تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 7:09
کد خبر : 137611

گربه سیاه پرسپولیس!

گربه سیاه پرسپولیس!

آرمان شرق-گروه ورزش:تساوی پرسپولیس مقابل ذوب آهن در آزادی، گاندوها را به تنها تیمی تبدیل کرد که در ده سال اخیر لیگ برتر حداقل یک امتیاز را از پرسپولیس گرفته است.

گربه سیاه پرسپولیس!

گربه سیاه پرسپولیس یک تمساح است!

به گزارش ورزش سه در میان حواشی ریز و درشت بازی پرسپولیس و ذوب آهن از هفته سوم لیگ برتر، آماری به ثبت رسیده که نشان می‌دهد هیچ تیمی به اندازه ذوب آهن نمی‌تواند مدعی شود که گربه سیاه پرسپولیس در لیگ برتر است!

از آخرین بازی که پرسپولیس موفق شده ذوب آهن را دبل کند (پیروزی در بازی رفت و برگشت) دوازده فصل می‌گذرد و به لیگ یازدهم برمی‌گردد. به همین بهانه بد نیست نگاهی به بازی‌هایی که ذوب آهن در این سال‌ها موفق به متوقف کردن پرسپولیس شده بیندازیم:

ذوب آهن ۲ -۲ پرسپولیس، دیدار رفت لیگ یازدهم
در روزهایی که حمید استیلی تحت فشار شدید از سوی هواداران پرسپولیس بود، این تیم در فولادشهر بازی قابل قبولی برابر ذوب آهن منصور ابراهیم زاده به نمایش گذاشت اما موفق به کسب پیروزی در این بازی نشدند. این بازی به نوعی شروع امتیاز گیری‌های ذوب از پرسپولیس طی این سال‌ها شد.

1915643

پرسپولیس ۰ – ۰ ذوب آهن، دیدار برگشت لیگ یازدهم
دومین بازی مصطفی دنیزلی در بازگشتش به پرسپولیس، همین دیدار بود. بازی‌ای که در سرمای آزادی برگزار شد و پیش از دربی معروف ایمون زائد نیز بود. ذوب آهن در این بازی هم تحت هدایت ابراهیم زاده موفق به متوقف کردن پرسپولیس این بار در ورزشگاه آزادی شد.

1915640

ذوب آهن ۱ – ۱ پرسپولیس، دیدار برگشت لیگ دوازدهم
در حالی که دیدار رفت دو تیم در آزادی یکی از پرگل‌ترین بازی‌های‌شان بود و با برتری سه بر دو پرسپولیس مقابل ذوب آهن به پایان رسیده بود، در بازی برگشت اما این ذوب آهن بود که با فرهاد کاظمی موفق شد پرسپولیس یحیی را متوقف کند.

1915639

ذوب آهن ۰ – ۰ پرسپولیس، دیدار رفت لیگ سیزدهم
همانند لیگ امسال، در آن فصل نیز بازی دو تیم در هفته سوم اما به میزبانی ذوب آهن برگزار شد. مسابقه‌ای کم موقعیت که در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید و علی دایی اولین دو امتیازهای فصلش را با پرسپولیس در اصفهان از دست داد.

1915638

ذوب آهن ۱ – ۰ پرسپولیس، دیدار برگشت لیگ چهاردهم
در حالی که ذوب آهن با مربی این روزهای پرسپولیس درخشان‌ترین روزهای تاریخش را سپری می‌کرد، پرسپولیس با حمید درخشان اوضاع جالبی نداشت و در دیدار مقابل ذوب اهن در اصفهان با تک گل مسعود حسن زاده یک بر صفر شکست خورد.

1915637

پرسپولیس ۱ – ۲ ذوب آهن، دیدار رفت لیگ پانزدهم
یکی از جنجالی‌ترین بازی‌های میان دو تیم در مرداد ماه ۱۳۹۴ و در ورزشگاه آزادی برگزار شد. در روزی که علیرضا فغانی قضاوت پراشتباهی داشت، ذوبی‌ها موفق شدند بازهم زیر نظر یحیی گل محمدی به پیروزی دو بر یک مقابل پرسپولیس برانکو برسند.

1915636

ذوب آهن۲ – ۲ پرسپولیس، دیدار برگشت لیگ پانزدهم
هرچند نوار پیروزی‌های متوالی ذوبی‌ها مقابل پرسپولیس قطع شد اما پرسپولیس باز هم مقابل تیم اصفهانی ناکام ماند و با گل دقیقه آخری مرتضی تبریزی شاگردان یحیی از شکست مقابل پرسپولیس گریختند.

