تاریخ انتشار : جمعه 18 اسفند 1402 - 22:46
کد خبر : 149861

نمایش برزیلی؛ دستارود انقلاب اوسمار در پرسپولیس

نمایش برزیلی؛ دستارود انقلاب اوسمار در پرسپولیس

آرمان شرق-گروه ورزش:پرسپولیس زیر نظر اوسمار با طراوت و قدرت هجومی بسیار بالایی در میدان حاضر می‌شود و تعدد استفاده از بازیکنان فانتزی و خوش تکنیک در زمین نمایش این تیم را زیباتر از گذشته کرده و این تغییر به شدت مورد پسند هواداران پرسپولیس قرار گرفته است. امید به گل ۴.۳ در بازی مقابل فولاد خود گویای نمایش درخشان این تیم در خانه بود. برتری در دربی بهترین اتفاق ممکن برای اوسمار بوده و حضور او روی نیمکت این باشگاه را تا مدت زیادی تثبیت خواهد کرد.

نمایش برزیلی؛ دستارود انقلاب اوسمار در پرسپولیس

نمایش برزیلی پرسپولیس با یک عدد خیره‌کننده!

به گزارش “ورزش سه”، به نظر می‌رسد انقلاب بزرگ اوسمار در پرسپولیس آغاز شده است. امید به گلزنی این تیم در بازی‌های اخیر و زیر نظر این سرمربی برزیلی به شدت افزایش یافته و حتی بدون رجوع به آمار و ارقام نیز می‌توان دریافت این تیم از فلسفه هجومی متفاوتی نسبت به گذشته برخوردار است. پرسپولیس در روزی که در نیمه اول قربانی اشتباهات عجیب و متعدد مدافعان و دروازه‌بان خود شد، در نیمه دوم و با تغییرات اوسمار به بهترین شکل به جریان بازی بازگشته و در شبی که چند فرصت خوب گل زنی را از دست داد، توانست با چهار گل فولاد را بدرقه کند. این بهترین خبر برای هواداران پرسپولیس قبل از دربی است. شاید در روزی که اوسمار هدایت این باشگاه را برای گرفت، اغلب هواداران پرسپولیس آینده روشنی برای این تیم متصور نبودند اما حالا امیدهای قهرمانی دوباره در اردوی پرسپولیس زنده شده و این سرمربی ممکن است بعد از برانکو و یحیی گل محمدی، سومین مربی موفق این تیم در یک دهه اخیر لقب بگیرد.

یک- خط فاصله بی تردید مهمترین تغییر در سبک بازی پرسپولیس در دوران اوسمار نسبت به نیم فصل اول، آزادتر بازی کردن بازیکنان هجومی این تیم و افزایش شعاع حرکتی آنها در زمین است. دو وینگر این تیم یعنی مهدی ترابی و اورونوف تقریبا فرصت حرکت کردن به سمت عمق و عرض میدان را در تمامی دقایق داشتند و به نظر می‌رسد سرمربی جدید پرسپولیس این آزادی عمل را به بازیکنان هجومی خود داده که در صورت لزوم احساس تغییر، می‌تواند منظقه مورد پوشش خود را تا حدی عوض کنند. چنین شرایطی در دوران حضور یحی گل محمدی در پرسپولیس کمتر وجود داشت و در چند بازی اخیر تاثیرات مثبت این تصمیم مهم در ترکیب پرسپولیس به وضوح مشخص شده است.

1999304

دو- به خصوص این تغییر در مورد مهدی ترابی محسوس‌تر از بقیه بازیکنان بوده است. در خاطر داریم که این ستاره گلزن در دوران حضور گابریل کالدرون روی نیمکت پرسپولیس نیز در بهترین روزهای دوران ورزشی خود در این باشگاه قرار داشت و حالا نیز به نظر دوباره شاهد ظهور یک مهدی ترابی با همان استانداردهای سال ۹۸ هستیم. او امشب یکی از زیباترین گل‌های دوران حضور خود در پرسپولیس را به ثمر رساند، اما از آن مهمتر، تغییر جهت‌ها و تغییر مسیرهای متوالی این بازیکن به خصوص در نیمه دوم بود که نقش مهمی در بازگشت پرسپولیس ایفا کرد. به نظر می‌رسد اوسمار نیز مانند گابریل کالدرون شعاع حرکتی بیشتری برای بازیکن قائل می‌شود و اینگونه مهدی ترابی به عنوان بازیکن آزاد، به بالاترین کارایی و استاندارد خود در ترکیب پرسپولیس می‌رسد.

