هافبک اسبق پرسپولیس مدعی شد کریم باقری به او گفته که مدیریت باشگاه قبول نکرد قراردادش را با پرسپولیس تمدید کند.

محمود شافعی هافبک اسبق پرسپولیس معتقد است پرسپولیس حتی با وجود جدایی سرلک دچار مشکل نخواهد شد و اعتقاد دارد یحیی بیشتر باید تیمش را در خط حمله تقویت کند.

‌به نظرتان اگر سرلک جدا شود پرسپولیس در خط میانی با مشکل مواجه نمی‌شود؟
سرلک هافبک خیلی خوبی است و ارزش‌هایش بر کسی پنهان نیست اما شخصا معتقدم اگر حتی این هافبک از پرسپولیس جدا شود سرخ‌پوشان در خط میانی با مشکل هافبک دفاعی مواجه نخواهند شد چون ریگی اضافه شده و اسدبیگی هم هست که می‌تواند در این پست ایفای نقش کنند.

‌اما به لحاظ کیفی و فنی شاید دو هافبکی که گفتید در حد سرلک نباشند!
نه تفاوت و شرایط در حدی نیست که پرسپولیس حتی با جدایی سرلک دچار مشکل شود چون وظایف دفاعی از عهده دو هافبک دیگر دفاعی پرسپولیس هم برمی‌آید و در این بین به نظرم کمبود پرسپولیس در منطقه دیگری هست که نسبت به سایر پست‌ها در ارجحیت است و حتما پرسپولیس باید در آن منطقه تقویت شود.

‌منظورتان چه پستی است؟
به نظرم پست حساس برای پرسپولیس فعلا مهاجم است که سرخ‌پوشان باید در این منطقه تقویت شوند چون در این پست کمبود یک مهاجم ششدانگ دیگر احساس می‌شود. البته این به آن معنی نیست که بازیکنانی مانند عبدی و هافبک‌های تهاجمی مانند عمری بازیکنان بدی هستند اما حتما جدا از شهاب و بقیه بازیکنانی که وجود دارند پرسپولیس باید مهاجم خوب دیگری را به خدمت بگیرد که خصوصا در آسیا دچار مشکل نشود. در این رابطه البته من با افشین پیروانی هم که صحبت می‌کردم ایشان به من گفتند که دنبال جذب یک مهاجم هستیم.

‌حضور آقا کریم در هتل محل اردوی پرسپولیس هم حسابی خبرساز شده. به نظرتان باشگاه درصدد بازگرداندن کریم به دلیل خواست مردم است؟
چند روز پیش با آقا کریم صحبت کردم و ایشان در این رابطه به من گفت که مدیریت قبول نکرد که قراردادم را با پرسپولیس تمدید کنم.

‌با این وجود فکر نمی‌کنید کسی نمی‌تواند منکر نقش کریم و نظم و انضباطی که این مربی می‌تواند در تیم حکمفرما سازد، شود؟
کسی نمی‌تواند منکر نقش مثبت و سازنده کریم در تیم شود اما به هر حال نخواستند که با آقا کریم تمدید کنند. موضوعی که در تیم‌های دیگر هم وجود دارد چه بسا که مثلا اسطوره‌ای مانند مالدینی را تیم میلان با آن بزرگی نخواست به همین دلیل این طور مسائل ممکن است در همه تیم‌ها حتی تیم‌های بزرگ دنیا هم پیش بیاید.

‌در خصوص دروازه‌بان ذخیره مطمئن که فعلا به نظر تبدیل به یکی ازدغدغه‌های یحیی شده چه دیدگاهی دارید؟
تفکر یحیی در این موضوع مهم و تعیین‌کننده است و باید دید مسئول فنی تیم در این رابطه چه نظری دارند.

‌مربی دروازه‌بان‌های برزیلی پرسپولیس هم در این خصوص پیشنهاد جذب یک دروازه‌بان برزیلی زیر ۲۳ سال را به یحیی ارائه داده.
معمولا سرمربیان تیم‌ها از مربی دروازه‌بان‌های تیم‌شان هم در این رابطه نظر می‌گیرند و به نظرم باز هم بحث سلیقه است که باید دید در نهایت سرمربی تیم چه بازیکنی را انتخاب می‌کند.

‌در رابطه با بازی‌های تدارکاتی که پرسپولیس تاکنون برگزار کرده و اردویی که در هتل آزادی برپا ساخته چه نظری دارید و به نظرتان این بازی‌ها می‌تواند جایگزین مناسبی برای اردوی خارجی پرسپولیس شود؟
بازی‌های تدارکاتی و رویه آماده‌سازی که یحیی در حال حاضر با تیمش انجام می‌دهد رویه بدی نیست اما به نظرم اردوی خارجی حتما تأثیر بهتری در روند آماده‌سازی تیم پرسپولیس داشت چون پرسپولیس با تیم‌هایی بازی می‌کرد که سبک متفاوتی داشتند و از این منظر شرایط آماده‌سازی فعلی به هیچ وجه نمی‌تواند جایگزین خوبی برای اردوی خارجی باشد. هر چند که همه می‌دانیم بعد از مهیا نشدن اردوی خارجی مدنظر یحیی به ناچار تیم مجبور شد باز هم با انجام بازی‌های تدارکاتی داخلی و ادامه تمرینات تیم به روند آماده‌سازی خودش ادامه دهد.