1915635

ذوب آهن ۱ – ۰ پرسپولیس، دیدار رفت لیگ شانزدهم
یک شلیک تماشایی از احسان پهلوان کافی بود تا ذوبی‌ها به یک پیروزی شیرین مقابل پرسپولیس برسند. در روزی که پرسپولیسی‌ها برای قهرمانی نیم فصل به یک مساوی احتیاج داشتند در نهایت دست خالی به تهران بازگشتند.

1915634

پرسپولیس۳ – ۳ ذوب آهن، دیدار برگشت لیگ شانزدهم
در فصلی که پرسپولیس بعد از ۹ سال یکی از مقتدرانه‌ترین قهرمانی‌های تاریخش را با برانکو جشن گرفت، تنها دو تیم توانستند رفت و برگشت مقابل این تیم شکست نخورند که استقلال و ذوب آهن بودند.

1915633

ذوب آهن۲ – ۱ پرسپولیس، دیدار برگشت لیگ هفدهم
پرسپویسی که قهرمانی‌اش در لیگ مسجل شده بود با ترکیب دوم به فولادشهر رفت و در نهایت در حالی که یک بر صفر از تیم امیر قلعه نویی پیش افتاده بود، بازی را واگذار کرد.

1915632

ذوب آهن ۰ – ۰ پرسپولیس، دیدار برگشت لیگ هجدهم
تو روزی که پرسپولیس نیاز مبرمی به هر سه امتیاز بازی مقابل ذوب آهن در اصفهان داشت، شاگردان منصوریان که روزهای خوبی را پشت سر می‌گذاشتند موفق به کشیدن ترمز تیم برانکو شدند.

1915624

پرسپولیس ۰ – ۱ ذوب آهن، دیدار برگشت لیگ نوزدهم
این بار نیز قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر با سرمربی سابق ذوب یعنی یحیی گل محمدی تثبیت شده بود و بازی دو تیم جنبه تشریفاتی داشت، ذوبی‌ها با تک گل وحید محمدزاده پرسپولیس راشکست دادند تا اولین باخت یحیی بعد از بازگشتش به پرسپولیس رقم بخورد.

1915618

پرسپولیس ۱ – ۱ ذوب آهن، دیدار رفت لیگ بیستم
ثانیه‌هایی قبل از به صدا در آمدن سوت پایان بود که میلاد جهانی در موقعیتی تک به تک با حامد لک با یک بغل پا دروازه پرسپولیس را باز کرد. بازی‌ای که ذوبی‌ها با رحمان رضایی پا به میدان گذاشته بودند.

1558954

ذوب آهن ۱ – ۱ پرسپولیس، دیدار برگشت لیگ بیست و یکم
در حالی که پرسپولیس ۴ امتیاز از استقلال عقب بود و برای کسب هر سه امتیاز بازی با ذوب آهن وارد میدان شد، ذوبی‌ها بازهم یقه این تیم را گرفتند و این بار تیم مهدی تارتار موفق شد با متوقف کردن پرسپولیس، این تیم را رسما از گردونه جنگ قهرمانی خارج کند.

1915625

ذوب آهن ۰ – ۰ پرسپولیس، دیدار رفت لیگ بیست و دوم
افتتاحیه پرسپولیس در فصلی که با دبل قهرمانی به پایان رسید، چندان شیرین نبود. آن‌ها که با تغیرات زیادی در ترکیب جدید به مصاف ذوب آهن در اصفهان رفتند، در روزی که سه بار توپ را به تیرک دروازه ذوبی‌ها زدند، موفق به کسب سه امتیاز در اولین بازی فصل جدیدشان نشدند.

1915616

پرسپولیس ۱ – ۱ ذوب آهن، دیدار رفت لیگ بیست و سوم
و نهایتا آخرین دیدار این دو تیم نیز در ورزشگاه آزادی با نتیجه مساوی به پایان رسید تا رکورد جالبی برای گاندوها مقابل پرسپولیس رقم بخورد. ذوب آهن حتی در سال‌هایی که پرسپولیس با برانکو رفت و برگشت تیم‌هایی مثل سپاهان، تراکتور و استقلال را شکست می‌داد نیز موفق به متوقف کردن سرخ پوشان می‌شد و از لیگ یازدهم به اینور هرگز مقابل این تیم در طول یک فصل بدون امتیاز از زمین خارج نشده است.

1915315

علاوه بر کم باختن، ذوبی‌ها از جمله تیم‌هایی بوده‌اند که میانگین امتیاز گیری خوبی مقابل پرسپولیس در یک دهه اخیر لیگ برتر داشته‌اند به طوری که از ۲۴ بازی مقابل پرسپولیس موفق به کسب ۲۵ امتیاز شده‌اند.

نتایج رودررو پرسپولیس و ذوب آهن در یازده فصل اخیر:
پرسپولیسپرسپولیس = ۹ برد
مساوی = ۱۰ بار
ذوب آهنذوب آهن = ۵ برد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.