تاریخ انتشار : یکشنبه 22 بهمن 1402 - 23:46
کد خبر : 148468

شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز؛آغاز عصر جدیدی از تعاملات آنلاین

شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز؛آغاز عصر جدیدی از تعاملات آنلاین

آرمان شرق-گروه ارتباطات:رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز وعده بازگرداندن کنترل محتوا به خالقان محتوا و بینندگان را می‌دهند.این شبکه‌ها هم از نظر درآمدزایی و هم از نظر مقاومت در برابر سانسور،عملکرد بهتری نسبت به شبکه‌های متمرکز خواهند داشت.غلبه بر چالش‌های مربوط به پایداری مالی رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز و توجه به قوانین و تجربه کاربری مناسب،برای تحقق کامل پتانسیل آنها ضروری است.

شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز؛آغاز عصر جدیدی از تعاملات آنلاین

شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز، آغاز عصر جدیدی از تعاملات آنلاین

رونق شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز، سوالاتی را درباره تجربه کاربری و توانایی رقابت این پلتفرم‌ها با اشکال سنتی موجود مطرح کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در عصر دیجیتال که توسط تعداد اندکی از شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی طراحی شده، مفهوم رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز (DeSo) به عنوان نوآوری‌ای درخشان ظاهر شده است. این رسانه‌ها ادعا می‌کنند که چگونگی ارتباط کاربران را در فضای آنلاین متحول می‌کنند.

پلتفرم‌ رسانه‌های اجتماعی سنتی، در حالی که مملو از فعالیت‌ها و ایده‌های نو هستند، اغلب کاربران را با این پرسش رها می‌کنند که آیا روش بهتری برای انجام فعالیت‌های اجتماعی وجود دارد؟ اکنون، ما در آستانه انقلابی قرار داریم که وعده بازگرداندن کنترل به دست کاربران را می‌دهد.

گرایش به سمت رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز (DeSo) از نارضایتی‌های رو به رشد در مورد چگونگی مدیریت حریم خصوصی کاربران، جهت‌گیری‌های سیاسی، خودمختاری کاربران و انتشار محتوای مضر توسط شرکت‌های بزرگ نشأت می‌گیرد.

مالکیت در رسانه‌های اجتماعی

در بستر شبکه‌های مجازی کنونی، کاربران مالک محتوای رسانه‌های اجتماعی خود نیستند.

آریه ترو، مدیرعامل XY Labs  می‌گوید: «عکس‌های اینستاگرام، توییت‌ها و پست‌های فیسبوک همگی در سرورهای متمرکزی قرار دارند که متعلق به شرکت‌های خصوصی هستند. این شرکت‌ها می‌توانند در هر زمانی تصمیم به خاموش کردن آنها بگیرند. صنعت رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز فعالیت خود را به‌تازگی آغاز کرده و همچنان در مرحله آزمایشی قرار دارد.»

غلبه بر موانع پذیرش

اگر پلتفرم‌های غیرمتمرکز تجربه کاربری عالی و ویژگی‌های ارزشمندی را ارائه دهند، کاربران احتمالاً از فرمت‌های جدید رسانه‌های اجتماعی استقبال می‌کنند.کریستوفر بوزی، مدیرعامل سایت میکروبلاگینگ  Spoutible، تأکید می‌کند که بیشتر کاربران به عملکرد، رابط کاربری و سهولت استفاده از جنبه‌های فنی پلتفرم‌ها توجه ویژه‌ای دارند.

پایداری مالی شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز

با وجود اینکه آینده رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز امیدوارکننده به نظر می‌رسد، اما هنوز تجربه کار با آنها به طور کامل آزمایش نشده است. سوال اصلی این است که آیا این شبکه‌ها در بلندمدت می‌توانند درآمدزایی کنند؟

رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز وعده بازگرداندن کنترل محتوا به خالقان محتوا و بینندگان را می‌دهند. براساس ادعاهای منتشر شده، این شبکه‌ها هم از نظر درآمدزایی و هم از نظر مقاومت در برابر سانسور، عملکرد بهتری نسبت به شبکه‌های متمرکز خواهند داشت. با این حال، غلبه بر چالش‌های مربوط به پایداری مالی رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی غیرمتمرکز و همچنین توجه به قوانین و تجربه کاربری مناسب، برای تحقق کامل پتانسیل آنها ضروری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.