تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 8:03
کد خبر : 127807

چرا شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر است؟

چرا شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر است؟

آرمان شرق-گروه ورزش:با پیروزی سرخابی‌های پایتخت و شکست سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر، رقابت در صدر جدول به اوج حساسیت رسیده و حالا پنج هفته پایانی می‌تواند به مانند یک جنگ تمام‌عیار برای صدرنشینی باشد که تنها یک نبرد مستقیم بین اضلاع مثلث قهرمانی را در بر خواهد داشت.

چرا شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر است؟

نظرسنجی: قهرمان رقابتی‌ترین لیگ تاریخ را انتخاب کنید!

به گزارش “ورزش سه” با پیروزی سرخابی‌های پایتخت و شکست سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر، رقابت در صدر جدول به اوج حساسیت رسیده و حالا پنج هفته پایانی می‌تواند به مانند یک جنگ تمام‌عیار برای صدرنشینی باشد که تنها یک نبرد مستقیم بین اضلاع مثلث قهرمانی را در بر خواهد داشت.

1839961
کورس فشرده سپاهان، استقلال و پرسپولیس به عنوان مدعیان سنتی قهرمانی در لیگ برتر، این فصل در رقابتی‌ترین حالت ممکن قرار دارد.

افت‌و‌خیزهای لیگ بیست‌و‌دوم به حدی بود که هر سه تیم بارها از قهرمانی ناامید شده و بار دیگر به آن امیدوار شدند به طوری که سپاهان و استقلال هر یک در مقطعی به فاصله هفت و هشت امتیازی با صدرنشین رسیدند اما امروز در پایان هفته بیست و پنجم، بخت‌های شماره یک و دو قهرمانی روی کاغذ هستند و پرسپولیس که قهرمان نیم‌فصل شده بود، حالا با اختلافی یک امتیازی، به دنبال فتح هشتمین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر هستند.

سه تیم بالای جدول در ادامه پنج بازی دارند که در این بین پرسپولیس تنها دو بار در ورزشگاه خانگی بازی خواهد کرد که یکی از آن‌ها هم برابر استقلال خواهد بود. آبی‌ها سه بازی را به عنوان میزبان و یک بازی را به عنوان میهمان در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد و تنها یک بار از تهران خارج خواهند شد و سپاهان هم سه بازی را در خانه برگزار خواهد کرد.

نکته دیگر اینکه در صورت کشیده شدن کار به هفته پایانی، تنها اسقلال در بین سه مدعی در خانه خود به میدان خواهد رفت و این شانس را دارد تا در صورت قهرمانی احتمالی، مقابل هوادارانش این مهم را جشن بگیرد و پرسپولیس در قائمشهر و سپاهان در کرمان این بخت را خواهند داشت.

در ادامه به بررسی جداگانه پنج بازی پیش روی سه مدعی قهرمانی  به ترتیب جدول رده‌بندی می‌پردازیم؛

* سپاهان

طلایی‌پوشان اصفهان در شرایطی با شکست مقابل تراکتور پای به کورس پنج‌هفته‌ای قهرمانی می‌گذارند که به واسطه برتری در تقابل رودررو مقابل مدعیان پایتخت‌نشین، در صورت پیروزی در هر پنج مسابقه نیازی به دنبال کردن نتایج حریفانش نخواهد داشت و می‌تواند در انتهای فصل جام قهرمانی را بالای سر ببرد. سپاهان در نخستین گام از ماراتن پنج مرحله‌ای در خانه به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت. شاگردان مورایس هفته بعدی را هم در اصفهان با ملوان دیدار خواهند کرد. دو تقابلی که در نیم‌فصل اول برای این تیم با تساوی بدون گل به پایان رسیده بود. آن‌ها در ادامه به مسجدسلیمان سفر می‌کنند تا مقابل نفت این شهر که تا آن هفته به احتمال زیاد سقوطش قطعی شده قرار بگیرند. پیکان به عنوان یکی از سه تیمی که سپاهان را شکست داده، حریف هفته بیست و نهم این تیم در اصفهان خواهد بود تا آخرین میهمان سپاهان در این  فصل باشد. طلایی‌پوشان اصفهان در صورت کشیده شدن کار قهرمانی به هفته آخر باید در کرمان به مصاف مس بروند. اصفهانی‌ها در دور رفت از این پنج بازی موفق به کسب هشت امتیاز شده بودند.

1839968

* استقلال

شاگردان ساپینتو در ادامه فرم خیره‌کننده در نیم‌فصل دوم پس از شکست آلومینیوم، ابتدا باید در تهران و با حضور تماشاگران خودی به مصاف هوادار بروند. پس از این مسابقه، شهرآورد بزرگ تهران انتظار آبی‌ها را می‌کشد تا تعیین‌کننده‌ترین مصاف دور برگشت را تجربه کنند. آن‌ها به واسطه میهمانی در دربی، فرصت سومین بازی پیاپی در آزادی را این بار برابر نفت آبادانی به دست می‌آورند که آخرین تلاش‌ها برای بقا در لیگ برتر را انجام خواهد داد. پس از این مسابقه، مدافع عنوان قهرمانی آخرین سفر خود در لیگ بیست و دوم را به رفسنجان انجام می‌دهند تا میهمان مس محمد ربیعی باشند. در پایان تراکتور آماده پاکو خمس آخرین مانع استقلال در راه دفاع بی‌سابقه از عنوان قهرمانی در لیگ برتر خواهد بود. جایی که آنها یک بار این تیم را در جام حذفی شکست داده و امیدوار به تکرار همان نتیجه خواهند بود، نه نتیجه‌ای که در لیگ مقابل این تیم گرفته‌اند. گفتنی است استقلال در نیم‌فصل نخست از این پنج مسابقه، هشت امتیاز به ارمغان آورده بود.

1839970

* پرسپولیس

تیم آماده این روزهای یحیی گل‌محمدی که با دو برد خوب فاصله‌اش را با صدر جدول به یک امتیاز رسانده، در گام اول از پنج فینال پیش رو باید در کرمان به مصاف شاگردان فرزاد حسین‌خانی برود. دیداری که به واسطه جایگاه خطرناک مس در جدول و البته وجود ۱۰ بازیکن در آستانه محرومیت از دربی در ترکیب قرمزها، اصلا برای پرسپولیس آسان نخواهد بود. آنها که فقط دو بار فرصت بازی در آزادی را دارند، هفته بیست و هفتم باید در این ورزشگاه با استقلال مدعی دیدار کنند تا به نوعی تکلیفشان برای قهرمانی یک‌سره شود. پس از دربی، پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر، خارج از خانه با پیکان دیدار خواهد کرد. آخرین بازی قرمزها در ورزشگاه آزادی، مصاف با گل‌گهر پرمهره در هفته ماقبل پایانی خواهد بود تا پس از آن در صورت برخورداری از شانس قهرمانی در هفته آخر لیگ، به امید بالابردن جام به قائمشهر رفته و با نساجی مسابقه دهند. قرمزها در نیم‌فصل نخست از این پنج بازی یازده امتیاز کسب کردند.

1839969
1839975
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.