تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 8:10
کد خبر : 140114

فوق‌العاده‌ترین بازی از پرسپولیس/هیچ چیزی برای پرسپولیس نشدنی نیست

فوق‌العاده‌ترین بازی از پرسپولیس/هیچ چیزی برای پرسپولیس نشدنی نیست

آرمان شرق-گروه ورزش:هنوز چهار تا بازی دیگر باقی مانده و دوازده امتیاز می‌تواند رد و بدل شود. هنوز هیچ چیزی قطعیت پیدا نکرده و هنوز ما شانس صعود هستیم و امیدوارم پرسپولیس در بازی آینده‌اش هم به همین زیبایی بازی کند و پیروز شود. باز هم می‌گویم پرسپولیس آن‌قدر مقابل الدحیل ‌خوب بود که غیبت بازیکنان غایب هم به چشم نیامد.

فوق‌العاده‌ترین بازی از پرسپولیس/هیچ چیزی برای پرسپولیس نشدنی نیست

 

به گزارش «اعتماد»، پرسپولیس‌ در هفته دوم ‌از بازی‌های لیگ‌ قهرمانان آسیا در یک بازی کاملا برتر‌ موفق شد با یک‌‌ گل از سد الدحیل بگذرد. شاگردان گل‌محمدی در بازی اول خود در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی مقابل النصر عربستان شکست خورده بودند و در قطر فقط برای کسب پیروزی به میدان رفتند و از همان ابتدا توپ و میدان را در اختیار گرفتند تا اینکه در نیمه ‌دوم مزد بازی مالکانه و حملات پرتعدادشان را با گل کاپیتان عالیشاه به دست آوردند. پرسپولیس با این پیروزی سه امتیازی شد و پایین‌تر از النصر در رده دوم جدول قرار گرفت و حالا با امیدواری بیشتری چشم به بازی‌های آینده دارد. بازی بعدی سرخپوشان کشورمان در مقابل استقلال تاجیکستان و در تهران و با حضور تماشاگر برگزار می‌شود. باید امیدوار باشیم تا آن روز وضعیت چمن ورزشگاه هم بهتر شود تا کیفیت بازیکنان پرسپولیس که فوتبال را روی زمین بازی می‌کنند، افت نکند! اما برای بررسی بازی پرسپولیس مقابل الدحیل و در کل شرایط این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با محسن ربیع‌خواه، بازیکن سابق پرسپولیس تماس گرفتیم. ربیع‌خواه یکی از بازیکنان موردعلاقه برانکو‌‌ محسوب می‌شد که با پرسپولیس علاوه بر سابقه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا، چندین قهرمانی داخلی را هم در کارنامه دارد. ربیع‌خواه که چند ماهی است از فوتبال خداحافظی کرده یکی از بازیکنان بی‌حاشیه و زحمتکش پرسپولیس به حساب می‌آمد‌ .

‌آقا محسن! کنار اسم شما بنویسیم پیشکسوت پرسپولیس هستید یا بازیکن سابق؟

بازیکن سابق پرسپولیس!

‌پس بازی‌های پرسپولیس را با جدیت دنبال می‌کنید؟

صد‌درصد.

‌بازی با الدحیل چطور بود؟

یکی از فوق‌العاده‌ترین بازی‌هایی بود که از پرسپولیس در چند سال اخیر دیده بودم. واقعا بچه‌ها عالی بازی کردند. از همان اول بازی خیلی خوب و خیلی جسور کار را آغاز کردند و توانستند توپ و میدان را دراختیار خودشان قرار بدهند و اصلا اجازه هنرنمایی به بازیکنان الدحیل ندادند. بچه‌ها کاملا یک بازی مسلط و تماشاگرپسند به نمایش گذاشتند.

‌به نظر می‌رسید شکست مقابل النصر باعث نشده بود پرسپولیس روحیه‌اش را ببازد و از ابتدا سوار بازی بود. قبول داری؟

بچه‌ها ماشاءالله آن‌قدر حرفه‌ای هستند و ذهن قوی دارند که بعد از آن شکست خیلی سریع‌ توانستند برگردند. با وجود آنکه بازی هم ‌در لیگ نداشتند و تقریبا یک‌ ماهی است‌که بازی نکردند جز بازی دو هفته پیش مقابل النصر اما خوشبختانه با جسارت و هوشمندی آقای گل‌محمدی و توانمندی بچه‌ها یک بازی خیلی عالی و‌ تماشاگرپسند را از پرسپولیس شاهد بودیم واقعا لذت بردیم.

‌سطح هموار زمین مسابقه تا چه حد به خوب بازی کردن پرسپولیس کمک کرد؟

قطعا زمین بازی تاثیر می‌گذارد. بچه‌های پرسپولیس هر بار که صاحب توپ می‌شدند، ببینید تعداد پاس‌های‌شان به چند می‌رسید؟ بروید بازی را نگاه کنید! اما در آزادی تعداد پاس‌های‌مان به ده هم نمی‌رسید. الدحیل یکی از تیم‌های قدرتمند آسیاست، اما پرسپولیس مقابل یک تیم قدرتمند این‌طور بازی کرده یعنی ثابت کرد چطور تیم بزرگ و خوبی است. جلوی الدحیل هر تیمی نمی‌تواند این‌قدر قدرتمندانه بازی کند. به‌طور قطع چمن هموار هم کمک کرد کیفیت واقعی تیم مشخص شود.

