تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 7:12
کد خبر : 140676

قصه تکراری در پرسپولیس؛ ماجرای دلخوری یحیی و تهدید به جدایی

قصه تکراری در پرسپولیس؛ ماجرای دلخوری یحیی و تهدید به جدایی

آرمان شرق-گروه ورزش:نکته مهمی که احتمال ماندن گل‌محمدی در پرسپولیس را افزایش می‌دهد این است که در آیین‌نامه ثبت قراردادهای این فصل گفته شده کلیه سرمربیان شاغل در لیگ برتر و لیگ یک ،در صورت فسخ قرارداد خود با باشگاه، مجاز به فعالیت در آن رده از مسابقات، با هر عنوانی تا پایان فصل نخواهند بود. این یعنی گل‌محمدی در صورت جدایی از پرسپولیس باید تا آخر فصل قید مربیگری در لیگ برتر را بزند.

قصه تکراری در پرسپولیس؛ ماجرای دلخوری یحیی و تهدید به جدایی

قصه تکراری در پرسپولیس؛ ماجرای دلخوری یحیی و تهدید به جدایی

یحیی گل‌محمدی با مدیران باشگاه پرسپولیس دچار مشکل شده است.

سپهر ستاری: ظهر روز گذشته بود که انتشار خبر غیبت یحیی گل‌محمدی شایعاتی را در خصوص جدایی او از جمع قرمزها به وجود آورد. شایعه‌ای که در ادامه با اخبار مربوط به فسخ قرارداد او تکمیل شد و اردوی پرسپولیس را به هم ریخت. گل‌محمدی پس از دیدار پرسپولیس و گل‌گهر در هفته هفتم لیگ برتر هم نارضایتی خود از وضعیت تیم را ابراز کرده بود و مشخص بود که رابطه او با مدیران باشگاه کمی شکراب شده است. در شرایطی که دیروز حتی خبرهایی مبنی بر فسخ قرارداد یحیی و جدایی‌ قطعی‌اش از پرسپولیس هم منتشر شده بود ولی او حداقل تا این لحظه قراردادش را فسخ نکرده و هنوز سرمربی پرسپولیس محسوب می‌شود.

گل‌محمدی چند روز قبل هم در مصاحبه‌ای گلایه‌هایش از وضعیت پرسپولیس را گفته بود: «این‌ها پشت قهرمانی‌ها قایم شده‌اند و ما را با هوادار طرف می‌کنند. هر چه نجابت به خرج دادیم شرایط فرقی نکرد.‌ شاید من هم باید به کل تیم بگویم مصاحبه کنید. این همه اخطار (نوتیس) دادم. جز جلسه هیچ اتفاق موثری نیفتاده است. هر روز سر تمرین جنگ اعصاب داریم چون چک بچه‌ها مدام برگشت می‌خورد»

دعوا سر آپشن قرارداد و قرارداد دو سال پیش!

دلیلی که باعث شده گل‌محمدی اقدام به ارسال نوتیس و تحریم تمرینات کند، عدم پرداخت آپشن‌های فصل گذشته است. او تمام مبلغ پایه قرارداد فصل قبل خود را دریافت کرده ولی در این مدت چند بار ناراحتی خود از پرداخت نشدن پاداش‌های مربوط به قهرمانی را نشان داده و همین موضوع در نهایت باعث شده به باشگاه اخطار فسخ دهد. البته گل‌محمدی بابت درصدی از قرارداد لیگ بیست و یکم هم با باشگاه اختلاف دارد. او معتقد است هنوز بابت دو سال قبل طلب دارد ولی باشگاه می‌گوید این مبلغ بابت نتایج ضعیف از قرارداد تمام اعضای تیم کسر شده است.

در این بین رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس هم پس از جلسه شب گذشته هیات مدیره به اقدامات اخیر یحیی پاسخ داد. او در این خصوص گفت:فسخ باید در سازمان لیگ ثبت شود. فضای مجازی برای دیده شدن بازارش داغ است ولی نه. وقتی صد در صد مطالبات پارسال را گرفتند این بحث‌ها نیست. ۲۰ درصد فصل جدید را هم گرفتند. سازمان‌های نظارتی یک بحثی از نظر حقوقی روی قرارداد ایشان داشتند. قرارداد او به دوره گذشته برمی‌گردد و در دوره ما منعقد نشده است. اگر یک مقدار برای پرداخت آپشن‌ها طول کشیده است به همین دلیل است. کمتر باشگاهی هست که مشکل مالی ندارد. با این وضعیت مالی صد درصد تعهدات‌مان را انجام داده‌ایم. باشگاه‌هایی هستند که هنوز ۳۰-۴۰ درصد بدهکارند و کارشان را انجام می‌دهند. بچه‌ها سه تا جام گرفتند و باید برای رفع موانع آنها بکوشیم. همه در این اجتماع زندگی می‌کنیم و معضلات و مشکلات اجتماعی را می‌بینیم. این بد است وقتی همه با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، انقدر بحث مشکلات مالی را بیان کنیم. خیلی راحت می‌شود این موانع را رفع کرد.

