تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1402 - 8:15
کد خبر : 144084

کار سخت پرسپولیس برای قهرمانی

کار سخت پرسپولیس برای قهرمانی

آرمان شرق-گروه ورزش:پرسپولیس برخلا ف دو مدعی دیگر قهرمانی میانگین سنی بازیکنانش بالاتر است از این رو جنگیدن این تیم برای قهرمانی بسیار سخت است. پیشکسوت پرسپولیس شرایط را سخت‌تر از سال‌های قبل می‌داند و برای کادر فنی و مدیرعامل باشگاه با توجه به شرایط موجود اوضاع سختی را پیش‌بینی می‌کند.

کار سخت پرسپولیس برای قهرمانی

این پرسپولیس قهرمان نمی‌شود

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است میانگین سنی این تیم بالاست و نسبت به رقبایش برای قهرمانی کار بسیار سختی در پیش دارد.

خبرآنلاین: سعید نعیم‌آبادی مدافع اسبق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس برخلا ف دو مدعی دیگر قهرمانی میانگین سنی بازیکنانش بالاتر است از این رو جنگیدن این تیم برای قهرمانی بسیار سخت است. پیشکسوت پرسپولیس شرایط را سخت‌تر از سال‌های قبل می‌داند و برای کادر فنی و مدیرعامل باشگاه با توجه به شرایط موجود اوضاع سختی را پیش‌بینی می‌کند.

پرسپولیس با وجود تساوی تیم رقیب سنتی باز هم از صدر ۶ امتیاز عقب افتاده. در این خصوص چه نظری دارید؟
به نظرم با توجه به وضعیتی که ما از پرسپولیس می‌بینیم سرخ‌پوشان این فصل شانس قهرمانی ندارند البته شاید بعضی‌ها از این موضوع حرف بزنند که صحبت از قهرمان شدن از حالا زود است اما با این وجود هم ما نکته‌ای که از پرسپولیس می‌بینیم به این مسأله باز می‌گردد که وضعیت سپاهان بهتر از پرسپولیس است. این تیم بازیکنان خوب متعددی در کنار جوانان بسیار خوب در اختیار دارد که این مسأله شرایط سپاهان را برای بازی‌ها و جنگیدن برای رسیدن به صدر و قهرمانی آسانتر می‌سازد. جدا از این مسأله من معتقدم که سپاهان هم تیمش را جوانتر کرده و تیمی جنگنده‌تر است در حالی که پرسپولیس تیمی دارد که میانگین سنی‌اش بالاتر از دو مدعی دیگر قهرمانی است از این رو من شرایط پرسپولیس را امسال سخت می‌دانم و معتقدم که این تیم نمی‌تواند برای قهرمانی بجنگد یا رقابت این فصلش برای قهرمانی با توجه به سن و سال بالاتر بازیکنان و ابزار کمتری که خصوصاً از سپاهان در اختیار دارد بسیار سخت خواهد بود.

اما این نکته را قبول دارید که پرسپولیس با کمبود بازیکن مواجه است؟
بله پرسپولیس صد درصد به جذب بازیکن نیاز دارد. جدا از این به نظرم پرسپولیس حتماً یک مدافع چپ کلاسیک هم می‌خواهد تا مانند جناح راست بتوانیم در کناره‌ها هم فعال‌تر شده و از این جناح بیشتر روی دروازه حریف حمله کنیم.

اما تک‌ستاره‌هایی در پرسپولیس هستند که شاید در مواقع حساس در بازی‌ها کار را برای تیمشان در آورند؟
بله در بین بازیکنان پرسپولیس، بیرانوند بهترین است اما شاید تقریباً اگر بخواهیم قیاسی داشته باشیم به این نکته می‌رسیم که بقیه بازیکنان پرسپولیس در حد هم هستند و یا تفاوت چندانی به لحاظ سطح فنی با هم ندارند. مثلاً پرسپولیس فوروارد تمام‌عیار ندارد و مشکل گلزنی هم خیلی پرسپولیس را اذیت می‌کند و در نتایج خیلی تأثیرگذار بوده هر چند نمی‌توان مشکل را تنها به نداشتن مهاجم خوب منوط دانست. بازیکنان ما ششدانگ نیستند و به قولی سه‌دانگ یا دودانگ هستند و اگر به گلی هم می‌رسند بیشتر شانسی است و خیلی سخت به گل می‌رسند که این نکته اصلاً در پرسپولیس وجود نداشته و باب نبوده است. شاید دلیل اصلی‌اش هم به از دست دادن عیسی یا اگر کمی به عقب باز گردیم به از دست دادن مغانلو باز گردد بازیکنانی که با از دست دادن‌شان واقعاً به مشکل گلزنی خوردیم و کسی هم نتوانست این مشکل را برای پرسپولیس حل کند.