‌نکته دیگر از بازی اینکه بازیکنان پرسپولیس همه ایرانی بودند و مقابل حریفی که اکثر بازیکنانش خارجی و درجه یک به حساب می‌آمدند ترسی به دل‌شان راه ندادند.

من یک چیز به شما بگویم! ما اگر در ایران به لحاظ امکانات سخت‌افزاری رسیدگی‌های لازم را نسبت به بازیکنان‌ خودمان بالا ببریم یک کشوری هستیم‌ که وفور استعداد داریم. اگر امکاناتی که آنها در این چند ساله داشتند را ما داشتیم قطعا در سطح جهانی حرف برای گفتن داشتیم. استعدادهایی که در کشور ماست ‌در کشورهای دیگر ‌کمتر پیدا می‌شود و به‌طور حتم در کشورهای حوزه خلیج‌فارس مثل ما بچه‌های بااستعداد ندارند.

‌امید عالیشاه همبازی سابق خودت زننده تک گل بازی بود. درباره بازی عالیشاه چه نظری داری؟

امید یکی از بهترین بازی‌های خودش را انجام داد. خودم طرفدار پر و پا قرص او هستم و فکر می‌کنم در بازی‌های قبل هم می‌شد بیشتر از امید استفاده کنند. با اینکه زیاد در شرایط بازی نبود مقابل الدحیل نشان داد چه بازیکن مثبت و بزرگی برای تیمش است. امید و سروش و بقیه بچه‌ها عالی و مسلط بازی کردند.‌

‌البته غیبت یک‌ تمام‌کننده هنوز به چشم می‌آید. قبول داری؟

بله، قطعا در خط حمله نیاز به تقویت داریم. البته شهاب هم‌ خیلی زحمت می‌کشد و روی توپی هم که گل شد اگر او‌ به سمت توپ حمله‌ نمی‌کرد دروازه‌بان راحت آن توپ را مهار می‌کرد. فکر می‌کنم باید یک‌ مقدار بیشتر به او زمان بدهیم و اگر در کنار او مهاجمان دیگری هم‌ داشتیم، کار راحت‌تر می‌شد.

‌النصر بازی‌ دومش را با پیروزی پشت ‌سر گذاشت. فکر می‌کنی پرسپولیس هنوز شانس صعود به‌ عنوان تیم اول را دارد؟

بله، هنوز چهار تا بازی دیگر باقی مانده و دوازده امتیاز می‌تواند رد و بدل شود. هنوز هیچ چیزی قطعیت پیدا نکرده و هنوز ما شانس صعود هستیم و امیدوارم پرسپولیس در بازی آینده‌اش هم به همین زیبایی بازی کند و پیروز شود. باز هم می‌گویم پرسپولیس آن‌قدر مقابل الدحیل ‌خوب بود که غیبت بازیکنان غایب هم به چشم نیامد.

‌مقابل الدحیل بازی کرده بودی؟

هم ‌الدحیل و هم‌ لخویا. بازی معروف سه بر یک مصدوم‌ بودم و بازی نکردم. زمان آقا یحیی هم مقابل الدحیل در قطر بازی کردم‌ که آن بازی را باختیم. آن زمان تیم خیلی قوی‌تری داشتند و ‌هماهنگ‌تر بودند و یکی از فورواردهای‌شان مانژوکیچ بود.

‌این بازی هم کوتینیو را داشتند که هیچ‌ کاری نتوانست انجام دهد.

بله، ماشاءالله از بس خوب بودند بچه‌ها.

‌الدحیل جلوی پرسپولیس خاطره بدی دارد که خوشبختانه تکرار هم می‌شود!

من ‌هم ‌خاطره خوشی از الدحیل یا لخویا دارم. تائه‌هی بازیکن کره‌ای هم بازیکن تیم‌شان بود و بعد از بازی یکسری جوک ‌برای ‌ما ساخته بودند. آن بازی جلوی او عملکرد خوبی داشتم.

‌دوست داشتی مقابل این الدحیل هم بازی کنی؟

دیگر باید پذیرفت‌ هر فوتبالیستی یک دوره‌ای دارد.

‌توقعی برای برگزاری بازی ‌خداحافظی در پرسپولیس نداشتی؟

نه، ان‌شاءالله تمرکزشان روی همین ‌تیم و بچه‌ها باشد.

‌نظم سوالات ما به‌هم ریخت. برگردیم به پرسپولیس، این تیم می‌تواند تا مراحل بالاتر صعود کند؟

ان‌شاءالله، هیچ چیزی برای پرسپولیس نشدنی نیست و‌ این را در سال‌های قبل هم‌ نشان دادیم.

‌بین صحبت‌ها گفتی به تعطیلی لیگ اشاره کردی. این ‌موضوع به سود پرسپولیس بود یا به ضررش؟

فکر ‌می‌کنم ‌به ضرر همه تیم‌ها شد. النصر بعد از بازی با پرسپولیس دو، سه بازی در لیگ‌ خودش انجام‌ داد ‌و ‌دیدید چقدر آماده بودند.

اما پرسپولیس هم‌ مقابل الدحیل انگار در شرایط مسابقه‌ بود.

این‌ دیگر به ‌ذکاوت ‌کادرفنی پرسپولیس برمی‌گردد ‌که بچه‌ها را در این شرایط نگه ‌داشتند ‌وگرنه ‌تیم‌های دیگر قطعا آسیب‌پذیر هستند. در همه ‌لیگ‌ها می‌بینیم بازی‌ها در حال برگزاری است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.