیدوار است اقدام آمریکا برای خروج از این توافق مانعی برای برقراری صلح نباشد. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با  شبکه رادیویی آر.تی‌.ال با

آرمان شرق:وزیر امور خارجه فرانسه با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای با ایران از بین نرفته است، گفت که امیدوار است اقدام آمریکا برای خروج از این توافق مانعی برای برقراری صلح نباشد.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در گفت‌وگو با  شبکه رادیویی آر.تی‌.ال با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ تأکید کرد که این توافق از بین نرفته است.

وی در ادامه گفت که روسای جمهور ایران و فرانسه قرار است در یک تماس تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کنند و هفته آینده نیز مذاکراتی با حضور نمایندگانی از تهران، پاریس، برلین و لندن انجام خواهد شد.

لودریان همچنین با اشاره به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه برای خروج از توافق هسته‌ای گفت: یک ریسک واقعی برای تقابل و مناقشه وجود دارد اما امیدواریم که این اقدام آمریکا مانعی برای برقراری صلح نباشد.

بنابر این گزارش، طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای به شدت با خروج آمریکا از آن مخالفت و بارها تصمیم دونالد ترامپ را مورد انتقاد قرار داده‌اند. انگلیس، فرانسه و آلمان در ماه‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا راه‌هایی برای ادامه اجرای این توافق پس از خروج واشنگتن و بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران بیابند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.