1999301

سه- دانیال اسماعیلی‌فر نیز با ثبت یک پاس گل دیگر تاثیرگذاری بسیار حیاتی روی صحنه پنالتی پرسپولیس، یکی دیگر از نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن این تیم در جریان برتری پرگل مقابل فولاد بود. دانیال که در نیم فصل اول چند بار مورد انتقاد هواداران قرار گرفته بود، در چند بازی اخیر و زیر نظر اوسمار به وضوح پیشرفت بیشتری داشته و با نفوذهای خود بارها برای پرسپولیس موفق خلق موقعیت شده است. در سمت مقابل عبدالکریم حسن علیرغم اشتباه روی گل دوم فولاد، به وضوح استاندارد بالاتری از دیگر مدافعان چپ پرسپولیس در نیم فصل اول از خود ارائه می‌دهد و دو سمت پرسپولیس با حضور دو مدافع آماده و رونده و همچنین دو وینگری که اجازه تغییر فضا و حرکت در زمین دارد، حملات تیم را بسیار پردامنه و خطرناک تر از قبل کرده است. افزایش آمار امید به گل پرسپولیس در چند بازی اخیر به خوبی موید این ادعا خواهد بود بوده است.

1999303

چهار- اما نباید فراموش کرد که کار پرسپولیس در دربی مقابل استقلال در صورت غیبت محمد حسین کنعانی زادگان بسیار دشوار خواهد بود. گئورگی گولسیانی، مدافع گرجستانی این تیم نیز دچار مصدومیت شده و حضور او در این دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. پرسپولیس در این فصل و بعد از مصدومیت مرتضی پورعلی گنجی آمار دفاعی فوق العاده‌ای نداشته و علیرضا بیرانوند هم در چند بازی اخیر و بعد از جام ملت‌های آسیا هنوز به آن سنگربان مطمئن قبلی تبدیل نشده است. از دست دادن فرصت‌های گلزنی فراوان و البته تزلزل در خط دفاعی و عدم پوشش مناسب بین مدافعان میانی می‌تواند در دربی و در مقابل استقلال که تیمی بسیار تیزهوش و زرنگ در استفاده از موقعیت‌های گلزنی خود است، برای قرمزپوشان بسیار خطرناک باشد.

1999305

پنج- بازی کردن سروش رفیعی روی دست هافبک دفاعی شماره شش پرسپولیس، تغییر بزرگی بود که از ابتدای بهار امسال و با نظر یحیی گل محمدی انجام شده و بسیار اثربخش بود. پرسپولیس در هفته‌های پایانی سال گذشته نمایش بسیار با طراوت داشته و با کسب پیروزی‌های متوالی توانست در نهایت در کورس دشوار قهرمانی، جام را از آن خود کند. حالا به نظر می‌رسد اوسمار نیز به این نسخه اعتماد داشته و در بازی‌های اخیر از ترکیب سروش رفیعی و مسعود ریگی در میانه میدان استفاده کرده است. تغییر سبک بازی سروش رفیعی، اضافه شدن به خط دفاعی در موارد لزوم و البته جنگندگی بیشتر نسبت به گذشته، باعث شده شرایط حضور او دوباره پست شماره هشت در پرسپولیس وجود داشته باشد. البته سروش روی دست مسعود و کمی جلوتر از او بازی کرده و به سرعت هم به حملات اضافه می‌شود. اما در مقابل یک حریف با خط میانی شلوغ و درگیر مانند استقلال، ممکن است پرسپولیس شرایط دشواری را در مرکز زمین در دربی تجربه کند.

1999302

شش- علیرغم ضعف محسوس در قلب خط دفاعی و البته اشتباهات عجیب بیرانوند در چند بازی اخیر، پرسپولیس زیر نظر اوسمار با طراوت و قدرت هجومی بسیار بالایی در میدان حاضر می‌شود و تعدد استفاده از بازیکنان فانتزی و خوش تکنیک در زمین نمایش این تیم را زیباتر از گذشته کرده و این تغییر به شدت مورد پسند هواداران پرسپولیس قرار گرفته است. امید به گل ۴.۳ در بازی مقابل فولاد خود گویای نمایش درخشان این تیم در خانه بود. برتری در دربی بهترین اتفاق ممکن برای اوسمار بوده و حضور او روی نیمکت این باشگاه را تا مدت زیادی تثبیت خواهد کرد. گرچه سبک بازی متفاوت استقلال و تخصص این تیم روی بهره گیری از ضربات ایستگاهی و البته بازی درگیرانه در میانه میدان، کار تیم فانتزی اوسمار را دشوار می‌کند و باید دید این سرمربی برزیلی چه ترفندی برای مقابله با سبک بازی خاص استقلال در ذهن دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.