تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 - 7:59
کد خبر : 136405

پرسپولیس ۱۴۰۳ پیراهن راجرز را می‌پوشد

پرسپولیس ۱۴۰۳ پیراهن راجرز را می‌پوشد

آرمان شرق-گروه ورزش:پیراهن فصل جدید پرسپولیس نوعی بازگشت به اصل هم محسوب می‌شود؛ به رنگ محبوب آلن راجرز مربی انگلیسی محبوب و مهم باشگاه.

پرسپولیس ۱۴۰۳ پیراهن راجرز را می‌پوشد

 پرسپولیس 1403 پیراهن راجرز را می‌پوشد

به گزارش “ورزش سه” سرخ با آستین‌ها و یقه سفید. این پیراهن اول پرسپولیس لیگ بیست و سوم است. آنها البته در سال‌های اخیر چندباری چنین ترکیبی را آزمایش کردند، فصل گذشته و همچنین لیگ بیستم پرسپولیس پیراهن قرمز با آستین‌های سفید پوشید. طراحی و ترکیب که رنگی در دهه پنجاه و مقاطعی از دهه شصت می‌پوشید اما این تیم سال‌ها بود که از الگوبرداری‌اش از پیراهن آرسنال فاصله گرفته بود.

سلیقه راجرز

پرسپولیسی‌ها رنگ سرخ را مدیون آلن راجرز سرمربی تیم در دهه پنجاه هستند. پرسپولیس قبل از آن با پیراهن آجری و شورت مشکی شروع کرده بود و بعد از آن به دلیل حضور بازیکنان شاهین و بعد کوچ به پیکان باعث شد پیراهن سفید بپوشند اما راجرز که شیفته آرسنال بود آنطور که قدیمی‌های پرسپولیس می‌گویند از انگلستان پیراهن‌های سرخ آرسنال را خرید و به تن بازیکنان کرد.

1906573

جالب است  طراحی پیراهن تیم‌های باشگاهی در دهه هفتاد بود که شکل جدی پیدا کرد و آرسنال با پیراهن زیبایی که از نظر طراحی و رنگ داشت یکی از پرطرفدارترین کیت‌ها را داشت. راجرز هم همان کیت معروف آرسنال دهه هفتاد را برای پرسپولیسی‌ها خرید. کیتی که آرسنال تقریبا تمام دهه هفتاد همان طراحی و رنگ را پوشید.

1906574

پرسپولیس اما بعد از راجرز پیراهنش را زیاد تغییر داد. در دهه شصت گاهی یکدست قرمز نزدیک به زرشکی با خطوط سفیدی که از کنار آستین تا سرشانه و یقه کشیده شده بود. یا پیراهن‌های عجیب سال ۶۶ که نصفش سفید و نصف دیگرش قرمز بود. با این حال در دهه هفتاد هم در یکی دو مقطع قرمز و سفید پوشید اما دوباره سفید جای خودش را مشکی داد. انگار علاقمندی مدیران باشگاه به منچستریونایتد باعث شد تا مثل این تیم در لباس‌ها از رنگ مشکی و قرمز استفاده کنند.

در دوره‌های اخیر پرسپولیس بیشتر لباس‌های قرمز یکدست را به عنوان کیت اولش انتخاب می‌کرد اما سال گذشته دوباره آستین‌های سفید برگشتند. امسال اما با تغییر برند کیت‌ها و اینکه مجید به جای آل اشپورت  تولید کننده لباس‌هاست، این لباس نیز خیلی بیشتر به کیت آرسنال شبیه شده است. البته نه به پیراهن دهه هفتادی که آلن راجرز با خودش از لندن آورده بود بلکه شبیه به کیت آرسنال در سال‌های اخیر است.

شاید شبیه‌ترین کیت آرسنال به این کیت پرسپولیس پیراهن‌هایی است که این تیم در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ به تن کرد. فرم یقه و آستین‌ها بسیار شبیه این لباس آرسنال است با این تفاوت که پیراهن امسال پرسپولیس نقش و نگارهایی از خط میخی و نیلوفر آبی و سرو درون خودش دارد. شاید هم همان سادگی و نبود این نقش و نگارها یکی از دلایل زیباتر بودن لباس آرسنال است. از نظر رنگ اما سعی شده که به همان سرخ همیشگی آرسنال نزدیک شود. در واقع پرسپولیس امسال از منچستر یونایتد و لیورپول و بایرن مونیخ فاصله گرفته و به اصل خود که همان پیراهن‌های آرسنالی بود که در دهه پنجاه پوشیدند بازگشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.