تاریخ انتشار : شنبه 21 مرداد 1402 - 7:03
کد خبر : 136711

سپاهان برای رقبا خط‌و‌نشان کشید

سپاهان برای رقبا خط‌و‌نشان کشید

آرمان شرق-گروه ورزش:بدون تردید سپاهان بهترین تیم هفته نخست بود. زردپوشان اصفهانی در حساس‌ترین بازی هفته در اصفهان میزبان تراکتور بودند؛ دو تیم مدعی که فصل پیش هم در بین چهار تیم برتر لیگ جاخوش کرده بودند. تراکتوری‌ها که با پاکو خمس اسپانیایی حسابی در نقل و انتقالات تابستانی مسلح شده بودند، در این دیدار حرفی برای گفتن نداشتند و با نتیجه ۳ بر یک برابر سپاهان شکست خوردند.

سپاهان برای رقبا خط‌و‌نشان کشید

سپاهان برای رقبا خط‌و‌نشان کشید

هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که تیم‌های مدعی، به غیر از تراکتور، برنده از زمین مسابقه خارج شدند. پرسپولیس، استقلال و سپاهان سه تیم مدعی بودند که بازی‌هایشان را بردند. گل‌گهر در هفته اول غافلگیر‌کننده ظاهر شد و تراکتور نشانی از یک تیم مدعی نداشت.

سپاهان بهترین تیم هفته

بدون تردید سپاهان بهترین تیم هفته نخست بود. زردپوشان اصفهانی در حساس‌ترین بازی هفته در اصفهان میزبان تراکتور بودند؛ دو تیم مدعی که فصل پیش هم در بین چهار تیم برتر لیگ جاخوش کرده بودند. تراکتوری‌ها که با پاکو خمس اسپانیایی حسابی در نقل و انتقالات تابستانی مسلح شده بودند، در این دیدار حرفی برای گفتن نداشتند و با نتیجه ۳ بر یک برابر سپاهان شکست خوردند. شاگردان ژوزه مورایس از ابتدا تا انتها بر بازی و تراکتور مسلط نشان داده و در حدواندازه‌های یک مدعی واقعی ظاهر شدند. سه بازیکن اصلی آنها در خط حمله هم هر سه گل این بازی را زدند تا مورایس نشان دهد تاکتیکی‌ترین تیم هفته را هم در اختیار داشته است.

فولاد بدترین تیم هفته

شاید تراکتور با توجه به مهره‌هایی که در اختیار داشت و نمایش ضعیفی که به اجرا گذاشت، می‌توانست این عنوان را به خودش اختصاص دهد ولی نمایش فولاد در سیرجان، حسابی هواداران این تیم اهوازی را ناامید کرد. فولاد که در این فصل هم تصمیم گرفته با علیرضا منصوریان به کار ادامه دهد، حرف زیادی مقابل گل‌گهر نداشت و با سه گل شکست خورد تا شروع بدی داشته باشد.

مارینوس اوزونیدیس بهترین مربی هفته

این عنوان هم می‌توانست به ژوزه مورایس پرتغالی، سرمربی سپاهان برسد ولی کاری که مارینوس اوزونیدیس یونانی در گل‌گهر انجام داد، ستودنی است. او و تیمش در شبی که تماشاگران زن سیرجانی راهی ورزشگاه شده بودند تا برای اولین بار مشوق تیمشان در لیگ برتر باشند، با ارائه نمایشی دلچسب، برد شیرینی برابر فولاد کسب کردند. اهمیت این برد زمانی مشخص می‌شود که نتایج این تیم سیرجانی در عصر پسا‌قلعه‌نویی مورد ازیابی قرار بگیرد. گل‌گهر با امیر قلعه‌نویی روزهای خوبی را در لیگ برتر سپری کرد ولی پس از جدایی قلعه‌نویی از این باشگاه و معرفی‌شدن به‌عنوان سرمربی تیم ملی، روزهای تیروتار گل‌گهر از راه رسید و این تیم با خروج از جمع مدعیان، تبدیل به یکی از تیم‌های معمولی لیگ برتر شد. مارینوس اوزونیدیس با جان‌بخشیدن دوباره به این تیم، نشان داد که از زمان ورودش به سیرجان، دست روی دست نگذاشته است.

پرگل‌ترین بازی هفته

این یکی هم به دیدار تیم‌های سپاهان و تراکتور برمی‌گردد؛ زردپوشان اصفهانی در خانه با نتیجه ۳ بر یک از سد تراکتور عبور کردند تا با به‌ ثمر ‌رسیدن چهار گل در یک بازی، این بازی تبدیل به پرگل‌ترین بازی هفته شود. البته که قاطع‌ترین برد هفته را تیم‌های گل‌گهر و استقلال به دست آوردند که به ‌ترتیب با شکست‌دادن ۳ بر صفر فولاد و صنعت‌ نفت آبادان، عملکرد خوبی به جا گذاشتند. بازی‌های هفته نخست در‌مجموع از لحاظ کسب امتیاز هم آمار خوبی داشت؛ پنج بازی برنده داشت و فقط سه دیدار با نتیجه مساوی به پایان رسید.

چهره زشت هفته

این عنوان بدون ذره‌ای درنگ به ورزشگاه آزادی می‌رسد. بین‌المللی‌ترین ورزشگاه ایران، در روزی که قرار بود میزبان دیدار پرسپولیس با آلومینیوم اراک باشد، نشانی از یک ورزشگاه سرحال نداشت و به‌درستی در رسانه‌های مختلف از آن به‌عنوان گورستان یاد شده بود. نپوشاندن سکوهای مخروب و البته جمع‌نکردن ضایعات ساختمانیِ حاصل از تخریب، چهره زشتی به این ورزشگاه داده بود./شرق

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.