تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مرداد 1402 - 8:20
کد خبر : 136106

علت واقعی تعطیلات سراسری چیست؟

علت واقعی تعطیلات سراسری چیست؟

آرمان شرق-گروه اقتصاد:نیروگاه‌های برق‌آبی سدهای کارون سه و چهار بیش از ظرفیت عرفی برق تولید می کنند. این نیروگاه‌ها بعضا بیش از بیست ساعت در شبانه‌روز هم برق تولید کرده‌اند و به همین دلیل با افت منابع آبی روبه‌رو شده‌اند. از همین رو این دو نیروگاه فعال از مدار تولید خارج شده‌اند.

علت واقعی تعطیلات سراسری چیست؟

افشاگری یک روزنامه از علت واقعی تعطیلات سراسری

 یک منبع آگاه خبر داده که تعطیلات پایان هفته به دلیل کاهش تولید برق بوده است.

روزنامه پیام ما: ساعتی پس از آنکه سخنگوی دولت از تصمیم دولت برای تعطیلی سراسری در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خبر داد؛ یک منبع آگاه اعلام کرد علاوه بر شدت گرما، کاهش تولید برق هم از دلایل این تصمیم بوده است.

ساعتی پس از آنکه سخنگوی دولت از تصمیم دولت برای تعطیلی سراسری در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خبر داد؛ یک منبع آگاه اعلام کرد علاوه بر شدت گرما، کاهش تولید برق هم از دلایل این تصمیم بوده است و بنا به اعلام این منبع نزدیک به وزارت نیرو، شدت گرمای هوا و افزایش مصرف برق در روزهای گذشته باعث شده تا نیروگاه‌های برق‌آبی سدهای کارون سه و چهار بیش از ظرفیت عرفی برق تولید کنند.

این روزنامه در ادامه به نقل از این منبع آگاه نوشته است: این نیروگاه‌ها بعضا بیش از بیست ساعت در شبانه‌روز هم برق تولید کرده‌اند و به همین دلیل با افت منابع آبی روبه‌رو شده‌اند. از همین رو این دو نیروگاه فعال از مدار تولید خارج شده‌اند. این خبر تا لحظه آماده شدن برای انتشار در روزنامه از سوی وزارت نیرو رد یا تایید نشد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.