تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 7:47
کد خبر : 149394

سرمایه شرکت ملی مس به ۷۸ هزار میلیارد تومان می رسد

سرمایه شرکت ملی مس به ۷۸ هزار میلیارد تومان می رسد

آرمان شرق-گروه اقتصاد: اکنون ۴۴ پروژه توسعه ای، سرمایه گذاری و زیرساختی با ارزش ۱۲ میلیارد یورو تعریف شده که ۱۶ مورد آن به ارزش ۶.۵ میلیارد یوروی تبدیل به قرارداد شده است. همچنین در ۱۰ ماهه امسال ۳۰ همت جذب اعتبار در پروژه های توسعه ای شرکت انجام شد.میزان افزایش سرمایه شرکت با احتساب منابع داخلی ۲۱.۶ همت است که برای ۵ طرح توسعه ای اسسید فسفریک، طرح توسعه معدن سرچشمه، فازهای ۲ و ۳ تغلیظ میدوک و احداث کارخانه مس کاتدی سونگون مورد نیاز است.

سرمایه شرکت ملی مس به ۷۸ هزار میلیارد تومان می رسد

اکونگار- ملاطاهری، معاون طرح و برنامه ملی مس در مجمع عمومی فوق العاده این شرکت گفت: ایران دارای رتبه پنجم در میزان ذخیره مس، رتبه ۱۷ تولید کاتد و رتبه ۱۴ تولید مس محتوی معدنی است.

او افزود: پارسال ۲۰۰ هزار متر حفاری در شرکت ملی مس انجام شد که این آمار در ۱۰ ماهه امسال به ۳۳۳ هزار متر رسید و افزایش ۵۰ درصدی نشان می دهد.

ملاطاهری با اشاره به اهداف شرکت ملی مس خاطرنشان کرد: تا پایان برنامه هفتم توسعه، اکتشافات در این شرکت به ۱۹.۷ میلیون تن، حداکثر پتانسیل تولید کنسانتره مس ۳.۳ میلیون تن در سال، حداکثر پتانسیل تولید کاتد مس به ۶۰۰ هزار تن در سال و مفتول به ۲۰۰ هزار تن در سال خواهد رسید.

معاون طرح و برنامه ملی مس اظهار کرد: اکنون ۴۴ پروژه توسعه ای، سرمایه گذاری و زیرساختی با ارزش ۱۲ میلیارد یورو تعریف شده که ۱۶ مورد آن به ارزش ۶.۵ میلیارد یوروی تبدیل به قرارداد شده است. همچنین در ۱۰ ماهه امسال ۳۰ همت جذب اعتبار در پروژه های توسعه ای شرکت انجام شد.

او میزان افزایش سرمایه شرکت را با احتساب منابع داخلی ۲۱.۶ همت عنوان کرد که برای ۵ طرح توسعه ای اسسید فسفریک، طرح توسعه معدن سرچشمه، فازهای ۲ و ۳ تغلیظ میدوک و احداث کارخانه مس کاتدی سونگون مورد نیاز است.

طرح های قابل افتتاح

ملاطاهری با اشاره به طرح های قابل افتتاح فملی، خاطرنشان کرد: طرح کنسانتره مس با عیار ۲۴.۵ درصد درآلو با سرمایه گذاری ۳۱۸ میلیون یورویی و اشتغالزایی برای ۶۵۰ نفر، بهمن ماه به بهره برداری رسید.

او ادامه داد: همچنین طرح کنسانتره دره زار با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون یورویی و اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر، اسفند ماه به بهره برداری خواهد رسید.

معاون طرح و برنامه ملی مس تصریح کرد: با بهره برداری از این ۲ پروژه، ۲۰۰ میلیون دلار به سبد درآمدی شرکت اضافه خواهد شد.

ملاطاهری گفت: همچنین در اسفندماه امسال باطله برداری بزرگترین معدن مس خاورمیانه با ذخیره زمین شناسی ۳ میلیارد تن به انجام خواهد رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.