تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402 - 23:10
کد خبر : 134760

سرشناس‌ترین سرمربی دنیا به تیم ملی ایران برنامه داد

سرشناس‌ترین سرمربی دنیا به تیم ملی ایران برنامه داد

آرمان شرق-گروه ورزش:با سیستم جدیدی که وجود داره ایران قطعا به المپیک می‌رود چون تا رتبه ۱۰ یا ۱۱ تیم مردان به المپیک می‌روند. از طرفی در سیستم جدید ۱۲ تا از تیم های خوب آنجا حضور دارند. البته ایران هم باید سطح خودش را بالا ببرد چون همیشه ممکن است خطر شما را تهدید کند و نرفتن به المپیک برای ایران یک کابوس خواهد بود. من معتقدم ایران با این تیم نباید صرفا به حضور در المپیک فکر کند بلکه باید برای موفقیت در پاریس برنامه ریزی کند.

سرشناس‌ترین سرمربی دنیا به تیم ملی ایران برنامه داد

سرشناس‌ترین سرمربی دنیا به تیم ملی ایران برنامه داد

 تیم ملی والیبال ایران با آمار کابوس‌وار ١٠ شکست و فقط دو پیروزی به کار خود در لیگ ملت‌ها پایان داد تا بدترین نتیجه ممکن برای ما به ثبت برسد. این در حالی است که سال آینده رقابت‌های المپیک پیش روی ماست و فکر کردن به عدم حضور تیم ملی در پاریس هم عذاب آور است چه برسد که یک درصد بخواهد این اتفاق به واقعیت تبدیل شود.

اگرچه محمدرضا داورزنی، اخیرا اعلام کرد که بهروز عطایی به کار خود ادامه خواهد داد و فقط یک مربی سطح اول به کادر او اضافه می شود اما همچنان بحث درباره کادرفنی تیم ملی داغ دنبال می‌شود.

به بهانه همین اتفاقات عجیب و غریب والیبال ایران گفت و گویی با یکی از بهترین و سرشناس ترین سرمرببان دنیا ترتیب دادیم. ویتالی هاینن که سابقه قهرمانی جهان با لهستان را در کارنامه داشته و جزو مربیان درجه یک دنیا در گفت و گو با ورزش سه صحبت‌های جالبی را مطرح کرده که اینجا مشروح آن‌ها را می‌خوانید.  او در این‌‌ مصاحبه راهکارها و برنامه‌های خود برای حضور تیم ملی ایران در المپیک را ارائه داده است.

1897856

گزارشگرمن می‌خواهم در این مصاحبه در مورد تیم ملی ایران با شما صحبت کنم؛ آیا بازی‌های ایران را دیدید و کلا نظرتان چیست؟
من هیچ کدام از بازی های ایران را نگاه نکردم، فقط نتایج و آمارها و گاهی هم عکس ها را دنبال میکنم و خب به همین خاطر شخص مناسبی برای نظر دادن درست و دقیق نیستم، من فقط تغییرات را می‌بینم، مثل سال گذشته که به یک چهارم نهایی رسیدید و خوب هم والیبال بازی کردید و حضورتان در یک چهارم نهایی من راشگفت زده کرد.

گزارشگربله اتفاقی که امسال برای ما رقم نخورد.
امسال در تورنمنت اخیر یک مقدار مشکل داشتید و نتوانستید خوب بازی کنید اما دلیلش روا نمی‌دونم و نمی‌توانم نظری بدهم. من اطلاعات کافی ندارم تا موقعیت را خوب ارزیابی کنم و فقط میدونم که سیر نزولی ایجاد شده است.

1897857

گزارشگرچه پیشنهادی برای تیم ملی ایران دارید که شرایط بهتر شود؟
به نظرم دو راه وجود دارد که با آن‌ها بازیکنان‌تان بهتر شوند و در نهایت نتایج خوبی بگیرید. یا اینکه اکثر بازیکنانتان خارج از کشور بازی کنند که کار آسانی نیست یا برایشان مربی اروپایی بزرگ انتخاب کنید. این‌ها دو روشی هستند که بازیکن می‌تواند از طریق آن‌ها تجربه بیشتری کسب کند.

گزارشگردرست مثل کاری که ژاپن انجام داد.
بله ژاپن نمونه خوبی از این دست هست. درباره مربیان اروپایی باید بگویم که شما باید تیمت را بسازی، باید هر سال کار و تلاش کنی. ژاپن شش یا هفت سال است که در مسیر درستی را رفته، خوب کار کرده و خب حالا نتیجه اش را می‌بیند. آن‌ها چند سال به یک مربی خوب اروپایی زمان دادند و نتیجه‌اش را هم دیده‌اند. بعد از شش، هفت سال تلاش، بالاخره جواب می‌گیرید. به نظرم ایران به چنین کاری نیاز دارد و باید دید بلندمدت داشته باشد.

1897858

گزارشگریک موضوع که درباره شما مطرح است به علاقه هواداران والیبال ایران به شما برمی‌گردد و‌ همیشه در این سال‌ها شایعاتی درباره حضور شما در ایران وجود داشته است.
باید بگویم من هم همیشه مردم ایران را دوست داشتم.
هربار که ایران بودم مردم بسیار رفتار گرم و صمیمانه ای با من داشتند. من هنوز با فدراسیون ایران ارتباطی نگرفتم، بنابراین درباره شایعات چیزی نمی‌دانم.

گزارشگرسوال آخر؛ به نظر شما این تیم ایران می‌تواند به المپیک برود؟
درباره ایران در المپیک هم باید بگویم بله می‌تواند. چون با سیستم جدیدی که وجود داره ایران قطعا به المپیک می‌رود چون تا رتبه ۱۰ یا ۱۱ تیم مردان به المپیک می‌روند. از طرفی در سیستم جدید ۱۲ تا از تیم های خوب آنجا حضور دارند. البته ایران هم باید سطح خودش را بالا ببرد چون همیشه ممکن است خطر شما را تهدید کند و نرفتن به المپیک برای ایران یک کابوس خواهد بود. من معتقدم ایران با این تیم نباید صرفا به حضور در المپیک فکر کند بلکه باید برای موفقیت در پاریس برنامه ریزی کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.