تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 - 7:59
کد خبر : 140047

مجوز فعالیت شماری از بازرسان آژانس ، شرط بازگشت آمریکا به برجام؟

مجوز فعالیت شماری از بازرسان آژانس ، شرط بازگشت آمریکا به برجام؟

آرمان شرق-گروه بین الملل:وزارت خارجه آمریکا در راستای بهانه‌جویی برای عدم بازگشت به توافق هسته‌ای، اعلام کرد که به بازگشت به این توافق فکر نمی‌کند، چرا که تهران مجوز فعالیت شماری از بازرسان آژانس انرژی اتمی در ایران را لغو کرده است.

مجوز فعالیت شماری از بازرسان آژانس ، شرط بازگشت آمریکا به برجام؟

آمریکا : به بازگشت به  برجام فکر نمی کنیم

وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب با این ادعا که ایران مانع بازدید بازرسان بین‌المللی شده است، اعلام کرد که ایالات متحده به بازگشت به توافق هسته‌ای فکر نمی‌کند.

به گزارش الجزیره، وزارت خارجه آمریکا در راستای بهانه‌جویی برای عدم بازگشت به توافق هسته‌ای، اعلام کرد که به بازگشت به این توافق فکر نمی‌کند، چرا که تهران مجوز فعالیت شماری از بازرسان آژانس انرژی اتمی در ایران را لغو کرده است.

این در حالی است که اقدام اخیر ایران در لغو مجوز فعالیت چند بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی براساس حقوق حاکمیتی مصرح در ماده ۹ موافقتنامه جامع پادمان بین ایران و آژانس انجام شده است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب ۲۵ شهریور ماه در واکنش به بیانیه رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اقدام جمهوری اسلامی ایران در لغو انتصاب چند بازرس با تجربه آژانس گفت: متأسفانه سه کشور اروپایی و آمریکا به رغم تعامل مثبت، سازنده و مستمر جمهوری اسلامی با آژانس، با زیاده‌خواهی و با هدف تخریب فضای همکاری ایران و آژانس، از فضای شورای حکام برای مقاصد سیاسی خود سوءاستفاده کردند.

کنعانی گفت: البته جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ضرورت بی‌طرفی آژانس، به همکاری‌های مثبت خود در چارچوب توافقات انجام شده، ادامه خواهد داد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سه کشور اروپایی به همراه آمریکا بدون توجه به همکاری‌های پادمانی ایران همچنان تلاش دارند تا با بیانیه خوانی سیاسی و قرائتی خلاف واقع از رفت و آمدهای دیپلماتیک و فنی، جمهوری اسلامی ایران را متهم به عدم همکاری کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.