تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 7:36
کد خبر : 147258

عراق سامورایی‌ها را سراغ ایران فرستاد

عراق سامورایی‌ها را سراغ ایران فرستاد

آرمان شرق-گروه ورزش:بدون شک باخت ژاپن به عراق بیشتر از هر تیم دیگری کره جنوبی را ناراحت کرده است. این تیم که تصور می‌کرد در صورت صدرنشینی در مرحله یک‌هشتم با عراق یا حتی ویتنام روبرو می‌شود حالا باید خودش را آماده تقابل با ژاپن کند! کره‌ای که روز گذشته ابتدا با شوک ناشی از مصدومیت گلر شماره یک خود به دلیل پارگی رباط صلیبی مواجه شده بود و سپس خبر تقابل احتمالی با  ژاپن  را  شنید!

عراق سامورایی‌ها را سراغ ایران فرستاد

اعتماد: در دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا عصر دیروز تیم‌های ملی ژاپن و عراق از گروه D رقابت‌ها به مصاف هم رفتند که در نهایت این عراقی‌ها بودند که در کمال تعجب با نتیجه دو بر یک از سد مدعی اول کسب عنوان قهرمانی گذشتند.
ژاپن به عنوان صدرنشین رنکینگ آسیا بعد از شروع متزلزل مقابل ویتنام که به البته با برد ۴ بر ۲ این تیم همراه شد در بازی دوم مقابل عراق سختکوش هم غافلگیر شد و در نیمه نخست با دو گل عقب افتاد. سامورایی‌ها در نیمه دوم هرچه زدند به در بسته خوردند تا اینکه در دقایق تلف‌شده بازی یکی از گل‌ها را جبران کردند اما این گل برای کسب امتیاز از این بازی کافی نبود. در نهایت عراق موفق شد نخستین شگفتی بزرگ جام ۲۰۲۳ را رقم بزند و با کسب سه امتیاز برابر ژاپن مدعی اول صعود از گروه چهارم مسابقات لقب بگیرد. کافی است عراق از بازی آخر خود مقابل ویتنام یک امتیاز بگیرد تا صدرنشین این گروه شود. ژاپن هم در صورت برد احتمالی برابر مالزی در دیدار سوم با ایستادن روی سکوی دوم به کارش در دور گروهی پایان خواهد داد.
عراق با این برد تمام جدول و پیش‌بینی‌های جام ملت‌های آسیایی ۲۰۲۳ را تغییر داد. تا پیش از این تصور می‌شد ژاپن که قبل از شروع مسابقات تیم‌هایی مثل آلمان و کلمبیا را از دم تیغ گذرانده بود، بتواند به راحتی صدرنشین شود. در واقع این‌طور پیش‌بینی شده بود که هر ۵ مدعی کسب قهرمانی یعنی ژاپن، کره جنوبی، ایران، عربستان و استرالیا در گروه خود صدرنشین شوند و بر اساس همین فرض تمام احتمالا دورهای حذفی شکل گرفته بود. حال با احتمال دوم شدن ژاپن آنها از سمت دیگر جدول به سمتی که ایران حضور دارد خواهند آمد و این یعنی عوض شدن همه معادلات!
طبق برنامه‌ریزی مسابقات تیم دوم گروه چهار در دور حذفی با تیم صدرنشین گروه E که به احتمال قریب به یقین کره جنوبی است برخورد خواهد کرد و برنده این دیدار با ایران روبرو خواهد شد. البته اوضاع برای ایران چندان تفاوتی نکرده و همچنان یوزها تا قبل از فینال تنها یک بازی سخت خواهند داشت اما حالا ممکن است این بازی سخت با ژاپن باشد نه کره جنوبی؛ اگر سامورایی‌ها بتوانند رقیب شرق آسیایی خود را در یک هشتم  شکست  بدهند.
اما با برد عراق اوضاع آن طرف جدول برای عربستان و استرالیا عالی شد و حالا این دو تیم تا قبل فینال تنها یک تقابل با  مدعیان خواهند  داشت.
بدون شک باخت ژاپن به عراق بیشتر از هر تیم دیگری کره جنوبی را ناراحت کرده است. این تیم که تصور می‌کرد در صورت صدرنشینی در مرحله یک‌هشتم با عراق یا حتی ویتنام روبرو می‌شود حالا باید خودش را آماده تقابل با ژاپن کند! کره‌ای که روز گذشته ابتدا با شوک ناشی از مصدومیت گلر شماره یک خود به دلیل پارگی رباط صلیبی مواجه شده بود و سپس خبر تقابل احتمالی با  ژاپن  را  شنید!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.