ابزار هوش مصنوعی برای تبلیغ‌کنندگان در شبکه‌های مجازی

دسترسی به ابزار AI Sandbox در حال حاضر فعلا تنها برای تبلیغ‌کنندگان منتخب امکان‌پذیر است و از ماه ژوئن در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. بنا به گزارش وب‌سایت martech. org این ابزار به‌طور کلی سه امکان را برای تبلیغ‌کنندگان شبکه‌های اجتماعی متا فراهم می‌کند که عبارتند از: ایجاد یک نسخه تبلیغاتی برای گروه‌های هدف مختلف با حفظ پیام اصلی، تولید پس‌زمینه را برای کمپین‌های مختلف و امکان برش تصاویر و شخصی‌سازی آنها برای تنظیم تصاویر در قالب‌های مختلف، مانند پست‌های اجتماعی، استوری‌ها یا ویدئوهای کوتاه مانند Reel.  حقیقت این است که متا در جنگ‌های تبلیغاتی حوزه هوش مصنوعی عقب مانده و خود به این نکته آگاه است. درست به همین دلیل هم هست که نخستین جمله در خبر رونمایی از ابزار AI Sandbox، این عبارت است: «از نخستین روزهای انتشار News Feed در سال ۲۰۰۶، ما از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای تقویت همه برنامه‌ها و سرویس‌های‌مان، از جمله سیستم تبلیغاتمان استفاده کرده‌ایم.»

در ماه سپتامبر سال گذشته، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، مدیران ارشد خود را برای برگزاری جلسه‌ای طولانی در این مورد گرد هم آورد. زمانی که بحث توسعه هوش مصنوعی به میان آمد، اعلام کرد که «در این زمینه شکاف قابل‌توجهی در ابزار، گردش کار و فرآیندهای خود داریم. ما باید در حوزه هوش مصنوعی، سرمایه‌گذاری زیادی انجام دهیم.» به نظر می‌رسد زاکربرگ مصمم است تا همزمان با پیشرفت در دنیای متاورس، برای کسب جایگاه و سهم بیشتر از صنعت پررونق هوش مصنوعی هم میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کند.