میـان‌بر بهشـت
دنیای اقتصاد: مسابقات هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب در حالی برگزار خواهد شد که بعد از حذف نساجی مازندران، تنها دو نماینده برای ایران در این بازی‌ها باقی مانده است؛ پرسپولیس و سپاهان. هر دو تیم هم امشب یک بازی سرنوشت‌ساز در پیش خواهند داشت که از قضا هر دو از ساعت ۲۱:۳۰ آغاز می‌شود؛ پرسپولیس در عربستان ‌میهمان النصر است و سپاهان در ورزشگاه آزادی از نیروی هوایی عراق پذیرایی می‌کند.

  آتش را سرد کن!

پرسپولیس و النصر در دو شرایط کاملا متفاوت به مصاف هم خواهند رفت. هر چقدر تیم عربستانی روی فرم خوبی است و در اوج به سر می‌برد، سرخ‌پوشان ایرانی وضع کاملا آشفته‌ای دارند. النصر هر هشت بازی آخرش را برده و در بهترین شرایط روحی و فنی قرار دارد. ستاره اول این تیم یعنی کریس رونالدو در هر ۶ بازی آخر طلایی‌پوشان یا گل زده یا گل ساخته. در نقطه مقابل پرسپولیس در ۴ بازی آخرش از کسب پیروزی ناتوان بوده؛ ۳ بار مساوی کرده و یک بار باخته. با همه اینها پرسپولیس در مسابقه امشب نیاز به کسب امتیاز دارد تا ۸ یا ۱۰امتیازی شود و با کسب برتری احتمالی در بازی آخر، به عنوان یکی از تیم‌های دوم برتر به دور حذفی برسد. می‌دانید که امسال لیگ قهرمان آسیا با حضور ۴۰ تیم در ۱۰ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود و غیر از تیم‌های اول، ۶ تیم برتر دوم به یک‌هشتم می‌رسند. پس پرسپولیس نیاز دارد حداقل یک امتیاز را از عربستان به تهران بیاورد و به صعود امیدوار بماند. از سوی دیگر کسب امتیاز در این بازی می‌تواند به تنش‌های حاکم بر باشگاه پایان بدهد و روحی تازه در کالبد سرخ‌ها بدمد. پرسپولیس می‌تواند امیدوار باشد که با توجه به در پیش بودن بازی حساس با الهلال که روز جمعه برگزار خواهد شد، سرمربی النصر به تنی چند از ستارگانش استراحت بدهد. النصر با ۱۲ امتیاز صدرنشین این گروه است و صعودش قطعی شده.

سپاهان copy

  در اوج بمان!

اگر از وضعیت پرسپولیس در گروه پنجم بگذریم، سپاهان هم در گروه سوم مسابقه فوق‌العاده حساسی دارد که اگر اسمش را فینال هم بگذاریم، اغراق نکرده‌ایم. طلایی‌پوشان که در بازی اول برابر نیروی هوایی عراق متوقف شدند و مسابقه دوم را بدون ریختن یک قطره عرق ۳بر‌صفر به الاتحاد واگذار کردند، در ادامه دو پیروزی روحیه‌بخش مقابل ضعیف‌ترین تیم گروه یعنی آلمالیق به دست آوردند که برد ۹ گله در بازی برگشت، قطعا در یادها خواهد ماند. هم‌اکنون در این گروه الاتحاد با ۹ امتیاز در صدر است و سپاهان و نیروی هوایی هر دو ۷ امتیازی هستند. بنابراین می‌توانید حدس بزنید که بازی امشب تا چه اندازه برای دو تیم حیاتی است. در این گروه هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد و با توجه به نتایج پرنوسان الاتحاد، حتی امکان پیروزی سپاهان در بازی روز آخر در عربستان و صدرنشینی این تیم هم دور از تصور نیست. مسابقه پرسپولیس و النصر از شبکه سه و دیدار سپاهان و نیروی هوایی عراق از شبکه ورزش پخش خواهد شد.