به نظرتان بازیکنان باتجربه‌ای می‌توانند برای پرسپولیس کارگشا واقع شوند؟
امید عالیشاه بازیکن خوبی است و از تجربه بالایی هم برخوردار است. بازیکنی که هر وقت به بازی آمده شرایط را تغییر داده و اوضاع را برگردانده اما او گلزن قهاری نیست به همین دلیل با توجه به تغییری که ممکن است در روند بازی به وجود بیاورد باز هم نمی‌توان روی او به عنوان بازیکنی که نتیجه را تغییر دهد حساب کرد.

این پرسپولیس قهرمان نمی‌شود

در نیم فصل دوم ممکن است پرسپولیس متحول شود؟
پرسپولیس به لحاظ بازیکن مشکل دارد؛ از دروازه که بیرانوند ذخیره مطمئن ندارد تا خط حمله، حتماً به جذب بازیکن نیاز دارد. از همه این مسائل گذشته پرسپولیس بازیکن نتیجه دربیار ندارد به همین دلیل حتماً جذب بازیکنی که بتواند در خط میانی یک بازیکن خوب باشد و به تیم در دفاع و حمله توازن بدهد احساس می‌شود، بازیکنی که بتواند به تیم قدرت خوبی بدهد.

بعضی‌ها این ایراد را به بازیکنان پرسپولیس وارد می‌سازند که تا دقیقه آخر نمی‌جنگند!
به نظرم این موضوع به بدنسازی و تا حدودی هم مسأله روانی بازیکنان بازمی‌گردد. شاید راه و روش آمادگی بدنی بازیکنان خوب نبوده و در این راستا هم بازیکنان به شکل خوبی آماده نشده‌اند و به لحاظ بدنی آن طراوت و شادابی که بازیکنان باید داشته باشند را در تیم‌مان نمی‌بینیم، از این رو حتماً باید به لحاظ مالی به تیم رسیدگی بهتری شود و در کنار این مسأله روی بدن بازیکنان بیشتر کار شود و مشکلات برطرف شود تا بازیکنان حتی به قولی برای ۱۲۰ دقیقه جنگیدن هم آمادگی خوبی داشته باشند و کم نیاورند.

در رابطه با نیمکت پرسپولیس و کادر فنی این تیم که خیلی‌ها معتقدند یحیی روی نیمکت تنها است چه عقیده‌ای دارید؟
بله من هم معتقدم یحیی بعد از رفتن کریم و مطهری به نوعی تنها شد و کادر فنی او در مواقعی که کار گره می‌خورد و باید به او کمک فکری لازم را بدهند کمکی به یحیی نمی‌کنند یا اگر هم این کار انجام می‌شود به حدی نیست که بتواند گره فکری تیم را باز کند.

تمدید نشدن قرارداد یحیی برای سال‌های آینده به نظرتان انگیزه این مربی را کمتر نساخته؟
نه من این مسأله را در خصوص یحیی قبول ندارم و معتقدم او مربی‌ای نیست که دل به کار ندهد و انگیزه‌اش نیز کم نشده چون باشگاه دولتی است و همه چیز به تزریق منابع مالی به باشگاه برمی‌گردد، چرا که منابع مالی باشگاه باید جدا شود تا باشگاه بتواند خودش بهترین تصمیم‌ها را در خصوص تیم و مصلحت‌اش بگیرد، به همین دلیل همه می‌دانیم ما باشگاه حرفه‌ای نیستیم که بتوانیم اصول و شرایط حرفه‌ای را برای مربی‌مان مهیا سازیم و قبل از اینکه قراردادش تمام شود به نوعی با بستن قرارداد جدید به اوضاع سر و سامان بدهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.