تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 تیر 1402 - 20:18
کد خبر : 135287

سوالات میلیون دلاری از یحیی!/هواداران پرسپولیس شگفت‌زده می شوند؟

سوالات میلیون دلاری از یحیی!/هواداران پرسپولیس شگفت‌زده می شوند؟

آرمان شرق-گروه ورزش:پرسپولیس روی کاغذ بودجه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری را دارد اما نکته مهم یافتن مهاجمی مناسب، ورود او به ایران، عقد قرارداد، طی مراحل آماده‌سازی در تمرینات و البته خروج یک نفر از لیست بزرگسالان است که با شرایط فعلی بعید است تمام این مراحل تا شروع لیگ برتر طی شود.

سوالات میلیون دلاری از یحیی!/هواداران پرسپولیس شگفت‌زده می شوند؟

سوالات میلیون دلاری از سرمربی پرسپولیس!

به گزارش “ورزش سه”، صورت عبوس و اخم‌های درهم‌کشیده یحیی، حتی اگر جمله‌ای به زبان او نیاید، شرح حال کاملی است از این روزهای پرسپولیس. تیمی که فصل گذشته دو جام را به آغوش کشید، اما هوادارانش حتی یک ساعت بعد از قهرمانی هم آرامش را تجربه نکردند، زمانی که سرمربی تیمشان حرف‌هایی را ادا کرد که که بوی جدایی می‌داد.

البته یحیی بعد از سفر تفریحی به دبی و استانبول، از تصمیم خود کوتاه آمد و پروژه جدایی را کنار گذاشت. اما همچنان تیمش رنگ آرامش ندید و وضعیت پرتلاطم و چالشی آنها تا همین حالا نیز ادامه داشته است.

در فاصله دو هفته تا شروع لیگ برتر، پرسپولیس مشکلات زیادی دارد و سرمربی این تیم با چالش‌های مختلفی دست به گریبان است. اگرچه قرمزها به واسطه ثبات روی نیمکت و صندلی مدیرعاملی، وضعیت بهتری را نسبت به رقیب سنتی پشت سر می‌گذارند، اما همچنان با ایده‌آل‌های خود فاصله جدی دارند.

۱. خدمت سربازی میلاد سرلک
مهمترین دغدغه این روزهای سرمربی پرسپولیس وضعیت هافبک شماره ۱۰ این تیم است. افشای دو نامه سازمان نظام وظیفه به وزارت ورزش و سازمان لیگ، آشکار کرد که او مشمول خدمت سربازی است و تا یکم شهریور ماه امکان بازی برای پرسپولیس را خواهد داشت. فراموش نکنید سرلک یکی از ۳ بازیکن باثبات پرسپولیس در فصول اخیر بوده و جدایی او لطمه بزرگی برای قرمزها یحیی گل‌محمدی است.

۲. محدودیت لیست بزرگسالان
حذف سه سهمیه زیر ۲۵ ساله و کاهش یک نفر از لیست بزرگسالان، ضربه عمیقی به یحیی گل‌محمدی بود. در برنامه او، محمد عمری، وحدت حنانوف و مهدی عبدی برای فصل جدید در لیست زیر ۲۵ ساله جای می‌گرفتند، اما حالا هر سه این نفرات به جمع بزرگسالان اضافه شده‌اند. پرسپولیس حالا لیست خود را تکمیل می‌بیند و برای جذب مهاجم باید یک نفر را در فهرست خروجی قرار بدهد.

۳. تعلل در جذب سعید عزت‌اللهی و بن‌بست
در صورت جدایی میلاد سرلک، پرسپولیس نیاز جدی به جذب یک هافبک دفاعی سرشناس و در حد ترکیب اصلی خواهد داشت. اما تعلل پرسپولیس از ابتدای پنجره تابستانی باعث شده تا حالا جذب سعید عملا ناممکن باشد و در بازار نیز هافبک دفاعی در سطح سرلک به چشم نمی‌خورد.

۴. لغو  اردوی خارجی و آماده‌سازی داخلی
در حالت عادی پرسپولیس باید این روزها در استانبول خود را آماده شروع فصل جدید می‌کرد اما قرمزها برای چهارمین سال متوالی، امکان سفر به خارج از کشور را از دست دادند. طبیعتا آرامش کمپ خارجی و دوری از حواشی داخلی می‌توانست فرصت بهتری را در اختیار گل‌محمدی قرار دهد. فارغ از تمام مسائل نقل و انتقالات، اساسی‌ترین نکته برای پرسپولیس همین مسئله آماده‌سازی پیش فصل است، خصوصا اینکه قرمزها با تاخیر ۱۰ روزه پیش فصل را آغاز کرده بودند.

۵. انتخاب زوج دفاع مرکزی
این فصل همچون لیگ نوزدهم، اختلاف سطح خاصی بین مدافعان مرکزی پرسپولیس دیده نمی‌شود و این تیم عملا سه بازیکن هم‌سطح را در این پست دارد. فصل گذشته زوج ثابت گولسیانی و پورعلی‌گنجی، باعث شده بود تا هماهنگی آنها به اوج برسد و سازمان دفاعی قرمزها، با کمترین اشتباه فصل را سپری کند. نکته مهم اینکه یحیی اعلام کرده هیچ تصمیمی برای بازی با سه مدافع مرکزی ندارد و از بین کنعانی، گئورگی و مرتضی یکی باید بیرون بنشیند.

۶. خرید دروازه‌بان ذخیره
اگرچه جدایی احمد گوهری باعث شد تا یک جای خالی در لیست بزرگسالان قرمزها ایجاد شود اما حالا خلأ دروازه‌بان ذخیره به وضوح در اردوگاه سرخ به چشم می‌خورد. مهرشاد اسدی و امیررضا رفیعی دو دروازه‌بان جوانی هستند که به هیچ وجه نمی‌توانند جای بیرانوند را پر کنند. از یاد نبرید که بیرانوند فصل گذشته ۶ هفته در آستانه محرومیت بود و یک بار هم به دلیل کارت قرمز از زمین بیرون رفت. یحیی باید هرچه زودتر دروازه‌بان ذخیره خود را انتخاب کند؛ شاید یک گلر زیر ۲۳ ساله خارجی، انتخاب مناسبی برای سرمربی پرسپولیس باشد.

۷. دفاع چپ پرسپولیس کیست؟
برای دومین فصل متوالی، قرمزها مدافع چپ تخصصی بزرگسال ندارند. البته وحید امیری و علی نعمتی به همراه مهدی احمدی جوان، مدعی حضور در این پست هستند، اما به هر حال این موضوع نیز به دغدغه خاص هواداران این تیم تبدیل شده است.

۸. جذب مهاجم خارجی
پرسپولیس این فصل تنها مهدی عبدی و شهاب زاهدی را در خط حمله خود دارد و با جدایی سه مهاجم، هنوز نفرات جانشین جذب نشده‌اند. باتوجه به خروج پریرا و دیاباته، پرسپولیس روی کاغذ بودجه یک میلیون و ۱۰۰ هزار دلاری را دارد اما نکته مهم یافتن مهاجمی مناسب، ورود او به ایران، عقد قرارداد، طی مراحل آماده‌سازی در تمرینات و البته خروج یک نفر از لیست بزرگسالان است که با شرایط فعلی بعید است تمام این مراحل تا شروع لیگ برتر طی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.