این چهره سیاسی آمریکا «حاجی» شد!

فرارو : طارق الحمید، روزنامه نگار سعودی و سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط، نوشت: موضوع پنهانی نیست که مالی در مورد برنامه هسته‌ای ایران موضع بسیار نرمی داشت. من در تاریخ ۲۷ ژانویه ۲۰۲۲ در مقاله‌ای در مورد او نوشتم که باید از مالی تحت عنوان «حاج مالی» یاد کرد.

روزنامه نگار سعودی و سردبیر سابق روزنامه الشرق الاوسط در ادامه نوشت: من در کشور‌های منطقه و هم چنین در اروپا و در میان منابع آگاه در واشنگتن شنیده ام که در مورد معاملات پشت پرده او با ایران صحبت می‌کنند. این اتهامی نیست که به تازگی مطرح شده بود.

من انگیزه‌های ایدئولوژیک او برای موضع گیری نرم در قبال تهران، آن چه انجام داد و از زمان ریاست جمهوری اوباما در حال انجام آن بوده را شناسایی کرده ام؛ بنابراین، جزئیات تحقیقات وی در مورد سوء استفاده از “اطلاعات طبقه بندی شده” و تایید این موضوع از سوی او که مرخصی بدون دریافت حقوق دریافت کرده و این که مجوز امنیتی اش در اوایل سال جاری به حالت تعلیق درآمده همگی حاکی از آن می‌باشد که موضوع پرونده مالی جدی است. تحقیقات صورت گرفته در مورد مالی پیش از آغاز کارزار نظامی گروه واگنر در روسیه علیه مسکو به شکلی بی سابقه موضوع مهمی را به ما می‌گوید. هیچ چیزی نمی‌تواند جای “نهادسازی” را بگیرد خواه در مسکو باشد یا در واشنگتن.