تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 1:20
کد خبر : 141273

دستور فوری مجلس به صداوسیما: حق پخش را بدهید

دستور فوری مجلس به صداوسیما: حق پخش را بدهید

آرمان شرق-گروه ورزش:مجلس به سازمان صداوسیما تاکید کرد اقدامات لازم برای پرداخت حق پخش تلویزیونی به ورزش‌های همگانی و قهرمانی را انجام بدهد.

دستور فوری مجلس به صداوسیما: حق پخش را بدهید

دستور فوری مجلس به صداوسیما: حق پخش را بدهید

به گزارش “ورزش سه”، تمام فدراسیون‌های ورزشی و به‌ویژه باشگاه‌های لیگ برتری و تیم‌های فوتبال بارها نسبت به عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی معترض بودند و تاکید داشتند با رقم خوردن این اتفاق، مشکلات مالی آنها حل خواهد شد که پس از سال‌ها، نمایندگان مجلس به این مسئله ورود کردند و به سازمان صداوسیما دستور به انجام این کار را دادند.

در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه، ۲۹ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده ۷۸ لایحه مذکور با ۱۶۶ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده ۷۸ لایحه مذکور آمده است: به منظور توسعه ورزش های همگانی و قهرمانی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلف است با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، آیین نامه نحوه تعیین میزان حق پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی و چگونگی تأمین و تسهیم آن بین ذینفعان را با لحاظ کیفیت و کمیت مسابقات و تعداد مخاطبان ظرف ۶ ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تهیه نموده و به تصویب هیأت وزیران برساند.

تبصره -۱ وزارت ورزش و جوانان با همکاری فدراسیون هایی که لیگ حرف های دارند مکلفند به منظور ارتقای سلامت اقتصادی، نظام پایش (کنترل) مالی و پیشرفت سرمایه گذاری پایدار در باشگاه ها، آیین نامه مالی بازی جوانمردانه را تهیه نموده و حداکثر ظرف شش ماه به تصویب مجمع عمومی فدراسیون های مربوطه برسانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.