قصه تکراری در پرسپولیس؛ ماجرای دلخوری یحیی و تهدید به جدایی

ماجرا فقط آپشن نیست

مشکل یحیی گل‌محمدی با باشگاه پرسپولیس فقط به پرداخت مطالبات برنمی‌گردد و به دلایل دیگری هم از مدیران باشگاه ناراضی است. سرمربی پرسپولیس از جذب نبیل باهویی بدون اطلاع کادر فنی هم به شدت عصبانی شده و حتی در مصاحبه‌های خود این را بیان کرده است. از طرفی او در مجموع هم از عملکرد نقل و انتقالاتی باشگاه چندان رضایت ندارد و معتقد است ترکیب فعلی تیمش به خصوص در خط حمله کمبودهایی دارد.

موضوع دیگری که به شدت باعث تعجیب و ناراحتی یحیی شده این است که باشگاه پرسپولیس پس از قهرمانی هیچ اقدامی برای تمدید قرارداد انجام نداده است. با وجود اینکه قرارداد گل‌محمدی و پرسپولیس به سال آخر خود رسیده ولی درویش هنوز اقدامی برای تمدید انجام نداده و احتمالا منتظر عملکرد این فصل پرسپولیس است تا برای تمدید اقدام کند. اتفاقی که باعث شده سرمربی پرسپولیس احساس کند مدیریت باشگاه حمایت صد درصدی از او نمی‌کند.

آخرین موضوعی که در چند وقت اخیر دلخوری سرمربی پرسپولیس را به دنبال داشته نحوه برخورد و استقبال مدیران این باشگاه از تیم النصر در زمان ورود به تهران است. موضوعی که حتی در مصاحبه‌های گل‌محمدی و بازیکنان هم به چشم می‌خورد و آن‌ها از ذوق‌زدگی مدیران پرسپولیس برای حضور کریستیانو رونالدو ناراحت هستند و اعتقاد دارند این مسئله در باخت هفته نخست تاثیرگذار بوده است.

پایان ماجرا؟ احتمالا مثل بیرانوند!

با وجود دلخوری‌های یحیی و اخطارهایی که برای فسخ قرارداد به باشگاه داده ولی تصور جدایی او حداقل در این مقطع از فصل کمی سخت است. در شرایط فعلی پرسپولیس و گل‌محمدی گزینه‌ای بهتر از هم ندارند و احتمالا هر دو طرف ترجیح می‌دهند به این همکاری ادامه دهند که این موضوع البته مستلزم حل شدن مشکلات ماه‌های اخیر است. البته این نخستین باری نیست که سرمربی پرسپولیس به دلیل مشکلات باشگاه ساز جدایی کوک می‌کند و قبلا هم در مقاطع مختلف اتفاقاتی از این دست رخ داده است.

مشابه این ماجرا ابتدای فصل هم برای علیرضا بیرانوند رخ داد و دروازه‌بان پرسپولیس پس از اختلاف با مدیران این باشگاه قراردادش را فسخ کرد و حتی شایعاتی درباره حضورش در استقلال هم منتشر شد. در نهایت اما با رفع مشکلات، بیرانوند قرارداد جدیدی امضا کرد و ماندگار شد.

نکته مهمی که احتمال ماندن گل‌محمدی در پرسپولیس را افزایش می‌دهد این است که در آیین‌نامه ثبت قراردادهای این فصل گفته شده کلیه سرمربیان شاغل در لیگ برتر و لیگ یک ،در صورت فسخ قرارداد خود با باشگاه، مجاز به فعالیت در آن رده از مسابقات، با هر عنوانی تا پایان فصل نخواهند بود. این یعنی گل‌محمدی در صورت جدایی از پرسپولیس باید تا آخر فصل قید مربیگری در لیگ برتر را بزند.

قصه تکراری در پرسپولیس؛ ماجرای دلخوری یحیی و تهدید به جدایی

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.