تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 خرداد 1402 - 7:21
کد خبر : 132186

منابع ارزی آزاد شده از عراق خرج حجاج شد؟

منابع ارزی آزاد شده از عراق خرج حجاج شد؟

آرمان شرق-گروه اقتصاد:این مطلب به شکل نادرستی در رسانه طرح شده است؛ ایران از عراق از محل فروش برق و گاز پولی طلب داشت و عراق باید این پول را می‌پرداخت. سازمان حج و زیارت نیز هزینه دریافتی از زائران برای سفر حج را به حساب بانک مرکزی واریز کرده بود تا آن را در قالب ارز دریافت کند، بانک مرکزی نیز ارز مورد نیاز هزینه زائران را از محل طلبی که از عراق دریافت کرد، اختصاص داد و آن را به عربستان منتقل کرد.

منابع ارزی آزاد شده از عراق خرج حجاج شد؟

منابع ارزی آزاد شده به حجاج چطور خرج شد

اقتصاد۲۴- حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب، سرپرست حجاج ایرانی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به همراه عباس حسینی، رییس سازمان حج و زیارت درحالی‌که از یکی هتل‌های محل اسکان زائران ایرانی در شهر مدینه بازدید کرد، به برخی از پرسش‌ها و دغدغه‌های زائران پاسخ داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پاسخ به سوال یکی از زائران درباره مطلب منتشرشده مبنی بر این‌که دولت ایران، پول‌های آزادشده در عراق را به هزینه سفر زائران اختصاص داده است، گفت: این مطلب به شکل نادرستی در رسانه طرح شده است؛ ایران از عراق از محل فروش برق و گاز پولی طلب داشت و عراق باید این پول را می‌پرداخت. سازمان حج و زیارت نیز هزینه دریافتی از زائران برای سفر حج را به حساب بانک مرکزی واریز کرده بود تا آن را در قالب ارز دریافت کند، بانک مرکزی نیز ارز مورد نیاز هزینه زائران را از محل طلبی که از عراق دریافت کرد، اختصاص داد و آن را به عربستان منتقل کرد.

نواب یادآور شد: هزینه‌های حج امسال برای زائران با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان محاسبه شده است و همچنان با تدبیر مسؤولان حج و زیارت هزینه‌های حج زائران ایرانی از مناسب‌ترین‌هاست. ‌

در ادامه این بازدید، یکی از زائران به تاخیر هشت‌ساعته یکی از پروازهای حج از ایران به سمت مدینه و اخلال در برنامه سفر زائران این پرواز اشاره کرد و درخواست برای طولانی شدن مدت زمان اقامت این زائران را مطرح کرد که نماینده ولی فقیه در حج گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته درباره اسکان زائران در هتل‌ها، اگر کاروانی یک روز بیشتر در مدینه بماند برای کاروان‌های بعدی که عازم مدینه می‌شوند، مشکل پیش می‌آید.

او در عین حال خطاب به مدیران حج گفت: البته اگر امکانی فراهم شد و یا برای پرواز کاروان بعدی تاخیر اعلام شد، تدبیر شود تا برای این کاروان مدت زمان تاخیر پرواز جبران شود.

نواب همچنین در پاسخ به درخواست زائران ایرانی برای تسهیل ورود به قبرستان بقیع اظهار کرد: در جلسات با مسؤولان عربستان این خواسته را مطرح و درخواست کردیم تدابیری اندیشیده شود تا زائران به درهای قبرستان بقیع دسترسی داشته و بتوانند از مسیرهای مختلف وارد آن و خارج شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.