برای سومین سال متوالی، پرسپولیس محکوم به آماده‌سازی پیش فصل در ایران است.

شب گذشته لغو اردوی پرسپولیس از داخل این تیم به بیرون مخابره شد تا برای سومین فصل متوالی، قرمزها محکوم به گذران پیش فصل در ایران باشند؛ اتفاقی که احتمالا واکنش یحیی گل‌محمدی را به دنبال داشته باشد.

آخرین باری که پرسپولیس برای پیش فصل به اردوی خارجی رفت به دوران گابریل کالدرون برمی‌گردد که این تیم با همکاری عارف محمدوند، هافبک سابق سرخپوشان، راهی ترکیه شد و در کمپ مه‌آلود نزدیک به استانبول اردوی خود را برگزار کرد. نکته مهم این اردو، اعلام لیست مازاد سرمربی آرژانتینی بود که سروش رفیعی و شایان مصلح را در خود داشت.

پرسپولیس در آخرین پیش فصل خود با برانکو ایوانکوویچ، راهی کرواسی شد و اردوی خود را در واراژدین برپا کرد. این اولین و آخرین باری بود که سرخپوشان برای اردو راهی زادگاه برانکو شدند و طعم حضور دو هفته‌ای و تمرینات سخت را چشیدند.

قرمزها پیش از لیگ هفدهم و شانزدهم، همراه برانکو راهی اوکراین شدند و در این کشور اردو زدند. پرسپولیس با برانکو در اولین فصل نیز راهی اردوی خارجی شد. استانبول محلی بود که برانکو تیمش را از هیاهوی تهران به آنجا برد و در آرامش تیمی ساخت که تا روز پایانی لیگ مدعی عنوان قهرمانی بود و در نهایت با تفاضل گل کمتر، جام را واگذار کرد.

به عبارتی پرسپولیس از زمان برانکو هر ساله اردوی خود را در خارج برپا کرد و در دوران کالدرون نیز سرخپوشان به استانبول رفتند، اما در سه فصل اخیر، تهران تنها جایی بود که نصیب یحیی گل‌محمدی شده.

البته باشگاه پرسپولیس در روزهای گذشته تلاش کرده اسپانسر موردنظر برای تامین مالی اردو را به هر شکلی که شده جور کند، اما ابتدا تاخیر ۷۲ ساعته، سپس ۲۴ ساعته و در نهایت لغو این اردو اعلام شد.